Strona 1 z 1

Ruszająca się półoś

: ndz kwie 25, 2010 20:20
autor: Szakarov
Koledzy, mam pytanie. Wczoraj zauważyłem, że lewa półoś (ta krótsza) ma luzy w pozycji poziomej. Chodzi w lewo i w prawo w linii prostej. Co może być przyczyną tego luzu?? Oznaki daję przegub zewnętrzny (stuka i strzela na zakrętach). Czy winą tego luzu może być ten zużyty przegub, czy to wina półosi??

Z góry dziękuje za pomoc

: ndz kwie 25, 2010 20:29
autor: Progresywny
Szakarov pisze:Oznaki daję przegub zewnętrzny (stuka i strzela na zakrętach). Czy winą tego luzu może być ten zużyty przegub
tak

: ndz kwie 25, 2010 20:36
autor: Szakarov
Jeżeli wymienię przegub na nowy to luzy znikną?? A jakiej firmy przegub proponujecie??

: ndz kwie 25, 2010 20:46
autor: Progresywny
Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi :)

A co do firmy to zalezy... po prostu patrz jak stoją cenowo.. wiadomo im tanszy tym shit :P

: ndz kwie 25, 2010 20:53
autor: Szakarov
Znajomy mechanik powiedział mi że za taki lepszy przegub trzeba dać od 90 zł w górę. Nie powiedział mi tylko nazwy firmy.

: pn kwie 26, 2010 22:05
autor: kapkama
Z lepszych firm godne polecenia przegubu Metelli, Spidan

: pn kwie 26, 2010 22:32
autor: guti
Bolson Tdi pisze:Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi :)

wytłumacz mi jak wedle Ciebie objawia sie zuzyty przegub.. bo na pewno nie to , ze półoska chodzi w linii poziomej...

jakbys wiedział jak zbudowany jest przegub np wewnętrzny , to wieziałbys ze gadasz głupoty..

: pn kwie 26, 2010 23:12
autor: Szakarov
guti pisze:
Bolson Tdi pisze:Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi :)

wytłumacz mi jak wedle Ciebie objawia sie zuzyty przegub.. bo na pewno nie to , ze półoska chodzi w linii poziomej...

jakbys wiedział jak zbudowany jest przegub np wewnętrzny , to wieziałbys ze gadasz głupoty..
Więc te luzy na półosi mogą być przyczyną czegoś innego?? Bo już się trochę pogubiłem.

: pn kwie 26, 2010 23:23
autor: guti
Szakarov pisze:Więc te luzy na półosi mogą być przyczyną czegoś innego??
to normalne , ze półoska ma lekki na długosci bo pracuje na wewn przegubie :) to nie moze byc na sztywno , bo wylatywałoby na kazdym zakręcie :) minimalny luz musi byc :) kazde drgnięcie silnika , przeniesienie ciezary całego układu na jedną strone w zakręcie.. powoduje , ze wewn przegub pracuje , natomiast zew nie puszcza półoski :)
jak Ci klekoce przegub, to wyjmij go , przemyj , wyczysc, zobaczu czy masz koszczyczek cały , czy kulki i ich gniazda sa ok, czy nie maja wzerów.. moze wystarczy posmarowac porzadnie i bedzie ok :)

a jak nie to wymiana , polecam Spidan :)

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:24 pm ]
połoska nie moze miec luzu góra dół , i nie moze miec luzu jak chcesz ją przekręcic tak jakbys chciał ruszyc autem , za pomocą ręki :)

: pn kwie 26, 2010 23:27
autor: delorian
mam podobny problem wiec napisze tutaj żeby nie zakładac nowego tematu, a w wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi.
Jak jade prosto i ruszam deliatnie kierownica na boki albo np. zmieniam pas to czuc wyraźne drgania / szarpania kierownica. Jak jade idealnie prosto to jest ok. wymieniałem końcówki drażka stabilizatora bo były wybite ale nie pomogło, koła mam wyważone, Mysle że to może byc cos z przegubem wewnetrzym albo cos z kolumna kierownicza??

: pn kwie 26, 2010 23:27
autor: Szakarov
Więc mam się nie obawiać, że to coś z półosią. Chciałbym dodać że ten luz jest (moim zdaniem) dosyć spory, tak około 5 cm. A prawa (ta dłuższa) półoś jest sztywna.

: pn kwie 26, 2010 23:42
autor: Utul
Witam

No 5 cm. luzu to trochę dużo. Może pierścień zabezpieczający wywaliło.

Pozdro

: wt kwie 27, 2010 15:12
autor: Progresywny
guti spokojnie.. nie wiedzialem ze o takim wielkim luzie mowa.. :panna: :crazy: widze kolega pisze o ok. 5 cm No dużo dużo!Nie powinno być tak.

To fakt połoś nie powinna chodzic w lini poziomej.. bo przegub zewnętrzny ją z drugiej strony trzyma.
I tak czy siak musisz zobaczyc o co w tym chodzi (przegub klekocze) -najlepiej wykręcic ją całą i obadaj czy wszystko z dwóch stron wygląda tak jak powinno, bo nie wiadomo skąd te luzy. może zabezpieczenie spadlo... :chytry:

: wt kwie 27, 2010 19:37
autor: Feniks333
Jakieś pół roku temu miałem dosyć podobne objawy. Przegub chrobotał i półoś też była dosyć luźno. Nie dopilnowałem tego i efekt był taki że na środku skrzyżowania przegub rozwaliło, a półoś upadła sobie na ziemię. :crazy: