Strona 1 z 1
odma
: ndz sty 08, 2006 17:26
autor: dominik7
Mam pytanko.Po pierwsze gdzie znajduje sie odma olejowa.A po drugie...Niby to juz bylo ale u mnie jest inna kombinacja.Jechalem sobie do domu wczoraj i (tak gdzies przy 100km/h)wlaczyl sie bzyczek i zamigala kontrolka od oleju.Tak sobie pomigala jakies 5 sekund i przestala.Oczywiscie sie zatrzymalem-wszystko bylo ok.Za jakies 10 km to samo mniej wiecej przez tyle samo czasu-dolalem oleju(0,5 litra),choc byl stan taki jaki powinien byc(polowa miedzy max a min).po jakis 20 km to samo.Gdy dojechalem do domu(ok.90 km)sprawdzilem z mechanikiem czujnik-wsuwka na ktora sie wsuwa cala lata.Wyjalem bagnet a tam na koncowce maslo(jezdze w miescie z niedogrzanym silnikiem).Czy to maslo moze tak byc po 90 km?leje olej mineralny ze specjalnym dodatkiem czyszczacym silnik-shell helix.Co o tym sadzice?Czy to tylko czujnik czy cos moze innego?
: ndz sty 08, 2006 21:18
autor: Przemo440
czujnik mozna wymienic kosztuje do 20 zł nic nie zaszkodzi a przy kontakcie wody z olejem to jest mozliwe ale powinno zniknac aby tylko uszczelkapod głowica nie poszła??
: ndz sty 08, 2006 21:26
autor: marcin21c
podaję link z problemem odmy, lokalizacja odmy na schemacikach
pozdrawiam
umnie na szczęście się nic takiego nie dzieje, życzę powrotu do zdrowia twojemu golfikowi
http://vwforum.pl/odma/
: ndz sty 08, 2006 21:38
autor: Paweł Marek
EZ to gaźnik 2e2. Odma to rura idąca od wybrzuszenia na pokrywie zaworów do obudowy filtra nad gaźnikiem. Tu się nie ma co zepsuć, najwyżej na rura pęka. To jest nad silnikiem, ma cieplutko, nic w niej nie zamarznie. Przy wejściu do obudowy filtra powietrza ma od wewnątrz coś w rodzaju gumowej zastawki, która puszcza gaz spod pokrywy zaworów do obudowy filtra, a w druga stronę nie. Oczywiście lkokalizaca je jest taka, że jak stary silnik i dmucha to leci nią olej na filtr. ( mój kuzyn taksówkarz odczepił ją i wsadził koniec do puszki
)
odma
: ndz sty 08, 2006 22:03
autor: dominik7
to nie uszczelka.ani pod korkiem ani w zbiorniczku nie ma zadnych sladow masla.zadnych.Plyn mam czysciusienki.samochod normalnie 3mal temp.Zastanawiam, sie czy to tez nie moze byc przez ten olej>moze wyplukal te rzygi i teraz sobie sa na dnie miski...
: pn sty 09, 2006 12:40
autor: krzys
Miałem coś podobnego jak wlałem środek do czyszczenia silnika. Wszędzie była biała mazia. Mechanik, do którego pojechałem stwierdził,że to przez ten srodek ! wymieniłem olej i jest ok ! jeżdze i jeździłem na oleju Texaco a ten środek był chyba Wins'a
odma
: pn sty 09, 2006 18:28
autor: dominik7
najpierw to wymienie filtr.Od niego idzie bzyczek,a poza tym na nim sie napewno zatrzymalo najwiecej szlamu.poza tym..az wstyd ale filtr jest made in Norauto.
: pn sty 09, 2006 20:27
autor: milyx
mi też miganie kontrolki wygląda na niedrożny filtr. kiedyś po wymianie oleju i założeniu nowego filtra FILTRON miałem tak samo. kontrolka zachowywała się tak jak u ciebie. Wymieniłem filtr na KNEHT i problem ustał.(już nie zakładam FILTRONA-choć inni nie narzekają) to może wskazywać na przypchany filtr.
: pn sty 09, 2006 20:33
autor: piotreq
Co do bialej mazi... kumpel mial pelno tego pod korkiem (niedogrzany silnik).
Ostatnio przejechalismy 250km i wiekszosc z tego zniknela, ale nie wszystko.
Podejrzewam ze 90km, tak jak w Twoim przypadku, to troche za malo zeby cala wilgoc ulotnila sie z silnika.
Pozdrawiam
: pn sty 09, 2006 21:18
autor: greg
dominik dobrze myslisz - micha w dół i wyczyścić smoka skoro żeś dodał dodatek czyszczący - to możesz zatykać smok pompy oleju. Masełko - niedogrzany silnik.
odma
: pn sty 09, 2006 23:01
autor: dominik7
male sprostowanie-niczeg\o nie dolewalem do oleju.Nowe oleje shell takie sa.Ile kosztuje taki Knecht?Znaczy razem z tym ze dojechalem z powrotem do Lodzi zrobilem wlasnie ok.250 km.Ogolnie w roku robie ok.225 tys. km.A miche i tak wezme na dol-leci spod uszczelki.