NEMESIS pisze:Mariu pisze:Witam! Mamy problem! w naszym golfie 1.8 GT ( golf 3) nie działa ( nie pali) trzeci cylinder!! Co może być przyczyną??
Dodam że świece, kable, paluch, rozrząd, kopułka i filtry oraz oleje są powymieniane!! Proszę o pomoc! POZDRAWIAM!!
Może być jeszcze:
1) uszczelka pod kolektorem ssącym
2) ciągnie lewe powietrze przez króciec serwa (albo szwankuje szczelność przewodów, albo serwo padło - ped. hamulca jest wtedy twardy i trzeba mocno dusić żeby hamował, jeżeli przewód kolektor-serwo jest szczelny, to na zgaszonym silniku depnij i trzymaj hamulec, odpal auto. Pedał powinien zdecydowanie ustąpić - pójść do dołu, jak nie - padła membrana serwa i tam ciągnie powietrze)
3) nie są pozamieniane kable zapłonowe? Właściwie podpięte? 1-3-4-2 kolejnośc zapłonów
4) w jakim stanie jest świeca III cyl. po wyjęciu z silnika, który trochę popracował? Sucha, mokra, jak mokra, to czy od paliwa, czy od wody? Bo jak walnęła np. uszcz. pod głowicą to u mnie w cylindrach ciupkę mokro było i zalana glikolem świeca się bocznikuje. Jak mokra od paliwa, a jest kompresja to problem leży w zapłonie. (zmieniałeś trochę gratów? załóż starą koułkę, świecę, przewód i zobacz czy objawy będą te same)
Jak sucha, to szarobrunatna [prawidłowo] czy okopcona na czarno? Jak masz świece 1-elektrodowe, to sprawdź odstęp na elektrodach. Gniazdo świecy i gwint czyste? musi mieć masę.
Zakładam, ze kabel WN jest dobry i nie ma np. pęknięcia rdzenia albo uszkodzonej końcówki? Zamień z "sąsiadem" albo załóż inny na wszelki wypadek. Może przy manipulacjach z wymianą itp. szlag go trafił. Zobacz, czy po zamiane elementów problem dotyczy tego samego cylindra.
Ewentualnie coś się spaprało w układzie zapłonu, iskra jest, ale jest np. za słaba żeby zapalić mieszankę?