Strona 1 z 1

Przepustnica

: ndz maja 02, 2010 20:00
autor: amator5
Witam Od kilku dni mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (muszę trzymać gaz by odpalił) obroty na jałowym biegu na początku spadały do tego stopnia że silnik gasł W tej chwili nie gaśnie lecz problem z uruchamianiem jest Podłączyłem vaga i pokazało taki komunikat regulator położenia przepustnicy V 60 obwód przerwany Czy to oznacza że przepustnica padła czy może jest jakiś bezpiecznik który wysiadł i nie podaje napięcia Przepustnica jest wyczyszczona Z góry wielkie dzięki

: ndz maja 02, 2010 21:10
autor: Paweł Marek
kolego zawsze podaj w temacie typ silnika o jaki chodzi.

: ndz maja 02, 2010 21:17
autor: stonefree
amator5, Chodzi ci o zespół przepustnicy w silniku 1,6 AEE? Zespół zawiera nic innego jak 2 potencjometry, styk i silnik, więc można je sprawdzić miernikiem, tak samo jak oprzewodowanie między wtyczką przepustnicy a sterownikiem silnika.

: ndz maja 02, 2010 21:24
autor: amator5
typ sinika aee 1,6 benz Rozumiem że bez pomiarów jednoznacznie nie można powiedzieć że przepustnica padła?

: ndz maja 02, 2010 23:18
autor: FIRERS
Obrazek

odlacz kleme.zacznij od zdjecia filtra powietrza. potem wyjmij wtyczke z przepustnicy i w przepustnicy zmierz miernikiem opor pomiedzy stykiem 1 i 2 tam ma byc okolo 10 omow.to jest wlasnie obwod regulatora.jesli nie bedzie tam zadnego oporu to zastosuj ta porade:
wyjmij przepustnice (4 sruby i wezyk od filra weglowego)uwazaj zeby ci nic nie wpadlo do kolektora dolotowego (to ta dziura pod przepustnica)pamietaj o kabelku masowym zeby go przy wkladaniu podlaczyc tak jak byl.rozkrecasz plastikowa obudowe z przepustnicy i bedziesz mial widok jak na zdjeciu jak wyzej. wybijasz klin 1(oznaczony na foto) od drugiej strony przepustnicy malym mlotkiem. wyjmujesz duze kolo zebate 3 pod nim jest podkladka(pamietaj aby ja wsadzic potem) po tych czynnosciach masz dostep do dwoch stykow silnika oznaczony 2 i jeszcze jedne pod tym kolem ktore zdjoles. przlutowujesz te punkty . i dobrze by bylo jeszcze w miedzy czasie pomierzyc opoe samego silnika. jesli po tej czynnosci masz na kostce przepustnicy na pinach 1i 2 opor taki jak wyzej pisalem to jeste uratowany i bedzie chodzic ok.

: pn maja 03, 2010 16:30
autor: amator5
Witam dokonałem pomiaru i na wejściu do kostki i bezpośrednio przy silniku W obu przypadkach rezystancja jest tej samej wartości 6,2