Strona 1 z 1

zmiana walka i kompa w aam na abs

: pn kwie 26, 2010 16:31
autor: slawko333
kompa kupilem jeszcze zostal mi walek, troche jest tematow na ten temat ale nikt konkretnie sie niewypowiedzial ze takie cos robil, walek wystarczy przelozyc, niemam sie martwic np tym ze bedzie mial luzy czy cos w tym rodzaju? z czasem wymienie rowniez tloki te od absu, mam zamiar kupic nowe pierscienie, czy potrzeba szlifowac cylindry czy wystraczy zalozyc nowe tloki i pierscienie? prosze o podpowiedz

: pn kwie 26, 2010 17:17
autor: vgray
Wg. mnie szkoda czasu i nerwów, z bąka szerszenia nie zrobisz. Trzeba się rozluźnić i przyzwyczaić ;)

: pn kwie 26, 2010 17:22
autor: slawko333
lubie dlubac, a za kompa dalem 40zl, walek w podobnej cenie, wiec mysle ze sie to oplaca

: pn kwie 26, 2010 18:40
autor: spawacz
Splanuj glowice o jakies 1.3mm lub daj tloki z ABS i sprawa zalatwiona.

: pn kwie 26, 2010 19:41
autor: slawko333
z czasem beda tloki z abs, chodzi mi konkretnie o to czy niemam sie martwic przedkladka walka, tego typu ze walek w jednym aucie ma nalatane 250 tys km a w drugim 150tys km, jakies luzy czy cos innego

: pn kwie 26, 2010 19:43
autor: Arojan1
mija sie to z celem AAm ma troche nizszy stopien sprężania i troche mniej kucy ale moment obrotowy taki sam a w dodatku to jest silnik bezkolizyjny jak chcesz miec mocniejszy to kup ABFa na robienie z AAM ABSa szkoda czasu i kasy różnicy niebedzie praktycznie zadnej lepiej kompa sprzedaj i zbieraj na ABFa :helm: takie jest moje zdanie skromnego posiadacza AAMa króry czeka cierpliwie na ARla!!!

: pn kwie 26, 2010 20:25
autor: slawko333
ale wy yparci jestescie, to nieduzy koszt, a jezdzilem abs i roznica jest spora, a ze czesci niedrogie i sam to zrobie to czego to zly pomysl? abfa moze sobie kupie kiedys zeby stal tylko a robie rocznie ok 25tys km wiec abf by mnie z torbami puscil, 1,8 na gazie to bardzo oszcxzedne auto

: pn kwie 26, 2010 20:28
autor: Paweł Marek
No dobra ale skoro kolega się zdecydował to proszę odpowiadać mu na temat! slawko333, nie ma gwarancji że wałek będzie idealnie pasował, ryzyk fizyk, wałki docierają się pod swoje mostki w głowicy i nie wiadomo ile teraz inny wałek posłuży, ale baw się skoro masz ochotę.

: wt kwie 27, 2010 08:50
autor: slawko333
w koncu zaczynamy robic postepy, a wiec wypowie sie ktos jeszcze do mojego pierwszego postu? jak to jest z nowymi pierscieniami?

: wt kwie 27, 2010 09:26
autor: Paweł Marek
co do pierścieni mogą pomóc tylko dokładne pomiary cylindrów i oględziny, na ogół za pierwszym razem można zmienić same pierscienie.

: wt kwie 27, 2010 09:38
autor: slawko333
auto jak kupilem mialo 180 tys km, ori przebieg, regularnie wymieniam olej 10w40, auto niekatowane, jazda spokojna do 2,5 tys obrotow, zero wyciekow i pobierania oleju, aktualnie ma 268 tys km, niedawno sprawdzanie cisnienie , na kazdym baniaku po 12,5 , czyli zmiana tlokow od abs plus nowe pierscienie i bez zarzutu powinno chodzic?

[ Dodano: 27 Kwi 2010 10:18 ]
a lepszym rozwiazaniem tanszym i bezpieczniejszym zamiast wymiany tlokow i pierscieni niebylo by splanowac glowice by podniesc stopien sprezania? tylko o ile? 1-1,3mm?dac do planowania wymienic uszczelniacze zaworowe, czyszczenie zaworow i gniazd zaworowych?

[ Dodano: 02 Maj 2010 08:18 ]
ciezko cokolwiek na tym forum sie dowiedziec, wiekszosci tylko zbedne posty, zadnych konkretow

: pt maja 07, 2010 01:47
autor: gest
ODP na twoje pytanie. Zalezy na który szlił będziesz miał te tłoki z ABSa. Jak ściagniesz głowice to włozysz tłok w tuleje i zobaczysz ile jest luzu. Tuleje trzeba szlifować jak jush sie zrobi karb wyczuwalny pod palcem.
Ale lepiej splanowac głowice i podnieść stopień sprężania niz wymieniać pierścienie, które jak piszesz oleju nie puszczają.

Też właśnie zamierzam to zrobić bo dostałem od kumpla kompa i wtrysk z MKII 1.8 GT. Rozumiem, że wtrysku nie musze wymieniać.
Wałek moge mieć za free razem z głowica więc bedzie dotarty ze swoimi szklankami. Bez planowania głowicy, jeśli nie zwiekszy się stopień sprężania to nie ma sensu tak?

Cos kiedyś czytałem, że różni sie wielkośc zaworów w AAM od ABS Może ktos się wypowiedzieć?
Lepiej do splanowanej głowicy AAM założyć wałek z ABS czy całą głowicę z ABS?