Strona 1 z 1

TUNING 1.6 Benzyna

: ndz sty 08, 2006 00:13
autor: Rumian
Witam!! Wpadlem ostatnio na taki pomysł żeby przeszczepić z silnika GT czy GTI 8V 1.8 (107 KM)kolektor ssący tzn. punkt do silnika gaźnikowego 1.6 8v Mialo by to sens? Czy ktos próbował takiego eksperymentu? Mi sie wydaje że silniczek 1.6 po takiej operacij by mial niezle kopyto ale czy by czasem silnik sie nie rozkraczył na pierwszej lepszej bylo by to realne przerobienie silniczka z gaźnika silnika 1.6 na punkt z 1.8 :hmm: Co o tym myslicie . Pozdro :bajer:

: ndz sty 08, 2006 00:26
autor: juniorwwa
Sprawa dość skomplikowana głowica od GT jest innej budowy a co za tym idzie prawdo podobnie nie będzie pasować..a poza tym jakoś silniczka penie nie jest pierwszej świeżości i mogło by to zaskodzić jednym słowem koszty koszty koszty i nerwy... 3maj się

: ndz sty 08, 2006 03:07
autor: Bondas
jak juz to cala glowice od 1,8 bo bloki sa te same

pozdro

: ndz sty 08, 2006 03:30
autor: muchenz
gaźnikowe maja jeszcze chyba pompe mechaniczną (jak w kanciaku), wiec wypadałoby jeszcze zbiornik paliwa przeszczepić

a jak z pedałem gazu ?? w 100KM jest na linke czy kabelek?


raczej tuningowałbym to co mam czyli: głowica do splanowania, w gaźniku można dać inne dysze paliwa i rurki emulsyjne, wałki o dłuższych czasach otwarcia, układ wydechowy o mniejszej impedancji itd. ........ jest co robić

: ndz sty 08, 2006 12:40
autor: Rumian
Jesli chodzi o gaźnikowy to jest linka. :-)

: ndz sty 08, 2006 13:02
autor: fibolek
słuchaj jest realne założyć do gaźnika 1.6 wtrysk mono-Jetronic jest to mechaniczny wtrysk jednopunktowy od silnika RP(sugeruj się oznaczeniem silnika).Daje radę do tego musisz włozyć dwie pompy paliwa(bak i podawcza na wtrysk) kolektor wydechowy z lambdą,cały wtrysk+komputer+wiązka przewodów i to chyba wszystko.Pytaj Apsika i GTO oni cos takiego mogą mieć.

[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 12:04 ]
a z włożeniem sameg głowicy od GTi to nie polecam bo tyle samo grzebania.
Pamiętaj wkładając wtrysk nie masz zbyt dużego pola manewru tak jak to jest na gaźniku.
Ewentualna regulacja gaźnika.

: ndz sty 08, 2006 14:23
autor: homsky
zakładając tylko kolektor ssący i wraz z nim czy to wtrysk jednopunktowy z RP czy wielopunkt z jakiegoś GTI nie uzyskasz wcale więcej mocy, zyskasz jedynie na wyższej kulturze pracy silnika no i może ciut mniejsze zużycie paliwa, ludzie czy mieszankę paliwo-powietrze przygotowuje gaźnik czy jakikolwiek wtrysk to i tak skład musi być stechiometryczny, tak żeby współczynnik lambda oscylował około 1 !!!!!!!!!!!! Moc tylko i wyłacznie mozna zwiekszyć zmieniając lub planując głowicę (wyższy stopień sprężania), poprawa układu ssącego np większe zawory, polerowanie kanałów , turbo (poprawa współczynnika napełnienia cylindrów) , zmiana wałka rozrządu , zmiana faz rozrządu z przesunięciem maksymalnego momentu w stronę wyższych obrotów a co zatem idzie uzyskanie wyższej mocy , ale niestety kosztem momentu obrotowego na niskich obrotach.

[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 13:41 ]
czyli tak jak piszę , założenie wtrysku napewno daje poprawe jeżeli chodzi o kulture pracy silnika, troszke poprawia sie elastyczność, zuzycie paliwa itd itp , ale nie ma sie co spodziewać oszałamiającej poprawy dynamiki!!!!! A koszt całej przeróbki nie jest wcale mały, bo i klamotów troche trzeba wymienić tak jak pisze FIBOLEK.

: pn sty 09, 2006 15:34
autor: fibolek
Także moja osobista rada poustawiać poregulować gaźnik i zapłon.
Bo z PIerburga 2E2 można(z tego co słyszałem) troszkę wyciągnąć.Do tego lekka przeróbka dolotu i wylotu+plan głowicy i coś to da.Ale nie oszukujmy się 120 Km to z tego wyciągnąć raczej się nie da ,chyba że ekstrema z gaźnikiem.Ale wtedy cyasterna jako przyczepka pozdro.