Strona 1 z 1

Spadek mocy, prędkości maksymalnej i wzrost spalania

: śr kwie 28, 2010 22:14
autor: Jacek75
Witam, jak w temacie:
-prędkość maksymalna na autostradzie - 155km/h - 5000obr/min na 5 biegu i koniec (powinien dać radę w okolicach 190km/h)
-pozostałe biegi daje rade powyżej 5000tys obr.
-odczuwalne słabsze przyśpieszanie zwłaszcza 4 i 5 bieg
-spalanie nie schodzi poniżej 9,5l w cyklu mieszanym (jeszcze miesiąc temu było na poziomie 8,2-8,6l (styl jazdy i trasy się nie zmieniły wieje raczej nudą tutaj)

Auto jest po wymianie wszytskich filtrów i oleju (przegląd okresowy). Brak błędów na VAG, opony zmienione na letnie. Nie szarpie, nie dławi.

Zgłupiałem, pomocy, każdy pomysł mile widziany.

: śr kwie 28, 2010 23:33
autor: xander_88
Troszke nie kumam :crazy: tzn. przeczytalem pytanie i przeczytalem podpis :lol:

: śr kwie 28, 2010 23:41
autor: Tomek gd
mnhy.. moze paliwo slabej jakosci? :-k

: czw kwie 29, 2010 08:12
autor: feniks
Jacek75 pisze:pozostałe biegi daje rade powyżej 5000tys obr.
odcina dopiero powyżej 6250?
a sprzęgło w jakim stanie?

: czw kwie 29, 2010 13:55
autor: Jacek75
1. Paliwo zawsze 98. Filtr był wymieniony niedawno.
2. Do odcinki nie jeżdżę, góra do 6000tys.
3. Sprzęgło się nie ślizga. Przyśpieszenie poprostu staje jakby pod pedałem utknęła cegła uniemożliwiając dalsze wciśnięcie.
xander_88 pisze:Troszke nie kumam tzn. przeczytalem pytanie i przeczytalem podpis
Pewnie byłbym mechanikiem samochodowym i nie popisywał się na forum tylko w warsztacie. Do wymienionych modeli dysponuję materiałami w wersji VW. Nie każda diagnostyka wystarczy - czasem trzeba doświadczenia albo czasu na rozebranie połowy samochodu. Myślicie, że wszystko pokaże VAG?

Anyway, postanowiłem na początek zaatakować ciśnienie paliwa i szczelnośc kolektora ssącego. Dam znać co wyszło.

: czw kwie 29, 2010 14:02
autor: feniks
Jacek75 pisze:góra do 6000tys.
na forum ktoś miał problem z przyspieszaniem i blokowaniem przy 5500obr, nie pamiętam tylko czy winny był czujnik G28 czy G40 - sprawdzałeś może?

: czw kwie 29, 2010 15:56
autor: Jacek75
Bez błędów od czujników. Napięcie zasilające jest ok. Wypięcie jednego z nich daje dużą różnicę (nie zapala lub nie da się jeździć kompletnie). Musiałbym od kogoś podmienić jeżeli któryś z nich szaleje, ale jeszcze nie padł całkiem.

: czw kwie 29, 2010 19:05
autor: Seru79
Sprawdzałeś poziom oleju? Może to jakieś uszkodzenie mechaniczne związane z kompresją.
Nie przegrzałeś ostatnio głowicy? Bo to mogło wpłynąć na pierścienie…

: czw kwie 29, 2010 19:24
autor: feniks
to jeszcze tylko przepływka chodzi mi po głowie, choć dziwne, że na pozostałych biegach powyżej 5k kręci się a jedynie na 5 zamula. Co do pompki, reg. pb, raczej ślepa droga (przerabiałem u siebie reg.ciś.pal. i inne objawy były)

[ Dodano: 29 Kwi 2010 19:57 ]
ok przekopałem lekko forum i winnym odcinania był czu.prędk. obr. rezystancja 730...1000 Ohm powinna być między 2i3 (D.Korp s.123)

: czw kwie 29, 2010 20:11
autor: Jacek75
Panowie dzięki serdeczne, ale jest pare ale:
Silnik nie bierze oleju, dopiero co wymieniany po 15tys.
Silnik BCB nie posiada przepływki tylko MAP z wbudowanym czujnikiem temperatury, na miernik sprawdziłem tylko wartości dla kilku temperatur - ok.
Co do ciśnienia beny to nigdy tam nie zagladalem - moze nie ma juz wydajnosci, stary filtr byl tylko lekko zapchany (ciąłem go zeby obaczyc)
I ostatnia niespodzianka: czujnik G28 w BCB to czujnik hallotronowy jak G40 - nie da się pomierzyć rezystancji.... nie ma zamienników tylko oryginał za ok. 350zeta...
Musiałbym go wziąc na oscyloskop, ale nie chca mi z roboty pozyczyc - za drogi sprzęt.

: czw kwie 29, 2010 21:32
autor: perki
a nie zassalo filtru powietrza moze? skoro zaczelo sie to dziac po wymianie filtrow itp to ja zaczalbym sie przygladac najpierw im

: czw kwie 29, 2010 23:52
autor: Jacek75
Nie, Panowie, co sprawdzę przez "długi weekend" zamelduję. Jeżeli ktoś może potwierdzić moja rozkminkę z g28 dla bcb (rocznik 2003) lub utstawić się na podmiankę tego czujnika w krakowie bede wdzieczny, ewentulanie pożyczyć na podmiankę tą wersję czujnika co daje się pomierzyć na rezystancję zobaczymy co wyjdzie.....

Na razie odzyskałem 0.1 konia mechanicznego i zmniejszyłem poziom hałasu o pare decybeli wymieniając łożyska w alternatorze i rolki: napinacza oraz prowadzącą paska wieloklinowego.

[ Dodano: 03 Maj 2010 18:20 ]
temperatura powietrza w dolocie 55 stopni - s.... sie klapka sterująca powietrzem z nad kolektora......cały czas ciagnie podgrzane powietrze. Ah jak przyjemnie kto ma spylić obudowe filtra powietrza lub jego fragment ze sterowaniem... ???

[ Dodano: 02 Cze 2010 11:13 ]
1. Mała dziura przed katalizatorem - zaspawana - jest lekka poprawa.