Złodziej wyrwał przewody - gdzie one były podpięte ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Złodziej wyrwał przewody - gdzie one były podpięte ???

Post autor: denisz » czw kwie 29, 2010 01:36

Golf 3, 1.6 AFT, wersja GT

proszę o pomoc w identyfikacji wyrwanych, "wiszących" przewodów po próbie kradzieży auta. Grzebano w przewodach, które znajdują się za skrzynką bezpieczników.

Na wierzchu widać 4 przewody, które "wiszą", z odizolowanymi końcówkami. Po wielogodzinnej gimnastyce w aucie, sprawdzeniu w ETKA i w internecie mam już jakieś dane odnośnie tych przewodów ale ciągle nie jestem w stanie dojść gdzie były one podpięte (czy ewentualnie były zakończone wtykiem ale nigdzie nie podpięte).

Przewody są cienkie (czyli nic wysoko i średnio prądowego) i wychodzą z dwóch wiązek: 3 przewody z jednej wiązki i 1 z innej wiązki.

WIĄZKA NR 1 - patrz ZDJĘCIE NR 1

- jest to wiązka, z której wychodzą przewody do wtyków "E", "P" i "Q" z tyłu skrzynki bezpieczników. Wiązka z wtykiem E I Q jest w ETKA nazwana "wiązka el. deski rozdzielczej" 1H0 071 052 N - patrz ZDJECIE NR 2 ale ETKA nie podaje w niej wtyku P - zresztą wogóle go w Etce nie ma. Na wiązce jest fabryczna naklejka z numerem 9034 (lub 8034).

- wiszące przewody tej wiązki, o które pytam mają kolory: ŻÓŁTY, SZARY I SZARO-BIAŁY

Obrazek Obrazek



WIĄZKA NR 2 - ZDJĘCIE NR 5

- nie namierzyłem tej wiązki w ETKA. Wiązka ta wychodzi prawdopodobnie z komputera auta - patrz ZDJĘCIE 3 czerwone kółko pokazuje gdzie ta wiązka idzie i ZDJĘCIE 4 w przybliżeniu. Składa się z 6 przewodów. Za skrzynką bezpieczników wiązka rozgałęzia się:

dwa przewody idą do kierownicy (prawdopodobnie poduszka pow) - ZDJĘCIE NR 3 zielone kółko,
dwa inne poprzez złączke idą do tej samej wiązki, z której wychodzą przewody do wtyku "X" = ZDJĘCIE NR 6,
pojedynczy, czarny przewód gdzieś biegnie dalej w głąb,
no i SZARO-BIAŁY który wisi i o który pytam
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Czy ktoś jest w stanie coś doradzić, gdzie te wiszące przewody z tych wiązek mają iść?

Co ciekawe auto bez tych przewodów chodzi jak zawsze. Nie odczułem żadnych złych zachowań auta, spalanie to samo, cała elektronika działa. Może nie były nigdzie podpięte tylko zkończone wtyczkami i sobie wisiały? Z drugiej strony złodziej raczej wie jakich przewodów szukać wiec powinny to być jakieś istotne przewody od sterownika. Nie wiem, proszę o pomoc w rozwikłaniu tej kabelkologii.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 06:14

czy przewody na zdjeciu 1 sa wyrwane z tych trzech kostek?
Podaj rocznik ayta i jaki tam jest silnik to zobacze w autodacie czy takie kolory przewodow sa przy sterowniku silnika
musialbys tez podac przekroj tych przewodow
przekroje przewodow jakie najczesciej wystepuja w instalacji to 0,5; 1,5; 2,5; 4 - podanie przekrojow pomoze w ich identyfikacji



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 29, 2010 07:44

denisz, trochę ciężko się zorientowac ale dwa pytania, czy auto ma immo i/lub alarm fabtryczny. I czy probowaleś podpiąc wszystkie kostki tam gdzie pasują do skrzynki? Myślę że skoro złodziej zabrał się za grzebanie za skrzynka to chciał obejść działanie immobilaizera, tylko coś mu preszkodziło - brak wiedzy np.
Wypadałoby jeszcze abyś złożył oświadczenie że to Twoje auto.:)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » czw kwie 29, 2010 12:56

Paweł Marek pisze:denisz, trochę ciężko się zorientowac ale dwa pytania, czy auto ma immo i/lub alarm fabtryczny. I czy probowaleś podpiąc wszystkie kostki tam gdzie pasują do skrzynki? Myślę że skoro złodziej zabrał się za grzebanie za skrzynka to chciał obejść działanie immobilaizera, tylko coś mu preszkodziło - brak wiedzy np.
Wypadałoby jeszcze abyś złożył oświadczenie że to Twoje auto.:)
OŚWIADCZAM, ŻE JESTEM WŁAŚCICIELEM OPISYWANEGO AUTA

Paweł, auto ma fabryczny immo ale żadnego alarmu.

Co do kostek, wtyków skrzynki. One wszystkie były na swoim miejscu, żaden wtyk nie był odpięty. Skrzynka była jedynie wyciągnięta z uchwytów, brakowało przekaźników (dokompletowałem) no i wisiały te 4 przewody. Wyglądało to mniej więcej tak:
Obrazek
To tak na marginesie, że kostki, wtyki były nie ruszane. Na wcześniejszych zdjęciach wszystko jest powyciągane, bo żeby dojść do tego, z jakich wiązek wystają te wiszące przewody musiałem wszystko poodpinać - tam cholera jest ciasno jak w ... Czysta akrobacja, żeby tam głowę wsadzić - jeszcze dziś czuję zakwasy.
czy przewody na zdjeciu 1 sa wyrwane z tych trzech kostek?
Podaj rocznik ayta i jaki tam jest silnik to zobacze w autodacie czy takie kolory przewodow sa przy sterowniku silnika
musialbys tez podac przekroj tych przewodow
agrala,
sęk w tym, że w żadnym z wtyków, w którym są puste miejsca nie ma pustej metalowej końcówki - co by sugerowało, że z tego miejsca został wyrwany przewód. Jakby tak było, to by była sprawa prosta.
Jest kupę wtyków z pustymi miejscami. Ale przecież wszystko zależy od modelu, wyposażenia auta. Znalazłem w necie rozpiskę wszystkich wtyków i kolorów przewodów, które są do nich wpięte (ta angielska - znana na forach) - ale co z tego: tam są opisane wszystkie przewody niezależnie czy występują w danym modelu czy nie. I jest to rozpiska zdaje się do glofa 2 - masę kolorów przewodów nie zgadza się z moim autem. Znalazłem inną rozpiskę ale znowu kompletnie inaczej niż u mnie. Konia z rzędem temu, kto jest w stanie znaleźć w necie taką rozpiskę pod swój model golfa.

Rocznik mojego golfa to 1997. Silnik to 1.6 101KM symbol AFT.
Przekrój przewodów: cóż, zmierzyłem średnicę żyły bez izolacji (0,8mm), podzieliłem przez 2 (mamy promień) i wstawiłem do wzoru na pole koła TTr2. Otrzymałem przekrój 0,5mm2. Jest to uśredniony pomiar ale można chyba założyć, że właściwy. Zresztą nie widzę tam mniejszych przewodów więc można założyć to ten, najmniejszy przekrój.


Może to było tak: SZARO-BIAŁY z jednej wiązki był połączony z SZARO-BIAŁYM drugiej wiązki - tzn to był ten sam przewód tylko został przerwany.
A ŻÓŁTY i SZARY nie były nigdzie wpiete, tylko zakończone wtyczkami i tyle - jak te 2 przewody z wiązki wtyku "D", które nie są u mnie nigdzie podpięte.
Obrazek

Jeszcze jedna rzecz: brakuje u mnie wtyków "B" oraz "T" - wogóle ich nie ma. Ale może tak ma być.
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 13:19 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 19:27

wydaje mi sie ze wtyk B to pojedyncza kostka z prawej strony boku skrzynki, gruby czerwony przewod 6mm2 lub 4mm2
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 22:22 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » czw kwie 29, 2010 21:06

agrala pisze:wydaje mi sie ze wtyk bo to pojedyncza kostka z prawej strony boku skrzynki, gruby czerwony przewod 6mm2 lub 4mm2
agrala, sorry ale nie sklejam o co chodzi :-k



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 22:23

przepraszam, juz poprawilem
czasami sa luzne kostki nie wpiete nigdzie - tak jak piszesz



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » czw kwie 29, 2010 22:45

agrala pisze:wydaje mi sie ze wtyk B to pojedyncza kostka z prawej strony boku skrzynki, gruby czerwony przewod 6mm2 lub 4mm2
aaaaa chodziło Ci o wtyk B. Nie wtyk B jest gdzie indziej. Wiem dokładnie gdzie są wszystkie wtyki, zresztą sprawdziłem to naocznie - na obudowie skrzynki bezpieczników są podane te miejsca.
Dorwałem dzisiaj kilkadziesiąt schematów elektrycznych, prawie jestem pewien, że są właściwe dla mojego golfa. Właśnie tworzę listę kolorów kabelków w poszczególnych wtykach.
Może uda mi się rozwiązać zagadkę tych wiszących przewodów ale nie będzie łatwo skoro nie znam ich żadnego początkowego/końcowego punktu zaczepienia.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw maja 13, 2010 16:13

denisz pisze:Może uda mi się rozwiązać zagadkę tych wiszących przewodów ale nie będzie łatwo skoro nie znam ich żadnego początkowego/końcowego punktu zaczepienia.
temat rozwiązany ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » czw maja 13, 2010 16:20

[/quote]temat rozwiązany ?[/quote]

Tak jest! Zgodnie z Twoją poradą norek - wszystkie razem do kupy i gitara zagrala. Dzieki za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 82 gości