Strona 1 z 1

Jak wzmocnić skuteczność hamulca recznego na tarczach?

: pt kwie 30, 2010 17:56
autor: Marszall
Witam, otóż mam taki problem że słabo działa mi hamulec reczny.
Hamulce tylne są tarczowe, od razu dodam że klocki oraz tarcze są nowe (max 10 000 km przejechane) a zaciski tylne zregenerowane tak wiec ręczny odbija wporządku.
Linki również są nówki a jednak jak zaciągne reczny i to tak że bardziej juz siły nie mam (żeby nie było że linka nie podciagnieta) to jadąc 50km/h samochód miarowo zwalnia aby w końcu sie zatrzymać, jednakże nie zablokuje kół. Jak chcę pózniej ruszyć to wiadomo blokuje kólka i ciężko jest ale to za mało.

Czy możliwe jest że klocki sie jeszcze nie dotarły? tak myśląc przez ostatni czas zaczołem jeździć z max podstawionym korektorem siły hamowania tak wiec cała siłe bez ograniczeń idzie na tył i to czuć jednakże nie hamuje ręczny lepiej.

Czy w MK II ten ręczny zawsze jest taki kulawy?
Może warto zmienić zaciski na jakieś inne np. od MK IV bo np w pasacie B5 jak sie zaciągnie ręczny to przy jakiej prędkości by to nie było jest pisk a u mnie jest tylko zwalnianie.

Czekam na porady

: pt kwie 30, 2010 18:24
autor: kwadrat
Poszlo PW, ale nie w sprawie twojego problemu

: pt kwie 30, 2010 19:43
autor: Karol G60
w passacie jak i w audi jest inaczej rozwiązany mechanizm dzwigienki od linki co powoduje wieksza skutecznosc... jest pare rodzaji zacisków 2 czy 3 z tego co pamietam jak regenerowałem..

: pt kwie 30, 2010 20:33
autor: Marszall
No też to zauważyłem że w audi b4, b5 passacie b5 i golfir 4 dźwigienka idzie przez oś zacisku a w MK II i Mk III dzwignia jest jakby pod 90 st.

Powiedzcie które zaciski pasują p&p? z tego co słyszałem to A4 i passat B5

: pt kwie 30, 2010 21:28
autor: mate64
Marszall, musisz dobrze ustawić samoregulatory. Jak odpowietrzałeś hample?

: pt kwie 30, 2010 23:52
autor: Marszall
heble mam dobrze odpowietrzone bo pedał bierze od musniecia.
mozesz opisac jak to sie robi?

: sob maja 01, 2010 08:36
autor: mate64
odpowietrzyć, wkręcić tłoczki na tyle żeby luz między zaciskiem a hamulcem był około 1 milimetra. na wyłączonym silniku pompujesz niezbyt mocno minimum 40 razy. Szczęka mi opadła jak zobaczyłem różnicę.

: ndz maja 02, 2010 13:38
autor: Marszall
RAczej pomnijam to że mam źle odpowietrzone tylne zaciski bo hamują zajebiście, pedał bierze odrazu a gdy podstawie korektor to trzeba uważać hamując na łuku jezdni aby tył nie wyprzedził.

Wychodzi na to że to jednak zaciski w Golfach II generacji są nie skuteczne.
Klamka więc zapadła szukam zacisków od Golfa IV/Audi A3/Skody Ocyawi i musi sie poprawić

: ndz maja 02, 2010 13:46
autor: sas_gti
mate64 pisze:Marszall, musisz dobrze ustawić samoregulatory.
o jakich samoregulatorach mowa? Przecież chodzi o tarczówki a nie bębny.

[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 13:48 ]
Marszall pisze:Klamka więc zapadła szukam zacisków od Golfa IV/Audi A3/Skody Ocyawi i musi sie poprawić
sam właśnie kupiłem z mk4, do nich musiałem też dokupić wężyki od passata i wszystko wtedy pasuje PnP. (wężyki są potrzebne bo seryjne mają inny gwint oraz się minimalnie za krótkie)
Jest temat o wymiane zacisków w mk2 na takie z mk4. pzdr

: ndz maja 02, 2010 15:21
autor: Marszall
kwestie techniczną mam opanowaną tylko czy faktycznie jak zaciagne ręczny na zaciskach z MK IV to mi bedzie dupą sunąć?

: ndz maja 02, 2010 15:30
autor: sas_gti
jeśli masz wszystko sprawne to na pewno zauważysz poprawę względem zacisków z mk2, ale głównym powodem dla którego ludzie robią taką zamianę jest to że te zaciski z mk2 i mk3 mają już sporo lat na karku i większość ma zatarte/skorodowane ośki dźwigni zmiany biegów co powoduje, że regeneracja bywa nieskuteczna. W zaciskach od mk4 nie ma problemu zacierania się dźwigni ręcznego i to głównie dlatego warto wymienićna takie z mk4. pzdr

: ndz maja 02, 2010 19:02
autor: Marszall
o to ja się nie boje bo już regenerowałęm i mogę zregenerowac jeszcze raz, tylko interesuje mnie to jaka jet różnica mocy hamowania gdy z jednakową siła zaciągniemy wajhę od ręcznego.