silnik wycieraczek przednich GOLF MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bullas
Turbo Thinking
Turbo Thinking
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

silnik wycieraczek przednich GOLF MK2

Post autor: bullas » pt kwie 30, 2010 15:02

witam

takie pytanko -

Czy ktoś rozbierał silniczek wycieraczek w celu wyczyszczenia styków?

jest on chyba nitowany ? czym zastąpić te nity ? jakim smarem nasmarować styki ?

szukałem jakiejś porady lecz nie znalazłem,

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 12:39 przez bullas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt kwie 30, 2010 17:58

ja przy smarowaniu nie rozbierałem silniczka, tylko (uważając na szczotki) nasmarowałem go smarem w sprayu, czyli na końcówkę dyszy słomka (taka co jest przy WD-40) i wlałem trochę do środka przez jakiś otwór oczywiście uważając na szczotki.
Smar w sprayu ma właściwości penetrujące, czyli na początku zachowuje się jak WD-40, a potem zastyga i pozostawia warstwę smaru.
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 17:59 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » pt kwie 30, 2010 18:00

Żeby przeczyścić styki nie rozbierasz samego silniczka tylko przekładnie przy nim. W golfie mam skręcany na 3 wkręty natomiast w jettce jest na plastikowe zaczepy. W obydwu przypadkach czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste. - Smarowanie: Otwierasz maskę, na podszybiu masz taki czarny długi plastik, wyjmujesz go. Kluczykiem 10 odkręcasz od silniczka dźwigienkę napędzającą wycieraczki. Odkręcasz silniczek (2 nakrętki, kluczyk 10 jeśli dobrze pamiętam) odpinasz kostkę zasilającą, wyjmujesz go. Rozkręcasz (3 może 4 śrubki lub wkręty ale pamięć może mnie zawodzić), smarujesz, czyścisz ładnie ten styk który jest w środku i odpowiada za powrót wycieraczek do pozycji leżącej, czyścisz również bieżnie po której on chodzi. Składasz w odwrotnej kolejności :satan:

[ Dodano: 30 Kwi 2010 18:02 ]
W kwestji smarowania silniczka tak jak kolega wyżej pisał będzie najłatwiej. Jak kupowałem auta to w obydwu podejrzanie wolno działały wycieraczki, po nasmarowaniu przekładni i cięgien śmigają jak głupie, do środka silniczków wcale nie zaglądałem ale Ty zrobisz jak będziesz uważał.
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 18:06 przez qbanczyk691, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » pt kwie 30, 2010 18:03

bullas, Jeżeli ten zabieg ma mieć na celu poprawę w pracy wycieraczek to ja bym się zainteresował samym mechanizmem. Lubi się zacierać.



Awatar użytkownika
bullas
Turbo Thinking
Turbo Thinking
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: bullas » pt kwie 30, 2010 18:37

Viriss, mechanizm jest ok. problem mam czasem z powrotem wycieraczek do pierwotnego położenia , czasami stają w połowie szyby itp. myślę ze to coś ze stykami może być nie tak.


Gofer MK2 Nordic Edition

KUPIĘ sierpy tylne do MK2 GTI G60

Obrazek

Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » pt kwie 30, 2010 19:01

bullas, Może to też być manetka. Ja teraz wymieniłem na taką z MFA i też od czasu do czasu zawieszą mi się wycieraczki w połowie szyby



Awatar użytkownika
bullas
Turbo Thinking
Turbo Thinking
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: bullas » pt kwie 30, 2010 22:51

Viriss pisze:Może to też być manetka
nie wykluczam manetki jeszcze ale wydaje mi się e jest ok. jak wymieniam przekażnik z 19 na 99 (taki z możliwoscią programowania czasu ) to wycieraczki przerywają znacznie więcej niż na 19. , przekażniki są dobre gdyż mam 6 sztuk nr 99 i 2 szt. 19 i na wszystkich się zachowuje podobnie . jak nie pomoże czyszczenie silnika (trzeba i tak tam zajrzeć ) to rozbiore manetke i zobaczymy co będzie . dam znać jak poszło i co było problemem.

[ Dodano: Nie 02 Maj, 2010 ]
qbanczyk691, miałeś racje
qbanczyk691 pisze:czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste
stary smar zamienił się w plastik . wymyłem nasmarowałem i śmiga jak szalone . dzięki wiekie za wszelkie sugestie i pomoc .
plusiki się już posypały Pozdrawiam :partyman: i jednocześnie proszę o ZAMKNIĘCIE TEMETU
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 19:19 przez bullas, łącznie zmieniany 1 raz.


Gofer MK2 Nordic Edition

KUPIĘ sierpy tylne do MK2 GTI G60

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 365 gości