Strona 1 z 1
Niskie obroty po rozgrzaniu sie silnika
: wt kwie 27, 2010 11:48
autor: damian6234
Witam.
Mam pewien problem z silnikiem AHW 1.4 16V w golfie IV.
Na zimnym silniku jest OK. jak się rozgrzeje spadają mi obroty silnika do około 500 moze troche ponad. Silnik Nie gaśnie. Jedynie gorzej jest z ruszaniem przy dodawaniu gazu. Wtedy jak się za mało do gazu może zgasnąć. Co to może być?
: wt kwie 27, 2010 16:02
autor: stonefree
Ja bym obstawiał czyszczenie przepustnicy.
: wt kwie 27, 2010 21:11
autor: damian6234
Aha... dodałbym że to nie zawsze się tak dzieje... czasem sie rozgrzeje i jest dobrze. zauważyłem że jak dużo jeżdze po mieście się tak dzieje. Czyli tu gdzieś podjade zgasze silnik Włącze na ciepłym i tak kilka rzy. To wtedy się tak dzieje.
: wt kwie 27, 2010 21:15
autor: bibi466
stonefree pisze:Ja bym obstawiał czyszczenie przepustnicy.
popieram to typowe objawy brudnej prepustnicy
: wt kwie 27, 2010 22:12
autor: damian6234
Jeszcze na rozgrzanym silniku jak jade na 2 i szybko puszcze gaz to tak jakby szarpało. To też objaw brudnej przepustnicy? Na zimnym jest okej.
: czw kwie 29, 2010 18:31
autor: stonefree
damian6234 pisze:jade na 2 i szybko puszcze gaz to tak jakby szarpało
To może być objaw uszkodzonego zaworu EGR. Spróbuj zdjąć wężyk podcisnieniowy z zaworu i zatkać ten wężyk np. śrubką.
: czw kwie 29, 2010 18:46
autor: damian6234
W weekend odczytam błędy Vag'iem i dam znać co i jak. Vag mi wykryje czy jest brudna przepustnica? i Czy świni zawór egr?
: czw kwie 29, 2010 19:10
autor: stonefree
Prawdopodobnie nie wykryje
[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 19:11 ]
damian6234 pisze:odczytam błędy Vag'iem
w takim razie umyj przepustnicę i zrób adaptację VAGiem. w kanale 089 oczywiście , w basic settnigs.
: czw kwie 29, 2010 19:16
autor: damian6234
Jak są niskie obroty silnika - czasami pomaga "klepnięcie" gazu. Czasami jednak nic to nie daje. Czasem jest okej. Reasumując czasami jest dobrze a czasami spadają obroty ale tylko gdy silnik jest ciepły.
Wykluczasz zawór EGR w takim razie? W weekend mam nadzieję że będę miał czas się temu przyjżeć a tymczasem czeka mnie spora trasa.
Wiem już jak się dokonuje adaptacji przepustnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
: czw kwie 29, 2010 19:36
autor: stonefree
damian6234 pisze:Wykluczasz zawór EGR w takim razie?
Nie fiem
: czw kwie 29, 2010 19:52
autor: damian6234
a i jeszcze dzisiaj zobaczyłem ze obroty delikatnie falują
Mogę zadaptować przepustnice kiedy jje jeszcze nie wyczyściłem? Chce zobaczyć czy się da... Bo gdy się okaże że będzie jakiś błąd nie chce się użerac z obrotami rzędu 2000 obr/min