Strona 1 z 2

Spalanie

: śr kwie 28, 2010 07:54
autor: mrozik
Witam, posiadam golfa 2 z silnikiem 1.3 Kat 40kW 1987r. na gaźniku, 4 biegi. najuboższa wersja golfa 2.Jeżdże spokojnie czasem się zdaży przydusić jak trzeba ale bardzo rzadko...
Mam problem ze spalaniem od dłuższego czasu,, Według moich obliczen wyszlo ze spala jakies 13-15 beznyny na 100 troche mi sie to nie oplaca bo kiedys lalem za 50 i starczalo na caly tydzien na jazde do roboty. a teraz to cos troche za duzo bo tankuje z 150 tygodniowo i malo. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna takiego skoku spalania bo cos jest nie tak. Macie jakies pomysły co do tego?? Słucham i pozdrawiam...

: śr kwie 28, 2010 08:16
autor: *adik*
Katalizator mozesz juz miec zapchany i Ci sie samochopd meczy.

a po 2 to ceny benzyny poszly w gore jak by nie bylo.

: śr kwie 28, 2010 08:41
autor: mrozik
z tego co wiem to kat wymontowany dawno temu ale ceny benz nie poszly o 300% jeszcze :grin:

: śr kwie 28, 2010 09:15
autor: lukis
A nie zaobserwowałeś czegoś jeszcze niepokojacego oprócz tego spalania?

: śr kwie 28, 2010 10:12
autor: BeEerT
Też ostatnio zauważyłem zwiększone spalanie w aucie. Tylko, że u mnie najprawdopodobniej jest gaźnik do regulacji, gdyż jak się przygazuje to rury czarna chmurka leci. Czyli za bogata mieszanka. W przyszłym tygodniu będę działał coś w tym temacie, to napisze co i jak

: śr kwie 28, 2010 10:26
autor: mrozik
lukis pisze:A nie zaobserwowałeś czegoś jeszcze niepokojacego oprócz tego spalania?
hmm. spadek mocy, czasem sie dusi, jak redukuje biegi dojezdzajac do skrzyzowan to gasnie jak wcisne sprzegło, troche nie rowno chodzi czasem jak by chodzil na 3 garkach ale to wina chyba przewodu bo czasem jest dobrze a czasem zle

: śr kwie 28, 2010 10:32
autor: jhosef
Kolego, sprawdź czy otwiera się przepustnica ssania na rozgrzanym silniku. Poza tym jaki stan świeczek i ogólnie zapłonu, filtr powietrza?

Sprawdź dokładnie stan wężów paliwowych bo zdarzyło mi się ze się pociły, poza tym kontrola oleju pod kątem benzynki.

: śr kwie 28, 2010 10:48
autor: krisss.79
Ja bym zaczął od sprawdzenia sondy lambda

: śr kwie 28, 2010 10:49
autor: jhosef
krisss.79 pisze:Ja bym zaczął od sprawdzenia sondy lambda
taa, powodzenia w gaźniku 2e3

: śr kwie 28, 2010 11:50
autor: krisss.79
jhosef pisze:taa, powodzenia w gaźniku 2e3
Cale życie sie człowiek uczy na błędach :helm:

: śr kwie 28, 2010 13:08
autor: mrozik
jhosef pisze:Kolego, sprawdź czy otwiera się przepustnica ssania na rozgrzanym silniku. Poza tym jaki stan świeczek i ogólnie zapłonu, filtr powietrza?

Sprawdź dokładnie stan wężów paliwowych bo zdarzyło mi się ze się pociły, poza tym kontrola oleju pod kątem benzynki.

Swiece nowe przewody tez tylko ze jak raz zlapalem za 1 przez przypadek przy odpalonym silniku to tak mnie pier...dolneło ze nie wiedziałem ktorędy do domu , filtr powietrza nowy, węze wpożadku nie popękane,,, zprzepustnica to nie wiem jak wroce do domu to zobacze

: śr kwie 28, 2010 23:57
autor: lukis
Ale kopnęło Cię jak ściągnąłes przewód ze świecy?jesli tak to normalne,gorzej jak kopie gdy jest nasadzony

: czw kwie 29, 2010 07:26
autor: mrozik
lukis pisze:Ale kopnęło Cię jak ściągnąłes przewód ze świecy?jesli tak to normalne,gorzej jak kopie gdy jest nasadzony

co ja debil jestem?? jak byl nasadzony

: czw kwie 29, 2010 07:37
autor: Paweł Marek
trzeba zdiagnozować gaźnik, bo zapewne leje się z niego benzyna jak głupia. Poszukaj (moe być również pod tematami do 2E2 bo są podobne) o: membranie zaworu wzbogacania, siłowniku pull-down i spręzynie bimetolowej które odpowiadają za odpowiednie ustwienie przepustnicy rozruchowej, o pływaku i zaworze iglicowym. Jesli nie masz wycieku benzyny, i nie masz jakiegos błędu w ustawieniu rozrządu i zapłonu to kóryś z tych elementów bedzie odpowiadał za zużycie paliwa. Sprawdź też działanie siłownika podciśnieniowego przy aparacie zapłonowym. O szczegółach nie piszę wszystko znajdziesz na forum