Strona 1 z 1

[2.0][2E] Pytanie o odpinanie czujnika temperatury cieczy...

: pn kwie 26, 2010 21:09
autor: Druidionin
Siemka!
Gdzieś przeczytałem, że przy ustawianiu zapłonu najlepiej odpiąć czujnik temperatury cieczy (ta niebieska wtyczka), zrobić 2-3 przygazówki i wtedy ustawiać. Problem polegał na tym, że chciałem sprawdzić czy czujnik działa więc na zimnym silniku go wypiąłem. Obroty się zmieniły więc czujnik raczej sprawny, jednak jak wpiąłem go z powrotem to obroty się nie zmieniły i utrzymały się na tym podniesionym poziomie, trochę mnie to zdziwiło ale może tak ma być? Drugim problemem jest to, że jak już był nagrzany(wentylator się włączał) i chciałem ustawić zapłon, wypiąłem wtyczkę a auto zgasło... Spróbowałem jeszcze raz i na benzynie i na gazie jest to samo. Niestety nie sprawdziłem czy teraz jak wypnę na zimnym to też gaśnie. Czy coś schrzaniłem czy tak powinno być?

: pn kwie 26, 2010 21:35
autor: FIRERS
nie slyszalem jeszcze o Twojej praktyce. przy wypieciu czujnika sterownik wchodzi w ustawienia serwisowe. i przy wpieciu go spowrotem nie reaguje na niego, dopiero przy ponownym rozruchu silnika. a zaplon ustawia sie stroboskopem na piwerszym garku.

: pn kwie 26, 2010 21:56
autor: Paweł Marek
Druidionin, nie wiem czy coś się sknociło po tych działaniach, powinno to samo wrocić do normy po niedługim czasie. A przepis żeby wypinać wtyczkę i ustawiać zapłon na obrotach 2250/min tyczy się silników PF PB, czyli digifant z mk2 i starszych pasków. W 2E można zrobić przegazówkę przed ustawianiem, ale nic nie wypinać, i ustawiać normalnie na jałowych obrotach

: wt kwie 27, 2010 02:07
autor: Druidionin
Paweł Marek pisze:Druidionin, nie wiem czy coś się sknociło po tych działaniach, powinno to samo wrocić do normy po niedługim czasie. A przepis żeby wypinać wtyczkę i ustawiać zapłon na obrotach 2250/min tyczy się silników PF PB, czyli digifant z mk2 i starszych pasków. W 2E można zrobić przegazówkę przed ustawianiem, ale nic nie wypinać, i ustawiać normalnie na jałowych obrotach
No z tym wypięciem to mi poradzili na forum passata gdy było poszukiwanie znaku na kole zamachowym( o dziwo właściciel 2E w passku B3 mi tak napisał...) ustawiłem zapłon bez wypinania tego czujnika i na jałowym, jest dobrze, tylko martwi mnie teraz czy nic nie sknociłem w sterowniku... Niby jak zimny to podnosi obroty jak powinien, potem spadają ale w pewnym momencie jak już opadną i zrobię przygazówkę zatrzymuje się na 1 tyś, oczywiście tak się dzieje na benzynie, na gazie ok. Ale może to być wina zapłonu bo ustawiłem tak na 10-11 stopni i chyba to za dużo dla benzynki.

: wt kwie 27, 2010 06:04
autor: RasPL
Jak masz możliwość to ustaw na 8 i normalnie z wpiętym czujnikiem, wypinanie to praktyka z silników z podciśnieniową regulacja zapłonu