Strona 1 z 1

NZ szarpie i kopci

: pt kwie 30, 2010 07:31
autor: Jesionvr6
witam mam problem z moim NZ, w czasie jazdy jest okresowy brak mocy i zalewanie benzyna silnika tak srednio raz na minute i z tyłu chmura czarnego dymu.
czujnik temp wody ok na ciepłym ok 300 ohm
czujnik temp w przepływce przy ok 20 stopni otoczenia pokazuje 2kohm
przepływka na jałowym ok 4 v a po dodaniu gazu płynnie spada do ok 1.5-2v
sonda oscyluje średnio co 10 sek i skacze od 0,02v do 0,94v i to jest właśnie niepokojące a sonda jest nówka sztuka i tak samo działa jak stara
aparat sprawdzony nie ma luzów, nowy przyśpieszacz
rozrząd dobrze ustawiony
podćiśnienia sprawdzone, nowe łączniki
nowe kable WN, świece, kopułka, palec
po odłączeniu sondy auto chodzi w miare normalnie tylko spalanie jest na poziomie 9l
po podłączeniu spalanie wzrasta do astronomicznej wartości ok 16l
myślałem o ecu ale nie mam drugiego do podstawienia.

: pt kwie 30, 2010 18:11
autor: damian_piaski
to juz w sumie wszystko sprawdziłes, a może sterownik ten z podszybia jeszcze sprawdź- zamien się z kimś

jest opcja wtrysków- Lumpas z tego co pamiętam ma listwe po swoim nzcie.

: pt kwie 30, 2010 20:07
autor: Paweł Marek
jeson pisze:przepływka na jałowym ok 4 v a po dodaniu gazu płynnie spada do ok 1.5-2v
ma być 0,24 na zamknietej, około 0,7 na jalowym, 4.5-5 V na maks otwarciu, mierzysz napięcie na kablu sygnalowym drugi od tyłu przy włączonym zapłonie i nie odpiętej wtycze - odchylasz gumową osłonę dla dostępu do kabelka

: pt kwie 30, 2010 20:23
autor: Jesionvr6
Paweł Marek pisze:na kablu sygnalowym
no to źle mierzyłem bo zdjęłem klapkę z przepływki w celu sprawdzenia płytki i mierzyłem miedzy dwoma kablami od płytki

: pt kwie 30, 2010 20:28
autor: Paweł Marek
ano źle. Ale tak praktycznie: jeśli już zdjąłeś pokrywkę i widać że ścieżki potencjometru są nie przetarte na wylot, że klapka luźno chodzi i kabelek potencjometru nie jest urwany - to przepływka będzie ok. Z tym że mierząc jak napisałem zsykujesz pewność że zasilanie przepływki od ECU jest ok więc od razu wiesz wszystko. Zajrzyj na regulator ciśnienia benzyny koło listwy, zdejm mu wężyk z powietrzem, ma w nim być sucho, jeśli troszkę beny to jest zepsuty do wymiany

: pt kwie 30, 2010 20:35
autor: Jesionvr6
Paweł Marek pisze:ciśnienia benzyny koło listwy
jest dobry suchy, ciśnienie na listwie sprawdzone na jałowym 2,5 bar po dodaniu gazu ok 3 bar, jeszcze pojade na analizator ustawić skład ale myśle ze to na nic sie nie zda, i jeszcze dzisiaj sprawdziłem wiązke do ecu jest ok, oporność grzałki sondy ok 5 ohm, rozebrałem ecu w środku wygląda dobrze żadnej wilgoci czy śladów uszkodzenia