Strona 1 z 1

wibracje wyczuwalne pod podłogą

: pt kwie 30, 2010 12:11
autor: elmichu
witam.
w trakcie przyspieszanie, praktycznie w całym zakresie obrotów czuć wyraźne wibracje pod podłoga, szczególnie z przodu po stronie pasażera. samochód nie ma luzów w zawieszeniu, koła wyważone, opony nowe, na zimowych kołach (felga + opona) to samo.

co to może być? półoś, a może dwumas?

z góry dzięki za info.
pzdr.

: pt kwie 30, 2010 12:16
autor: italiano_83
Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone?? Przy odpalaniu i gaszeniu - "zarzuca" silnikiem- trzęsie czy gasi się i odpala normalnie??

: pt kwie 30, 2010 12:27
autor: elmichu
italiano_83 pisze:Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone?? Przy odpalaniu i gaszeniu - "zarzuca" silnikiem- trzęsie czy gasi się i odpala normalnie??
przy zapalaniu i gaszeniu nie zarzuca silnikiem. są natomiast wibracje budy na wolnych obrotach od silnika i czasem silnik zarzuca. czasami słychać stukot ze skrzyni. podejrzewam że dwumas umiera, ale nie wiem czy to przekłada się na wibracje w czasie jazdy w całym zakresie obrotów.

mam tez inne dziwne objawy. np przy jeździe na rondzie lub przy skręcaniu jak hamuję silnikiem i dodaje gazu słychać głuchy pojedynczy stukot. przy zdjęciu nogi z gazu drugi.

jak sprawdzić poduszki?

: pt kwie 30, 2010 21:16
autor: italiano_83
elmichu pisze:jak sprawdzić poduszki?
Zapnij pierwszy bieg na zgaszonym silniku wyjdź z auta podnieś maskę i popychaj auto do tyłu do przodu i obserwuj silniki - powinien się ruszać sprężyście jeżeli zauważysz "pusty" przeskok to któraś z poduszek może być wybita. Drugi sposób to sprawdzenie na odpalonym silniku w dwie osoby jedna patrzy a druga puszcza sprzęgło, ale tak aby auto ruszyło o kilka cm- moim zdaniem jest to dość "niebezpieczny' sposób na sprawdzenie poduszek ale, Twój wybór. Zawsze można złapać za skrzynie i próbować nią ruszać.
elmichu pisze:mam tez inne dziwne objawy. np przy jeździe na rondzie lub przy skręcaniu jak hamuję silnikiem i dodaje gazu słychać głuchy pojedynczy stukot. przy zdjęciu nogi z gazu drugi.
Skręć koła na max-a i ruszaj tak autem - taki stukot to objaw zużytego przegubu zewnętrznego.