Strona 1 z 2

Problem z moim mk4- szarpanie autem na biegach podczas jazdy

: ndz kwie 25, 2010 12:44
autor: Boomel
Witam wczoraj w czasie powrotu z Oss coś zaczeło dziać się z autem...
gdy wrzucę 1 bieg i ruszam auto szarpie drugi bieg to samo 3 to samo po wysprzegleniu go nic sie nie dzieje,a także wydobywa sie dziwny dźwięk jakby jakieś koło zamachowe czy cos mialo jajo i sie tak kreciło... podczas postoju na wolnych obrotach nic sie nie dzieje, po dodaniu gazu obroty rosna normalnie co jest dziwne...na wstecznym tez jest dobrze prosze o pomoc z góry dzieki za każdą rade i odp pozdr

: ndz kwie 25, 2010 13:41
autor: Rafał 21
Boomel pisze:dy wrzucę 1 bieg i ruszam auto szarpie drugi bieg to samo 3 to samo po wysprzegleniu go nic sie nie dzieje
Sprawdz łapy i poduchy

: ndz kwie 25, 2010 13:42
autor: djmatys
dokładnie :) pewnie łapa skrzyni

: ndz kwie 25, 2010 14:04
autor: Boomel
Ale czy to jest możliwe żeby poduszki pod skrznia i łapy dawały takie duże szarpanie i wibracje aż na cale auto ??

: ndz kwie 25, 2010 15:18
autor: Magnus
Boomel pisze:Ale czy to jest możliwe żeby poduszki pod skrznia i łapy dawały takie duże szarpanie i wibracje aż na cale auto ??
tak jest. za szarpanie bardziej łapa szkrzyni biegów za drgawki głownie lewa poduszka bo prawa jest bardziej odporna na zniszczenia. jak bedzie zuzyta jednoszesnie lapa i poduszka lewa to bedzie tak sie dziac. Przerabiałem u siebie.
Najlepiej wjechac na kanal wrzucic 2 i ruszac autem przod tył a osoba w kanale patrzy na zachowanie silnika, jak sie mocno rusza a nawet niekiedy styka to wymiana.

: ndz kwie 25, 2010 17:34
autor: edzio
Problem z moim mk4
sprecyzuj na zgodnie z regulaminem!!

: ndz kwie 25, 2010 17:34
autor: kamlor
Magnus pisze:Najlepiej wjechac na kanal wrzucic 2 i ruszac autem przod tył a osoba w kanale patrzy na zachowanie silnika, jak sie mocno rusza a nawet niekiedy styka to wymiana.
Jak moja od strony skrzyni była wywalona, to można było 'recznie' gibać silnikiem. Wystarczyło objąć i mocno potelepać. W 1.6 ta poduszka skrzyni znajduje się pod obudową filtra powietrza i to właśnie ona jest najsłabsza. U Ciebie pewnie poszła też łapa pod silnikiem, skoro telepie całą budą.

Pozdro :bigok:

: ndz kwie 25, 2010 17:40
autor: Boomel
Skoro tyle osób mówi, że to są te części to pewnie tak jest bo niestety ja aż tak dobrze sie nie znam... A czy da rade to sam wymienić czy lepiej to oddać w dobre ręce, i jaki może być orientacyjny koszt takiej naprawy...

: ndz kwie 25, 2010 17:59
autor: djmatys
zależy od części... ale nie radze kupować najtańszych zamienników poduszek bo będzie jeszcze gorzej!

Jak nie czujesz się na siłach to lepiej oddaj do sprawdzonego mechaniora i niech to ogarnie która jest wywalona a która nie.. Robota ok 100zł powinieneś się zamknąć.

Jak chcesz to w chorzowie mam gościa co na serio jest solidny i można mu zostawić auto, odebrać i nie martwic się o nic więcej bo nawet części kupuje w moim zaprzyjaźnionym sklepie.

: ndz kwie 25, 2010 19:25
autor: kamlor
djmatys pisze:zależy od części... ale nie radze kupować najtańszych zamienników poduszek bo będzie jeszcze gorzej!
Bez przesady. Ja kupiłem toprana, który jest jednym z najtańszych zamienników na rynku i śmiga aż miło.

A roboty jest na góra godzinę, jeśli ma się kanał i dobry lewarek pneumatyczny.

: ndz kwie 25, 2010 21:49
autor: djmatys
akurat przerabiałem to na podstawie Polo 6N od mojej kobitki:

Było podejrzenie - albo dwumas, albo poduszka.

Kupiłem poduszkę jakiejś tańszej firmy - dalej to samo, sprawdziłem dwumas - jest OK ?! aż w końcu kupiłem poduszkę ori VW - jak ręką odjął !!

Kto płaci tanio - płaci 2 razy...

: ndz kwie 25, 2010 22:32
autor: Boomel
Jutro oddam auto do kumpla ojca który robi w serwisie VW a po robocie dorabia sobie naprawiając przy domu także myślę że będzie wiedział jak się tym zająć... A i części poleci mi dobre bo nie chce inwestować w byle bubel żeby pojeździł 2tys i znowu to samo... I jaką mogła być przyczyną takiej awarii samo z użytkowania bo wiadomo że auto nie jest nowe a może ją coś zrobiłem że tak się stało...

: ndz kwie 25, 2010 22:47
autor: Magnus
Boomel pisze:Jutro oddam auto do kumpla ojca który robi w serwisie VW a po robocie dorabia sobie naprawiając przy domu także myślę że będzie wiedział jak się tym zająć
daj znac po robocie jakie efekty i jakich zamienników użyłeś.

podpowiem tez ze bardzo wazne jest umiejetne zamontowanie nowej poduszki.tzn ramie wychodzące z poduszki (sruby na nim) musi byc rownolegle!!!!!! do korpusu poduszki. Silnik musi naturalnie sie osadzic a nie byc naciagniety np w strone sciany grodziowej.

: pn kwie 26, 2010 00:17
autor: wiewioreqezg
Podepnę się do tematu i proszę powiedzcie mi ile poduszek i łap ( ogólnie wszystkich ) posiada GOLF IV 1.6 :) z góry dzieki