Strona 1 z 1

proszę Was o pomoc

: śr kwie 28, 2010 10:19
autor: combat
Witam. Zakupiłem ostatnio swój pierwszy samochód - Golf MK2 1.6 8V w benzynie. Nie jest zgazowany tym bardziej dziwi mnie to co się z nim dzieje.
Pominę już fakt, że jedynka trochę ciężko wchodzi ale jak ją wrzucę, i kolejne biegi, po dodaniu gazu samochód jakby się chwilę dławił, następnie wchodzi już na obroty i idzie niby tak jak powinien. Gdy silnik już przejedzie kilka kilometrów wzrastają obroty, które spadają po wciśnięciu sprzęgła. Przykładowo po wrzuceniu 2-ki i puszczeniu sprzęgła obroty są na tyle wysokie, że samochód w miarę żwawo jedzie, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają do normalnych.
Po zagrzaniu silnika, jakim położeniu powinna być wskazówka od jego temperatury?
Kolega mówił mi coś o recylkulatorze spalin i zaworach. Nie znam się na mechanice ale wiem, że jeśli to zawory to trochę będzie z tym zabawy.
Proszę Was abyście mnie uświadomili w czym może tkwić problem i na co zwrócić szczególną uwagę. Chcę jeszcze się nacieszyć tym kultowym samochodem :helm:

: czw kwie 29, 2010 00:48
autor: stopczyk26
Jakie oznaczenie (kod) silnika?

: czw kwie 29, 2010 06:31
autor: PAPAYOS
stopczyk26 pisze:Jakie oznaczenie (kod) silnika?
Kolega nie musi pisać...
Na 99 % to 1,6 AEE. :)
Wszystkie objawy o tym mówią...
Tak na marginesie to sprawdź przepustnice, może jest brudna i wymaga czyszczenia i adaptacji.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: czw kwie 29, 2010 10:02
autor: combat
Dziś ją sprawdzę i przeczyszczę :) dzięki

Tak swoją drogą, byłem wczoraj u mechanika i po oględzinach zdziwił się, że Golf z 91 roku śmiga na gaźniku a nie na wtrysku, mówi, że samochody z tego roku już powinny być pozbawione gaźnika. Czy rzeczywiście jest to dziwne czy może jednak wychodziły modele z tego roku bez wtrysku?
Samochód kupiony od handlarza więc po tym co powiedział mechanik przez chwilę zacząłem się zastanawiać czy nie wymienili w nim silnika :grrr: w końcu to część zamienna i w dowodze nie wpisuje się już jego numerów, żeby móc ewentualnie sprawdzić :^o
Co Wy na to?

: czw kwie 29, 2010 11:16
autor: piori
combat, 1,6 na gaźniku to pewnie PN-ka, według danych na stronie głównej lata produkcji tego silnika to 87-92: http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/
a na http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html jest jeszcze dokładniej: 08.85-07.92, czyli mechanik musi się podszkolić :bajer:
Może być to też silnik RF lub EZ, ale one też były długo produkowane, do 91 roku.

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 11:24 am ]
combat, sprawdź jeszcze naklejkę w bagażniku (o ile jeszcze jest), powinno być na niej oznaczenie kodu silnika i jeszcze kilka innych ciekawych rzeczy :bigok:

: czw kwie 29, 2010 12:08
autor: jhosef
combat, Wszystkie MK2 z 1,6 były na gaźniku. Jednak silnik 1,6 PN jest na gaźniku Pierburg 2EE, jest on sterowany elektronicznie z użyciem sondy lambda. Jest przez to mylony z monowtryskiem, jednak jest to gaźnik. Co prawda "prekursor" monowtrysku ale gaźnik.

: czw kwie 29, 2010 23:51
autor: combat
piori mechanika odeśle na szkolenie ;) dzięki za link, już bałem się, że koleś przed zgoleniem fury zamienił silnik :crazy: bagażnik nie był malowany więc myślę, że naklejka powinna się tam znaleźć ;)

jhosef dobrze wiedzieć, znajomy ma 1.3, starszy od mojego i jest na wtrysku więc miałem podejrzenia do rzetelności handlarza ;)