Strona 1 z 3

termostat ?

: pn kwie 26, 2010 10:28
autor: w00dnik
Witam,

auto sie nie grzeje. Tzn trzeba przejechac chyba z 20km zeby osiagnelo temperature. Ale gdy jade po trasie to temp szybko spada ponizej 90*. Dodam jeszcze ze gorny waż bardzo cieply wrecz goracy, dolny zimny :goof: . Termostat wkladalem do goracej wody i sie otwieral/zamykal. Wiec teraz pytanie. WIna termostatu czy czujnika temp ? Wydaje mi sie ze oba weze (gorny i dolny) powinny byc cieple ?

: pn kwie 26, 2010 10:31
autor: sebastian1901
zdecydowanie termostat

: pn kwie 26, 2010 10:38
autor: Marioo
Witam,

auto sie nie grzeje. Tzn trzeba przejechac chyba z 20km zeby osiagnelo temperature. Ale gdy jade po trasie to temp szybko spada ponizej 90*. Dodam jeszcze ze gorny waż bardzo cieply wrecz goracy, dolny zimny :goof: . Termostat wkladalem do goracej wody i sie otwieral/zamykal. Wiec teraz pytanie. WIna termostatu czy czujnika temp ? Wydaje mi sie ze oba weze (gorny i dolny) powinny byc cieple ?
sebastian1901 pisze:zdecydowanie termostat
chyba nie bardzo !

Jeżeli termostat ci się w garnku podczas gotowania otwierał i zamykał to powinien być sprawny,
Dalej Jeżeli auto ci się nie grzeje, a dolny wąż jest zimny tzn. że termostat jest zamkniety!.
Podepnij się pod vaga i sprawdź temperaturę silnika na ECU wtedy będziesz wiedział, czy coś jest nie tak.
Ja też tak miałem, wskaźnik mi pokazywał 70st.* czasami więcej, wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło.
Podpiąłem się pod vaga, okazało się, że silnik ładnie trzyma swoje 90st* lub jej okolice.

: pn kwie 26, 2010 10:41
autor: w00dnik
hmm ale jesli silnik jest zagrzany to powietrze z dmuchawy tez powinno byc bardzo cieple a jest letnie wiec ?:>

: pn kwie 26, 2010 10:45
autor: Marioo
w00dnik pisze:hmm ale jesli silnik jest zagrzany to powietrze z dmuchawy tez powinno byc bardzo cieple a jest letnie wiec ?:>
Więc.......pokolei.
Czy płynu chłodniczego jest pod dostatkiem?
Czy nigdzie nie wycieka?
Może być zamulona chłodnica i nagrzewnica, ale przy zamulonej chłodnicy mógłby się grzać!
Czy wentylatory na chłodnicy się uruchamiają?
Podepnij się pod vaga i sprawdź czy błędami nie sypie i sprawdź tam temp. silnika.

: pn kwie 26, 2010 10:48
autor: w00dnik
plyn jest dolany na maxa tzn wg skali na maxa. wyciekow nie zauwazylem. jesli juz sie jakos silnik zagrzeje to wentylator sie wlacza.

wydaje mi sie ze to termostat ale glowy nie daje.

: pn kwie 26, 2010 10:51
autor: Marioo
wydaje mi sie ze to termostat ale glowy nie daje.
Są tu 2 sprzeczności, mówisz, że silnik ci się nie dogrzewa a według twoich informacji wynika, że termostat się nie otwiera!, Jeżeli by tak było to silnik powinien się przegrzewać.
Sprawdź błędy vagiem i temp silnika na vagu

: pn kwie 26, 2010 10:53
autor: feniks
w00dnik pisze: Termostat wkladalem do goracej wody i sie otwieral/zamykal
ale przy jakiej temp.?
zależy od term przy jakiej otwiera czy 86'C czy innej
ze zdania
w00dnik pisze:gdy jade po trasie to temp szybko spada ponizej 90
winny termostat, szybko otwiera ale czy wtedy oba węże jednakowo ciepłe? bądź czujnik - sygnał na zegary wariuje
w00dnik pisze:Dodam jeszcze ze gorny waż bardzo cieply wrecz goracy, dolny zimny
winny termostat nie otwiera przy wysokiej temp. ale to przeczy diagnozie wyżej, że za szybko otwiera
posdumowując sprawdź czujnik jak kolega Marioo, sugeruje, ewentualnie dokładniej termostat :bajer:

: pn kwie 26, 2010 11:05
autor: rafixxx
termostat mialem to samo

: pn kwie 26, 2010 11:09
autor: Marioo
rafixxx pisze:termostat mialem to samo
a ja bym najpierw sprawdził temperaturę silnika na vagu, bo jeżeli wskaźnik pokazuje, że jest mniej to i po co miałby się termostat owteorać jezeli tak jest faktycznie

: pn kwie 26, 2010 11:12
autor: krisss.79
w00dnik, wszystko masz w porządku ,po prostu licznik pokazuje realna temperaturę,przecież podczas jazdy w trasie silnik jest chłodzony powietrzem,wiec to normalne ze temp spada,u ciebie jest termostat który otwiera sie przy 84 C wiec przy rozgrzanym silniku taka temp powinieneś mieć na liczniku.Jeśli auto szybko sie rozgrzewa,temp nie spada poniżej 70 C ,auto więcej nie pali to zostaw to w spokoju,jest wszystko ok :bigok:

: pn kwie 26, 2010 11:13
autor: w00dnik
feniks79 pisze:
w00dnik pisze: Termostat wkladalem do goracej wody i sie otwieral/zamykal
ale przy jakiej temp.?
zależy od term przy jakiej otwiera czy 86'C czy innej
ze zdania
w00dnik pisze:gdy jade po trasie to temp szybko spada ponizej 90
winny termostat, szybko otwiera ale czy wtedy oba węże jednakowo ciepłe? bądź czujnik - sygnał na zegary wariuje
w00dnik pisze:Dodam jeszcze ze gorny waż bardzo cieply wrecz goracy, dolny zimny
winny termostat nie otwiera przy wysokiej temp.
posdumowując sprawdź czujnik jak kolega Marioo, sugeruje, ewentualnie dokładniej termostat :bajer:
przyznam szczerze ze nie wiem przy jakiej temp. wkladalem go do goracej wody zeby sprawdzic czy termostat wogole dziala.

Pisze tak jak jest. Czyli gorny waz goracy dolny zimny. Gdy auto stoi w miejscu na wlaczonym silniku po jakims czasie temp wskoczy na 90* ale gdy przejade kawalek drogi to temp spada natychmiastowo. Tez mi sie wydaje ze to termostat ale tak jak mowilem wole byc pewny i sie was zapytac.

krisss79 Własnie ze auto zauwazalnie wiecej pali. Zapomnialem o tym napisac. Za 50zl nie zrobie nawet 100km...

: pn kwie 26, 2010 11:13
autor: Marioo
krisss.79 pisze:w00dnik, wszystko masz w porządku ,po prostu licznik pokazuje realna temperaturę,przecież podczas jazdy w trasie silnik jest chłodzony powietrzem,wiec to normalne ze temp spada,u ciebie jest termostat który otwiera sie przy 84 C wiec przy rozgrzanym silniku taka temp powinieneś mieć na liczniku.Jeśli auto szybko sie rozgrzewa,temp nie spada poniżej 70 C ,auto więcej nie pali to zostaw to w spokoju,jest wszystko ok
sytuacja ma się trochę inaczej, wskaźnik tak jest zorganizowany, że jezeli jest wszystko sprawne to będzie ci cały czas pokazywał temp 90*, nie mniej nie więcej.

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:14 ]
w00dnik pisze:przyznam szczerze ze nie wiem przy jakiej temp. wkladalem go do goracej wody zeby sprawdzic czy termostat wogole dziala.

Pisze tak jak jest. Czyli gorny waz goracy dolny zimny. Gdy auto stoi w miejscu na wlaczonym silniku po jakims czasie temp wskoczy na 90* ale gdy przejade kawalek drogi to temp spada natychmiastowo. Tez mi sie wydaje ze to termostat ale tak jak mowilem wole byc pewny i sie was zapytac.
tylko że jeżeli miałbyś cały czas otwarty termostat, i chłodził by ci cały czas silnik bardziej niż powinien, to dolny wąż miałbyś cały czas ciepły od samego początku by się nagrzewał.!

: pn kwie 26, 2010 11:16
autor: feniks
w00dnik pisze:wole byc pewny i sie was zapytac.
podsumowując: jak nie masz jak sprawdzić czujnika temp. (vag, rezystancja) zmień termostat tylko ori bądź wahler :bigok: