witam, wczoraj byłem u znajomego i trochę dłubaliśmy w samochodzie. I w pewnym momencie w czasie jednego z testów, trochę prze gazowałem samochód na luzie i w tedy okazało się że przy obrotach powyżej 3000 pojawia się z rury czarny dym i sadza. Wygląda na to ze zbyt bogata jest mieszanka, za dużo benzyny za mało powietrza, zresztą ten dym z rury strasznie czuć benzyną.
możecie doradzić na co zwrócić uwagę, gdzie szukać problemu?? (przepustnica była czyszczona, zresztą dziwna sprawa, jak ja wczoraj na chwilę odkręciliśmy, to była już trochę okopcona i z jednej strony widać że jest ten czarny osad wydmuchany, ale nie wiem czy to prawidłowo czy może jednak uszczelka pod nią jest już coś nie tak, wygląda ok,, nie popękana, guma wydaje się w dobrym stanie,. Zresztą po wyczyszczeniu przepustnicy nie udało mi się w kompie zrobić jej adaptacji, bo zgłaszał error
chcę się też przyjrzeć zaworowi egr, bo komputer też zgłasza jakieś z nim problemy, Ponadto jak odpalam auto to pojawi mi się komunikat emission workshop, a czasami zapala sie błąd EPC.
Co możecie doradzić z tym zbyt nadmiernym kopceniem na czarno i zbyt bogatą mieszanką??? wydaje się tez ze zbyt dużo pali (wychodzi ok 10 l na setkę, ale głównie jeżdżę w mieście)
Acha to golf IV 2001 r. silnik 1,6 v16 AZD
zbyt pogada mieszanka, kopci jak cholera, silnik AZD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
hmmm powiem tak, diagnostykę robiłem wielokrotnie i g... to dawało informacji, bo ten cholerny WAG działa jak pytia, daje tak niejednoznaczne odpowiedzi ze szok, można jej interpretować jak się chce, o ile pamiętam najczęściej był jakiś błąd z EGR (z przepływem), ale czy to może mieć wpływ na zbyt bogatą mieszankę??stonefree pisze:Na początek diagnostyka komputerem sukładu sterowania silnikiem.
jeżeli chodzi o adaptację to dzieje sie cos takiego:
włączam adaptacje, wchodzę w bloki wpisuje 060 pojawiają sie dane ADP. OK, przechodzę do ustawień pierwotnych przez chwile jest ADP coś tam, potem wyskakuje ERROR, po tym kiedy wchodzę w błędy to wyskakują mi takie błędy:
17989 Throttle Actuator (J338). Basic setting not Performed. P1545-35-00--
17953 Throttle Valve Controler. Malfunction. P1545-35-00--
włączam adaptacje, wchodzę w bloki wpisuje 060 pojawiają sie dane ADP. OK, przechodzę do ustawień pierwotnych przez chwile jest ADP coś tam, potem wyskakuje ERROR, po tym kiedy wchodzę w błędy to wyskakują mi takie błędy:
17989 Throttle Actuator (J338). Basic setting not Performed. P1545-35-00--
17953 Throttle Valve Controler. Malfunction. P1545-35-00--
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości