Strona 1 z 1

Prędkościomierz i obrotomierz

: ndz maja 02, 2010 22:43
autor: Mati44
Witam mam dwa irytujące mnie pytania.
1. O jakim napięciu impulsy daje impulsator na 27pin
2. obrotomierz też działa na zasadzie impulsów co jeśli przesadzimy z ich ilością np gdyby założyć licznik z 1.6 gdzie obroty są do 6tyś do silnika który ma obroty np 10tyś czy obrotomierz po przekroczeniu 6 tyś zostanie uszkodzony
PozdraVWiam

: ndz maja 02, 2010 23:00
autor: FIRERS
impulsy prostokatne o wartosci 12 v . uklad sterujacy silnkiem krokowego w liczniku nie pozwoli wyjsc wskazowce poza obsar pomiaru. wyzsza czestotliwosc zostanie nie odebrana przez program w epromie jako wartosc wzorcowa i licznik pozostanie przy najwyzszej jaka na w pamieci.

[ Dodano: 02 Maj 2010 23:03 ]
to tak jak bys mial oscyloskop do 20 Mhz, a podal sygnal 25 mhz nic sie nie stanie ale nie bedzie pomiaru rzeczywistego

: ndz maja 02, 2010 23:04
autor: Mati44
Czyli wskazówka prędkościomierza nie jest wstanie wyjść poza skale

: ndz maja 02, 2010 23:20
autor: FIRERS
tez nie przy dobrze dzialajacym sterowniku silnika krokowego predkosciomierza

: ndz maja 02, 2010 23:35
autor: Mati44
ale jeśli podam na obrotomierz impulsy o większej częstotliwości niż morze wydać impulsator oryginalny to wskazówka wyjdzie poza skale lub zostanie uszkodzona płyta to bardzo ważne

: ndz maja 02, 2010 23:39
autor: FIRERS
wyjdzie poza skale do jakiejs wartosci. ktora procesor rozpozna. powyzej jej juz nie bedzie reagowal.

[ Dodano: 02 Maj 2010 23:44 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=288357
tu ja badalem temat.

: pn maja 03, 2010 00:02
autor: Mati44
Czyli podsumowując gdybym chciał uruchomić obrotomierz poza autem to muszę podać na pin 10 12v o odpowiedniej częstotliwości impulsów a jeśli częstotliwość będzie za wysoka to nic nie powinno się stać dobrze rozumiem

[ Dodano: 03 Maj 2010 13:14 ]
A jak uruchomić wskaźnik paliwa