Strona 1 z 1

Przekaźnik 792-1B-C1 12VCD

: ndz kwie 25, 2010 18:46
autor: DejaVu
Witam! chodzi mi o w/w przekaźnik -nie znam poprawnej nazwy więc spisałem co na nim pisze-ma 4zaciski: 85,77a,86,30 jest on od alarmu Langeford który dzisiaj ''wyciąłem '' miałem z nim tylko problemy :grrr: wywaliłem centralkę i kable-został tylko ten przekaźnik-odcina on chyba rozrusznik-nie można uruchomić auta,nie pali się lampka świec żarowych.Kable idą głęboko pod deskę rozdzielczą,więc za dużo roboty aby sprawdzić dokładnie gdzie idą.Reasumując - z tym przekaźnikiem auto pali,po wypięciu go z kostki nie.Chciałbym więc jakoś go obejść/zewrzeć tylko nie wiem które kable?Boję się że kiedyś ten przekaźnik padnie i nie będę mieć przy sobie zapasowego.
Potrzebuję również schematu elektryki golfa IV 1.9SDI 99r.chodzi mi dokładnie o kolory kabli pod kierunki i awaryjne gdyż odciąłem kable od centralki alarmu i je pozostawiłem zaizolowane-awaryjne i kierunki działają.Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. :okej:

: ndz kwie 25, 2010 18:59
autor: zebra2008
powinien byc schemacik na przekazniku
albo miernikiem sprawdz ktore styki sie zwieraja po podaniu 12v

: ndz kwie 25, 2010 19:25
autor: Qto
85 i 86 to będzie zasilanie przekaźnika, 30 i 77a zamykany obwód, czyli te dwa przewody powinieneś złączyć ale dla pewności sprawdź miernikiem.

: ndz kwie 25, 2010 19:28
autor: DejaVu
Jak będę miał wolną chwilę to sprawdzę-na razie wielkie dzięki :pub: jak by ktoś miał schemat elektryki to poproszę. :bigok:

: ndz kwie 25, 2010 20:17
autor: wielblad2
sory za jakość ale tylko fonem szło zrobić bo aparat odbija lampą światło.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: pn kwie 26, 2010 05:12
autor: DejaVu
Dzięki za zdjęcia-choć mało na nich widać :blush: muszę sobie kupić taką książkę! Może mógłbyś za pomocą Paint wykonać dla mnie rysunek kierunków i awaryjnych? [-o<
I jeszcze mam takie pytanie-co to za przekaźnik lub taka kostka która jest pod osłoną gdzie jest wajcha od otwierania przedniej klapy?? Czy to nie jest coś od kierunków-jak dla mnie to głupie umiejscowienie,mogli to dać gdzieś pod kierownicą z innymi przekaźnikami.

[ Dodano: 09 Maj 2010 12:49 ]
Dziś dobrałem się znowu do tego przekaźnika i go wymontowałem :hmm: Jak pisałem wyżej ma on styki 85,86,30,87a - i to jest chyba jakaś chińszczyzna (ONG Chuan) były tam dwa przewody w kolorze czarnym które dostawały napięcie po przekręceniu stacyjki-świeciła się kontrolka świec żarowych.Po odłączeniu przekaźnika-nie świeciła kontrolka i silnik nie odpalał-nie wiem czy to odłączało rozrusznik czy podgrzewanie świec.Przewody zwarłem na krótko , zaizolowałem i silnik normalnie odpala.Były jeszcze dwa cienkie przewody w kol.żółtym i zielonym które szły do centralki alarmu i były one razem złączone w kostce i wstawiony opornik.
Mam takie pytanie , czy takie zaizolowanie kabli na krótko niczemu nie zaszkodzi? czy lepiej było to zlutować itd.? Z drugiej strony pomyślałem czy nie można by było zamontować w te kable jakiegoś ukrytego przełącznika , którym unieruchamiało by się auto na ''dłuższym'' postoju?-dla złodzieja pewnie to nie problem , ale zawsze jakieś utrudnienie.
I jakie przewody(kolor) idą pod świece,rozrusznik, czy stacyjkę? tak żebym mógł się zorientować od czego są te czarne przewody? Wprawdzie kupiłem sobie książkę Volkswagen Golf IV i Bora-ale nie rozumiem zawartej w niej instalacji. :blush: