Strona 1 z 1
pali jak 2.6 idzie jak 1.6
: pt kwie 30, 2010 21:09
autor: ThcPiotr
panowie co jest samochód to mk3 2.0 GTI z 1992 roku strasznie dużo pali (sonda lambda tak myślę) max to 160 km/h lacia tez nie spali planuje generalny remont silnika co warto wymienić macie jakieś propozycje co mu wrzucic a co raczej jest zbedne silnik mysle nie ma żadnych usterek myślę ze jest zajechany ostatnio poszło w niego 700 zl pasek rozrządu napinacze swiece uszczelka pod głowice uszczelniacze zaworów uszczelki korektora samego i wydechowego pasek klinowy i takie tam pierdoły (od 4,5 tys obrotów praktycznie się nie odpycha już nie przyspiesza) jutro nakręcę film i dam sobie zobaczycie
: sob maja 01, 2010 06:55
autor: Warren.
Podłączałeś pod VAG? A wcześniej chodził normalnie?
: sob maja 01, 2010 08:25
autor: psik31
Powiem szcezrze ze mialem podobny problem od 4 tys wydawałoi sie ze silnik wyskoczy a ma juz 320 tys nabite.... wymienilem wszystkie filtry olej, uszczelki pod glowica pod pokrywa zaworów i teraz jest wręcz przeciwnie dopiero od 4 tys rozpedza sie jak rakieta.. mysle ze warto sprobowac zwlaszcza ze planujesz remont...
: sob maja 01, 2010 08:54
autor: Gawior
Też mam 2.0 GTi z 1994r ( silnik 2E ). Jak podejrzewasz sondę lambda ( miałem z nią problemy ), to ją dołącz ( odepnij wtyczkę ). Przejdzie "ona" w tryb awaryjny i i komp będzie widział uśrednioną wartość 0.45V z sondy.
U mnie też tak sobie chodził na uszkodzonej sondzie, a po odłączeniu ( na czas reklamacji sondy, bo była nowa ori Boscha, ale nie sprawna ) auto odżyło.
No spalanie było 14-15L, ale na walniętej sondzie też było 15L. Teraz sprawdzam spalanie i jeszcze nie byłem na stacji, ale wnioskując po obecnym stanie paliwa i najechanych km że będzie spalanie 10-11L w mieście na dosyć krótkich odcinkach ( do pracy mam ze 3 km, do dziewczyny 4km, a do marketu 1.5km
).
Jeżeli po odłączeniu wtyczki sondy nie poprawi się, to sondę możesz wykluczyć.
: wt maja 04, 2010 00:06
autor: ThcPiotr
od 3,5 tys obrotów samochód bardzo wolno się rozpędza i jest słaby nie przeciągnę go do odcięcia a na 5 3,8 tys obrotów 160 na blacie i stoi , strasznie nie lubi wysokich obrotów a jest to GTI
co to może być źle ustawiony zapłon czy co ??? jakieś pomysły
: wt maja 04, 2010 08:00
autor: Gawior
A próbowałeś odpiąć tą wtyczkę od sondy lambda ?
W zapłon też nie zaszkodziło by spojrzeć, czy dobrze ustawiony.
: wt maja 04, 2010 08:46
autor: ThcPiotr
odpinałem i jest tak samo w dodatku słychać delikatny pisk na tych wysokich obrotach nagrał bym filmik ale walnęły mi ostatnio przeguby
: wt maja 04, 2010 16:45
autor: Gawior
Jeżeli na Pb z odpiętą sondą nie ma różnicy to bym szukał gdzie indziej. Może faktycznie przyjrzeć się zapłonowi i jego ustawieniu.
: wt maja 04, 2010 18:03
autor: ThcPiotr
gdzie co i jak jestem samoukiem dam rade zrobić to sam czy bez pomocy mechanika się nie obejdzie ?
: wt maja 04, 2010 20:21
autor: Gawior
Sam byś zrobił ale bez "lampy" do ustawiania zapłonu to się nie obejdzie ( sam poszukuje kogoś z lampą i jedna osoba się zaoferowała
)
A i nie słuchaj mechanika jak ci powie że to ma czujnik stuków i tu się zapłonu nie ustawia, bo komputer i tak sam ustawi zapłon według tego czujnika - ja tak raz trafiłem i w książce serwisowej kłamią
( taki mechanik to do obierana ziemniaków na frytki by się nadał
).