Strona 1 z 1
odpalanie
: pn kwie 26, 2010 11:02
autor: rafixxx
mianowicie samochod normalnie odpala na zimnym silniku n cieplym juz nie bardzo mu sie chce ? no to wiadomo cewka okazuje sie ze nie cewka wymieniona problem pozostal swiwece wymienione pan pwoiedzial ze takimi swiecami odpalil bym helikopter swiece odpadaja kable wymienilem na jakies takie dosc drogie zaplon ustwiony teraz jeszcze padlo podjezenie na silnik krokowy tylko nie weim czy jest sens to wymieniac skoro zxnow moze to nic nie dac prosze o pomoc
: pn kwie 26, 2010 11:09
autor: w00dnik
zmien nazwe tematu bo zaraz tu jakis mod bedzie
: pn kwie 26, 2010 12:45
autor: rafixxx
nie no wogole to dzieki za opomoc
: pn kwie 26, 2010 12:47
autor: Qto
a czujnik temperatury wymieniałeś ?? Jak czujnik walnięty to też na ciepłym nie będzie palił
: pn kwie 26, 2010 12:50
autor: Gawior
Najlepiej w takiej sytuacji jak jest podejrzenie typu cewka, czy krokowy to podmienić.
Jak nie masz od kogo, to na szrocie sprawdzić ( czy działa to zawsze możesz sprawdzić ), ewentualnie bierzesz i dogadujesz się że "jak nie będzie pasować" to będziesz mógł oddać.
W ten sposób np. możesz prze powiedzmy cały dzień po testować krokowy ze szrotu i stwierdzić czy dalej jest tak samo czy inaczej auto chodzi. Jak jest tak samo i dochodzisz do wniosku że to jednak nie jest wina tej części, to oddajesz na szrot puszczając ściemę że nie pasuje/różni się jakoś od tej co ty masz
Bo jak powiesz że działa tak samo jak ta twoja część, czy nie ma różnicy, to ci mogą powiedzieć że w aucie było coś niesprawne i pewnie ta rzecz od nich się popsuła i zwrotu kasy nie będzie.
: śr kwie 28, 2010 11:38
autor: rafixxx
a czy silnik krokowy jakos tam sie reguluje czy nie ?
: śr kwie 28, 2010 15:17
autor: Gawior
Jeżeli pytasz o krokowego od gazu, to nie regulujesz sam ( oczywiście w "elektronice" od gazu ustawiasz mu parametry pracy ) on jest regulowany za pomocą sygnału z sondy lambda i na ich podstawie otwiera się lub przymyka.
Co do krokowego ( regulatora wolnych obrotów ) to go nie regulujesz. Steruje nim ECU samochodu na podstawie sygnałów z innych czujników ( przede wszystkim czujników temperatury ).