Strona 1 z 1
					
				Ruszająca się półoś
				: ndz kwie 25, 2010 20:20
				autor: Szakarov
				Koledzy, mam pytanie. Wczoraj zauważyłem, że lewa półoś (ta krótsza) ma luzy w pozycji poziomej. Chodzi w lewo i w prawo w linii prostej. Co może być przyczyną tego luzu?? Oznaki daję przegub zewnętrzny (stuka i strzela na zakrętach). Czy winą tego luzu może być ten zużyty przegub, czy to wina półosi??
Z góry dziękuje za pomoc
			 
			
					
				
				: ndz kwie 25, 2010 20:29
				autor: Progresywny
				Szakarov pisze:Oznaki daję przegub zewnętrzny (stuka i strzela na zakrętach). Czy winą tego luzu może być ten zużyty przegub
tak
 
			
					
				
				: ndz kwie 25, 2010 20:36
				autor: Szakarov
				Jeżeli wymienię przegub na nowy to luzy znikną?? A jakiej firmy przegub proponujecie??
			 
			
					
				
				: ndz kwie 25, 2010 20:46
				autor: Progresywny
				Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi 
 
A co do firmy to zalezy... po prostu patrz jak stoją cenowo.. wiadomo im tanszy tym shit 

 
			
					
				
				: ndz kwie 25, 2010 20:53
				autor: Szakarov
				Znajomy mechanik powiedział mi że za taki lepszy przegub trzeba dać od 90 zł w górę. Nie powiedział mi tylko nazwy firmy.
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 22:05
				autor: kapkama
				Z lepszych firm godne polecenia przegubu Metelli, Spidan
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 22:32
				autor: guti
				Bolson Tdi pisze:Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi 
 
  
wytłumacz mi jak wedle Ciebie objawia sie zuzyty przegub.. bo na pewno nie to , ze półoska chodzi w linii poziomej...
jakbys wiedział jak zbudowany jest przegub np wewnętrzny  , to wieziałbys ze gadasz głupoty..
 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:12
				autor: Szakarov
				guti pisze:Bolson Tdi pisze:Tak, ponieważ te luzy powoduje padnięty przegub, po wymianie powinno sie uspokoic. Zresztą sam zobaczysz jak wymienisz- bo o to sie prosi 
 
  
wytłumacz mi jak wedle Ciebie objawia sie zuzyty przegub.. bo na pewno nie to , ze półoska chodzi w linii poziomej...
jakbys wiedział jak zbudowany jest przegub np wewnętrzny  , to wieziałbys ze gadasz głupoty..
 
Więc te luzy na półosi mogą być przyczyną czegoś innego?? Bo już się trochę pogubiłem.
 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:23
				autor: guti
				Szakarov pisze:Więc te luzy na półosi mogą być przyczyną czegoś innego??
   to normalne , ze półoska ma lekki na długosci bo pracuje na wewn przegubie 

 to nie moze byc na sztywno , bo wylatywałoby na kazdym zakręcie 

 minimalny luz musi byc 

 kazde drgnięcie silnika , przeniesienie ciezary całego układu na jedną strone w zakręcie.. powoduje , ze wewn przegub pracuje , natomiast zew nie puszcza półoski 
 
 
jak Ci klekoce przegub, to wyjmij go , przemyj , wyczysc, zobaczu czy masz koszczyczek cały , czy kulki i ich gniazda sa ok, czy nie maja wzerów.. moze wystarczy posmarowac porzadnie i bedzie ok 
 
 
a jak nie to wymiana , polecam Spidan 
 [ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:24 pm ]
 
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:24 pm ]
połoska nie moze miec luzu góra dół  , i nie moze miec luzu jak chcesz ją przekręcic  tak jakbys chciał ruszyc autem , za pomocą ręki 

 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:27
				autor: delorian
				mam podobny problem wiec napisze tutaj żeby nie zakładac nowego tematu, a w wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi.
Jak jade prosto i ruszam deliatnie kierownica na boki albo np. zmieniam pas to czuc wyraźne drgania / szarpania kierownica. Jak jade idealnie prosto to jest ok. wymieniałem końcówki drażka stabilizatora bo były wybite ale nie pomogło, koła mam wyważone, Mysle że to może byc cos z przegubem wewnetrzym albo cos z kolumna kierownicza??
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:27
				autor: Szakarov
				Więc mam się nie obawiać, że to coś z półosią. Chciałbym dodać że ten luz jest (moim zdaniem) dosyć spory, tak około 5 cm. A prawa (ta dłuższa) półoś jest sztywna.
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:42
				autor: Utul
				Witam
No 5 cm. luzu to trochę dużo. Może pierścień zabezpieczający wywaliło.
Pozdro
			 
			
					
				
				: wt kwie 27, 2010 15:12
				autor: Progresywny
				guti spokojnie.. nie wiedzialem ze o takim wielkim luzie mowa..  
 
  
  widze kolega pisze o ok. 5 cm  No dużo dużo!Nie powinno być tak.
 
To fakt  połoś nie powinna chodzic w lini poziomej.. bo przegub zewnętrzny ją  z drugiej strony trzyma. 
I tak czy siak musisz zobaczyc o co w tym chodzi (przegub klekocze) -najlepiej wykręcic ją całą i obadaj czy wszystko z dwóch stron wygląda tak jak powinno, bo nie wiadomo skąd te luzy. może zabezpieczenie spadlo... 

 
			 
			
					
				
				: wt kwie 27, 2010 19:37
				autor: Feniks333
				Jakieś pół roku temu miałem dosyć podobne objawy. Przegub chrobotał  i półoś też była dosyć luźno. Nie dopilnowałem tego i efekt był taki że na środku skrzyżowania przegub rozwaliło, a półoś upadła sobie na ziemię.  
