Strona 1 z 1

Golf 4 1.4 16v Piszczenie paska klinowego

: śr kwie 28, 2010 10:48
autor: megibrendon
Witam może już ktoś z Was przerabial problem z piszczącym paskiem klinowym w Golf 4 1.4 16v kod silnika AHW otóż odwiedzam mechanikow i kazdy ma inna teorie piszczenie wyglada tak ze piszczy tylko rano przez jakies 4-5min potem ustaje i jest spokoj do następnego dnia wymienili mi odydwie rolki, napinacz, pasek klinowy i dalej to samo dodam ze jak puszcze kilka kropel wody na pasek w momecie jak piszczy to piszczenie ustaje wiec mysle z nie jest sprężarka od klimy. Za wszelkie pomysły dzieki raczej malo pisze postow na forum bo do tej pory udawło mi sie wszystko znaleść w szukajce.

: śr kwie 28, 2010 10:55
autor: Marcin TDI
moze lozysko alternatora popiskuje

: śr kwie 28, 2010 12:29
autor: greg
jak wyłączysz klimę to też piszczy?

: śr kwie 28, 2010 15:24
autor: matisim
na sam pasek jak jest nowy i zdaza sie że piszczy, wystarczy popsikac jakimś smarem typu wd40. ale tylko gdy nie jest zużyty, bo inaczej masz efekt na chwile...

: śr kwie 28, 2010 17:17
autor: megibrendon
greg pisze:jak wyłączysz klimę to też piszczy?
wystarczy ze psikne na pasek troche wody kilka kropel i piszczenie ustaje ale spr z wd40 tak jak kolega napisal pasek jest nowy i tak jak pisalem popiskuje tylko 4 do 5 min rano na zimnym silniku potem nawet jak postoji 4 6 godzin piszczene nie wystepuje

: śr kwie 28, 2010 21:36
autor: Kamil9024
też mam coś takiego i piszczy na zimnym silniku kilka minut, nie wiem czy to możliwe ale może to po tym że często jeździłem na myjnie, ale chyba woda tam by się nie dostała

: czw maja 06, 2010 15:28
autor: megibrendon
matisim napisał/a:
na sam pasek jak jest nowy i zdaza sie że piszczy, wystarczy popsikac jakimś smarem typu wd40. ale tylko gdy nie jest zużyty, bo inaczej masz efekt na chwile...



Zrobilem tak jak pisales popsikalem pasek wd40 piszczenie ustalo popsikalem jego zewnetrzna strone to gladka wewnetrznej tej z rowkami nie psikalem dosc dlugo sie patrzylem na ten pasek i dochodze do wniosku ze piszczenie wydobywa sie z roliki tej miedzy napinaczem a wspomaganiem napinacz nowy rolki nowe przed wymiana tez piszczalo ale dluzej po wymianie tych elementow jakies 3 do 5 min na tej rolce miedzy rolka napinacza a pompom wspomagania zauwazylem ze pasek delikatnie prawdza bardzo malo jest to widoczne ale troche sie przesuwa to blizej jednej krawedzi i do drugiej jest to ruch moze okolo 0.5 mm ale jest i pokrywal sie z piszczeniem moze jakies kolo pasowe jest krzywe moze juz ktos z WAS przerabial taka przypadlosc bo pewnie to popsikanie wd40 na dlugo nie pomoze i problem wroci

[ Dodano: 06 Maj 2010 11:14 ]
No niestety po psiknieci na pasek wd40 piszczenie ustalo na 1 dzien dalej to samo poranne odpalenie i 4 minutowe piszczenie nie wiem co dalej wymieniac

: czw maja 06, 2010 20:45
autor: mirek99mtg
WD40 niszczy gumę.

: pn maja 10, 2010 22:17
autor: megibrendon
Jakies pomusly co moze byc jeszcze przyczyna tego piszczenia


Koledzy a czy moze miec na to wplyw kolo pasowe na wale ona podobno ma jakis tlumik drgan tak mi powiedzial mechanik ogladam to kolo i zadnej gumy tam nie widze silnik 1.4 AHW 98r GDZIE TA GUMA

[ Dodano: 14 Maj 2010 12:38 ]
temat do zmkniecia problem rozwiazany wymiana paska no nowy ale tym razem oryginal