Problem z automatyczną skrzynią biegów :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Problem z automatyczną skrzynią biegów :(

Post autor: bulekk » ndz sty 08, 2006 21:37

Witam

Mam problemik, i mam wrażenie że dosyć poważny..
Otóż, dziś rano zbieram ja się aby wyjechać na zajęcia,
uruchamian furke, skrobanie szyb itp.. zdążył się rozgrzać.
Co się okazało, chyba nie do końca prawdą, bo przy przełączaniu
biegu z P (postojowy) na D (jazda) coś pękło :/
Zawsze z P ciężej się przełączało bo wkońcu ma on w sobie od razu hamulec "ręczny".

Skończyło się na tym, że tym samochodem już do szkoły nie pojechałem, bo jechać się nim nie da. Wajcha zmiany biegów nie zatrzymuje sie w żadnej pozycji, nie zahacza się nigdzie, przez co nie można wrzucić żadnego biegu, samochód można uruchomić przytrzymując wajche w pozycji P i uruchamiając, ale zmiana biegu nie wchodzi w gre.
Także wajcha chodzi luźno, na dodatek jakoś krzywo....

To mój pierwszy samochód, nigdy nie miałem do czynienia z mechanika pojazdową, a nie chciałbym dać się naciągnąć jakiemuś mechanikowi.
Wiem, że nie ma na tej grupie wróżek :] ale może ktoś miał kiedyś podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Najprawdopodobniej jutro zobaczy to mechanik. Chociaż w tej chwili znajomi poradzili mi nie bawić się w automata, tylko wstawić skrzynie manualną, do czego jakoś nie chcę się przekonać (kto ma/miał automata, zrozumie).

Autko: Golf 2 '87 1,8 z lpg

Pozdrawiam
Krzysztof Winnicki



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 08, 2006 21:42

bulekk pisze:Chociaż w tej chwili znajomi poradzili mi nie bawić się w automata, tylko wstawić skrzynie manualną, do czego jakoś nie chcę się przekonać (kto ma/miał automata, zrozumie).
bardzo dobrze Cie rozumiem, sprzwdz machanizm przełączania biegów w kabinie może to tam coś pękło, a z podmianą automatu to jest grubsza robota(np. brak 1 pedału)

[ Dodano: 06-01-08, 20:43 ]
a na N próbowałeś odpalić silnik


:-k ...

Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » ndz sty 08, 2006 21:46

misiek10111 pisze: bardzo dobrze Cie rozumiem, sprzwdz machanizm przełączania biegów w kabinie może to tam coś pękło, a z podmianą automatu to jest grubsza robota(np. brak 1 pedału)

[ Dodano: 06-01-08, 20:43 ]
a na N próbowałeś odpalić silnik
Hm, jeszcze nie wiem jak się do tego dobrać, dziś jest troche za ciemno.
Jutro spróbuje zdjąć jakoś tą pokrywę z góry, bo bez tego chyba nic nie uda mi się sprawdzić. Może dojde jakoś do tego, jak to zrobić.

No właśnie... brak sprzęgła, najchętniej wogóle bym go tam nie chciał, automat rządzi...ł do dzisiejszego poranka :(

Ps. nie na N nie próbowałem

KW



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 08, 2006 21:51

bulekk pisze:Jutro spróbuje zdjąć jakoś tą pokrywę z góry, bo bez tego chyba nic nie uda mi się sprawdzić. Może dojde jakoś do tego, jak to zrobić.
jaśli chodzi Ci o pokrywę koło lewarka to u mnie ona była na zatrzaskach


:-k ...

Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » ndz sty 08, 2006 21:53

misiek10111 pisze: jaśli chodzi Ci o pokrywę koło lewarka to u mnie ona była na zatrzaskach
Ok, mówisz, że jeśli zdejme tą pokrywę, to powinienem już coś z grubsza zobaczyć ?
Czy będę musiał się bawić w zagłębianie jakieś konkretne, a nie chciałbym tego robić, bo słyszałem że zabawa z automatyczną skrzynią to już wyższa szkoła jazdy.

KW



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 08, 2006 21:56

tak jak ją zdejmiesz to będziesz widział całe mocowanie lewarka z okablowaniem i blokadą P a to co opisałeś wcześniej to nie musi oznaczać uszkodzonej skrzyni tylko mechanizm w środku auta


:-k ...

Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » ndz sty 08, 2006 21:59

misiek10111 pisze:tak jak ją zdejmiesz to będziesz widział całe mocowanie lewarka z okablowaniem i blokadą P a to co opisałeś wcześniej to nie musi oznaczać uszkodzonej skrzyni tylko mechanizm w środku auta
Ok to mi troche humor poprawiłeś, że jest możliwośc, że jednak skrzynia cała ;]

Może zaraz pójde i spróbuję coś zerknąć.

Dzięki
KW



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 08, 2006 22:01

ok. oby to było tylko to


:-k ...

Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » ndz sty 08, 2006 23:57

Miałeś racje, poszedł mechanizm w środku auta.
Cała wajcha rusza się dlatego, że pękła na dole po prawej stronie (patrząc z góry), przez co wszystko się rusza. Zauważyłem też po lewej jakiś czarny kabelek tak jakby gotowy do podłączenia do czegoś, hm wątpie aby się urwał, może to od podświetlenia tych literek PRND12 hm chociaż nie wiem czy one powinny być podświetlane, nie rzuciły mi się chy ba w oczy żadne diody, z resztą nie szukałem ich.

Teraz co do tego mechanizmu.. czy to się opłaca naprawiać, czy kupić nowy mechanizm. Poza tym nie wiem czy to się wogóle da naprawić, trzeba by chyba to wymontować i jakoś zespawać... pewnie sobie troche za to zażyczą... :(

Pozdr.
KW



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 09, 2006 00:11

Jak się da naprawić to rób albo ze szrotu załatw bo nowe to grube siano zapewne



Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » pn sty 09, 2006 00:16

Jutro się tym zajmę i zorientuję się co będzie najtańszym rozwiązaniem. Wieczorkiem dam znać na grupie, dzięki za odpowiedzi. Pozdr.

KW



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 09, 2006 00:19

spawanie jest tanie tylko wyjac to pewnie bedzie ciezko

a co do automatu to rewelacja i nie zmieniaj na manual - zameczysz sie :)

a taka skrzynia wcale nie jest skaplikowana - nawet prostrza od manualnej jak wiadomo o co chodzi :)

pozdro



Awatar użytkownika
bulekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 17:06
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: bulekk » pn sty 09, 2006 00:23

Mam znajomego spawacza, który pewnie zrobił by to za grosze, ale trzeba będzie właśnie pokombinować z wyjęciem. Ale to pewnie już zrobi mechanik, który potrafi robić takie rzeczy. Ja w każdym bądź razie nie potrafie jeszcze koła zmienić (teorię oczywiście mam opanowaną :)), także za to się nie zabiorę na pewno ;]

Ps. Jeździłem manualami już, po przejściu na automat zrozumiałem co to jest prawdziwa przyjemność z jazdy :]

KW



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 09, 2006 00:43

dokladnie wiem o co chodzi :)

automaty rzadza



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości