Golf III 1,9TD - Trzęsie przy przyspieszaniu.
: czw kwie 29, 2010 15:41
Witam. Posiadam Golfa III 1,9TD z roku 1992. Problem z nim polega na tym, że na biegu 3 oraz 4 (czasami na niższych obrotach 5 biegu) przy przyspieszaniu bądż gdy jadę pod górkę strasznie zaczyna "telepać" całym przodem. Cała tapicerka skacze a ja razem z nią. kdy wkręce silnik na wyższe obroty wtedy już przestaje trząść samochodem. Dodam że nie jest to wina krzywych kół, gdyż jak w czasie tego telepania wcisnę sprzęgło wszystko jedzie gładko.
Czy spotkał się już ktoś z takim przebiegiem?
Szwagier znający się troche na silnikach sprawdzał czy jest to wina przegubu. Przegub zewnętrzny jest już do wymiany bo słychać go na zakrętach w prawo jednak wewnętrzny od skrzyni biegów ponoć ma minimalny luz i nie może być on przyczyną takiego wibrowania. (Sprawdzaliśmy gdy wjechałem prawą stroną auta na krawęznik.
na biegu 1 oraz 2 problemu nie ma. Gdy podniosłem samochód na dość dużym podnośniku zauważyłem duży luz na amortyzatorach od góry. Czyli pod maską- postanowiłem dokręcić jednak są one dobrze dociągnięte czyli nie jest to wina poluzowania się śrub.
Dodam, że sprawdzałem też poduszki pod silnikiem. Tzn zahamowałem ręczny wrzuciłem 1 i próbowałem ruszać. Silnik podnośił się do góry około 2-3cm nie wiem czy to dużo?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
ponizej zdjęcie luzów na amortyzatorach. Czy nie są one za duże? Czy może to mieć jakiś związek z powyższym problemem?

Czy spotkał się już ktoś z takim przebiegiem?
Szwagier znający się troche na silnikach sprawdzał czy jest to wina przegubu. Przegub zewnętrzny jest już do wymiany bo słychać go na zakrętach w prawo jednak wewnętrzny od skrzyni biegów ponoć ma minimalny luz i nie może być on przyczyną takiego wibrowania. (Sprawdzaliśmy gdy wjechałem prawą stroną auta na krawęznik.
na biegu 1 oraz 2 problemu nie ma. Gdy podniosłem samochód na dość dużym podnośniku zauważyłem duży luz na amortyzatorach od góry. Czyli pod maską- postanowiłem dokręcić jednak są one dobrze dociągnięte czyli nie jest to wina poluzowania się śrub.
Dodam, że sprawdzałem też poduszki pod silnikiem. Tzn zahamowałem ręczny wrzuciłem 1 i próbowałem ruszać. Silnik podnośił się do góry około 2-3cm nie wiem czy to dużo?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
ponizej zdjęcie luzów na amortyzatorach. Czy nie są one za duże? Czy może to mieć jakiś związek z powyższym problemem?

