Strona 1 z 1

silnik wycieraczek przednich GOLF MK2

: pt kwie 30, 2010 15:02
autor: bullas
witam

takie pytanko -

Czy ktoś rozbierał silniczek wycieraczek w celu wyczyszczenia styków?

jest on chyba nitowany ? czym zastąpić te nity ? jakim smarem nasmarować styki ?

szukałem jakiejś porady lecz nie znalazłem,

Pozdrawiam.

: pt kwie 30, 2010 17:58
autor: prezesik25
ja przy smarowaniu nie rozbierałem silniczka, tylko (uważając na szczotki) nasmarowałem go smarem w sprayu, czyli na końcówkę dyszy słomka (taka co jest przy WD-40) i wlałem trochę do środka przez jakiś otwór oczywiście uważając na szczotki.
Smar w sprayu ma właściwości penetrujące, czyli na początku zachowuje się jak WD-40, a potem zastyga i pozostawia warstwę smaru.

: pt kwie 30, 2010 18:00
autor: qbanczyk691
Żeby przeczyścić styki nie rozbierasz samego silniczka tylko przekładnie przy nim. W golfie mam skręcany na 3 wkręty natomiast w jettce jest na plastikowe zaczepy. W obydwu przypadkach czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste. - Smarowanie: Otwierasz maskę, na podszybiu masz taki czarny długi plastik, wyjmujesz go. Kluczykiem 10 odkręcasz od silniczka dźwigienkę napędzającą wycieraczki. Odkręcasz silniczek (2 nakrętki, kluczyk 10 jeśli dobrze pamiętam) odpinasz kostkę zasilającą, wyjmujesz go. Rozkręcasz (3 może 4 śrubki lub wkręty ale pamięć może mnie zawodzić), smarujesz, czyścisz ładnie ten styk który jest w środku i odpowiada za powrót wycieraczek do pozycji leżącej, czyścisz również bieżnie po której on chodzi. Składasz w odwrotnej kolejności :satan:

[ Dodano: 30 Kwi 2010 18:02 ]
W kwestji smarowania silniczka tak jak kolega wyżej pisał będzie najłatwiej. Jak kupowałem auta to w obydwu podejrzanie wolno działały wycieraczki, po nasmarowaniu przekładni i cięgien śmigają jak głupie, do środka silniczków wcale nie zaglądałem ale Ty zrobisz jak będziesz uważał.

: pt kwie 30, 2010 18:03
autor: Viriss
bullas, Jeżeli ten zabieg ma mieć na celu poprawę w pracy wycieraczek to ja bym się zainteresował samym mechanizmem. Lubi się zacierać.

: pt kwie 30, 2010 18:37
autor: bullas
Viriss, mechanizm jest ok. problem mam czasem z powrotem wycieraczek do pierwotnego położenia , czasami stają w połowie szyby itp. myślę ze to coś ze stykami może być nie tak.

: pt kwie 30, 2010 19:01
autor: Viriss
bullas, Może to też być manetka. Ja teraz wymieniłem na taką z MFA i też od czasu do czasu zawieszą mi się wycieraczki w połowie szyby

: pt kwie 30, 2010 22:51
autor: bullas
Viriss pisze:Może to też być manetka
nie wykluczam manetki jeszcze ale wydaje mi się e jest ok. jak wymieniam przekażnik z 19 na 99 (taki z możliwoscią programowania czasu ) to wycieraczki przerywają znacznie więcej niż na 19. , przekażniki są dobre gdyż mam 6 sztuk nr 99 i 2 szt. 19 i na wszystkich się zachowuje podobnie . jak nie pomoże czyszczenie silnika (trzeba i tak tam zajrzeć ) to rozbiore manetke i zobaczymy co będzie . dam znać jak poszło i co było problemem.

[ Dodano: Nie 02 Maj, 2010 ]
qbanczyk691, miałeś racje
qbanczyk691 pisze:czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste
stary smar zamienił się w plastik . wymyłem nasmarowałem i śmiga jak szalone . dzięki wiekie za wszelkie sugestie i pomoc .
plusiki się już posypały Pozdrawiam :partyman: i jednocześnie proszę o ZAMKNIĘCIE TEMETU