Spadek mocy, prędkości maksymalnej i wzrost spalania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Spadek mocy, prędkości maksymalnej i wzrost spalania
Witam, jak w temacie:
-prędkość maksymalna na autostradzie - 155km/h - 5000obr/min na 5 biegu i koniec (powinien dać radę w okolicach 190km/h)
-pozostałe biegi daje rade powyżej 5000tys obr.
-odczuwalne słabsze przyśpieszanie zwłaszcza 4 i 5 bieg
-spalanie nie schodzi poniżej 9,5l w cyklu mieszanym (jeszcze miesiąc temu było na poziomie 8,2-8,6l (styl jazdy i trasy się nie zmieniły wieje raczej nudą tutaj)
Auto jest po wymianie wszytskich filtrów i oleju (przegląd okresowy). Brak błędów na VAG, opony zmienione na letnie. Nie szarpie, nie dławi.
Zgłupiałem, pomocy, każdy pomysł mile widziany.
-prędkość maksymalna na autostradzie - 155km/h - 5000obr/min na 5 biegu i koniec (powinien dać radę w okolicach 190km/h)
-pozostałe biegi daje rade powyżej 5000tys obr.
-odczuwalne słabsze przyśpieszanie zwłaszcza 4 i 5 bieg
-spalanie nie schodzi poniżej 9,5l w cyklu mieszanym (jeszcze miesiąc temu było na poziomie 8,2-8,6l (styl jazdy i trasy się nie zmieniły wieje raczej nudą tutaj)
Auto jest po wymianie wszytskich filtrów i oleju (przegląd okresowy). Brak błędów na VAG, opony zmienione na letnie. Nie szarpie, nie dławi.
Zgłupiałem, pomocy, każdy pomysł mile widziany.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
1. Paliwo zawsze 98. Filtr był wymieniony niedawno.
2. Do odcinki nie jeżdżę, góra do 6000tys.
3. Sprzęgło się nie ślizga. Przyśpieszenie poprostu staje jakby pod pedałem utknęła cegła uniemożliwiając dalsze wciśnięcie.
Anyway, postanowiłem na początek zaatakować ciśnienie paliwa i szczelnośc kolektora ssącego. Dam znać co wyszło.
2. Do odcinki nie jeżdżę, góra do 6000tys.
3. Sprzęgło się nie ślizga. Przyśpieszenie poprostu staje jakby pod pedałem utknęła cegła uniemożliwiając dalsze wciśnięcie.
Pewnie byłbym mechanikiem samochodowym i nie popisywał się na forum tylko w warsztacie. Do wymienionych modeli dysponuję materiałami w wersji VW. Nie każda diagnostyka wystarczy - czasem trzeba doświadczenia albo czasu na rozebranie połowy samochodu. Myślicie, że wszystko pokaże VAG?xander_88 pisze:Troszke nie kumam tzn. przeczytalem pytanie i przeczytalem podpis
Anyway, postanowiłem na początek zaatakować ciśnienie paliwa i szczelnośc kolektora ssącego. Dam znać co wyszło.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Bez błędów od czujników. Napięcie zasilające jest ok. Wypięcie jednego z nich daje dużą różnicę (nie zapala lub nie da się jeździć kompletnie). Musiałbym od kogoś podmienić jeżeli któryś z nich szaleje, ale jeszcze nie padł całkiem.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
to jeszcze tylko przepływka chodzi mi po głowie, choć dziwne, że na pozostałych biegach powyżej 5k kręci się a jedynie na 5 zamula. Co do pompki, reg. pb, raczej ślepa droga (przerabiałem u siebie reg.ciś.pal. i inne objawy były)
[ Dodano: 29 Kwi 2010 19:57 ]
ok przekopałem lekko forum i winnym odcinania był czu.prędk. obr. rezystancja 730...1000 Ohm powinna być między 2i3 (D.Korp s.123)
[ Dodano: 29 Kwi 2010 19:57 ]
ok przekopałem lekko forum i winnym odcinania był czu.prędk. obr. rezystancja 730...1000 Ohm powinna być między 2i3 (D.Korp s.123)

- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Panowie dzięki serdeczne, ale jest pare ale:
Silnik nie bierze oleju, dopiero co wymieniany po 15tys.
Silnik BCB nie posiada przepływki tylko MAP z wbudowanym czujnikiem temperatury, na miernik sprawdziłem tylko wartości dla kilku temperatur - ok.
Co do ciśnienia beny to nigdy tam nie zagladalem - moze nie ma juz wydajnosci, stary filtr byl tylko lekko zapchany (ciąłem go zeby obaczyc)
I ostatnia niespodzianka: czujnik G28 w BCB to czujnik hallotronowy jak G40 - nie da się pomierzyć rezystancji.... nie ma zamienników tylko oryginał za ok. 350zeta...
Musiałbym go wziąc na oscyloskop, ale nie chca mi z roboty pozyczyc - za drogi sprzęt.
Silnik nie bierze oleju, dopiero co wymieniany po 15tys.
Silnik BCB nie posiada przepływki tylko MAP z wbudowanym czujnikiem temperatury, na miernik sprawdziłem tylko wartości dla kilku temperatur - ok.
Co do ciśnienia beny to nigdy tam nie zagladalem - moze nie ma juz wydajnosci, stary filtr byl tylko lekko zapchany (ciąłem go zeby obaczyc)
I ostatnia niespodzianka: czujnik G28 w BCB to czujnik hallotronowy jak G40 - nie da się pomierzyć rezystancji.... nie ma zamienników tylko oryginał za ok. 350zeta...
Musiałbym go wziąc na oscyloskop, ale nie chca mi z roboty pozyczyc - za drogi sprzęt.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Nie, Panowie, co sprawdzę przez "długi weekend" zamelduję. Jeżeli ktoś może potwierdzić moja rozkminkę z g28 dla bcb (rocznik 2003) lub utstawić się na podmiankę tego czujnika w krakowie bede wdzieczny, ewentulanie pożyczyć na podmiankę tą wersję czujnika co daje się pomierzyć na rezystancję zobaczymy co wyjdzie.....
Na razie odzyskałem 0.1 konia mechanicznego i zmniejszyłem poziom hałasu o pare decybeli wymieniając łożyska w alternatorze i rolki: napinacza oraz prowadzącą paska wieloklinowego.
[ Dodano: 03 Maj 2010 18:20 ]
temperatura powietrza w dolocie 55 stopni - s.... sie klapka sterująca powietrzem z nad kolektora......cały czas ciagnie podgrzane powietrze. Ah jak przyjemnie kto ma spylić obudowe filtra powietrza lub jego fragment ze sterowaniem... ???
[ Dodano: 02 Cze 2010 11:13 ]
1. Mała dziura przed katalizatorem - zaspawana - jest lekka poprawa.
Na razie odzyskałem 0.1 konia mechanicznego i zmniejszyłem poziom hałasu o pare decybeli wymieniając łożyska w alternatorze i rolki: napinacza oraz prowadzącą paska wieloklinowego.
[ Dodano: 03 Maj 2010 18:20 ]
temperatura powietrza w dolocie 55 stopni - s.... sie klapka sterująca powietrzem z nad kolektora......cały czas ciagnie podgrzane powietrze. Ah jak przyjemnie kto ma spylić obudowe filtra powietrza lub jego fragment ze sterowaniem... ???
[ Dodano: 02 Cze 2010 11:13 ]
1. Mała dziura przed katalizatorem - zaspawana - jest lekka poprawa.
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 14:36 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 205 gości