Strona 1 z 1

zwariowany obrotomierz

: sob sty 07, 2006 23:20
autor: marianopower
Witam

Mam następujący problem. Kupiłem sobie na allegro licznik z obrotkiem bo zegarek mi jakoś nie pasował :grin:

Niestety zakupione zegarki maja taka dziwną cechę że powyżej 2200 obrotów wskaówka zaczyna wariować tzn nie przesuwa się płynnie jednostanie do przodu a gwałtownie przeskakuje, nie musze dodawać że bardzo mnie to denerwuje.
Co ciekawe efekt ten jest bardzo gwałtowny rano natomiast pod wieczór uspokaja się ale nie całkiem.

Takie dziwne gwłątowne wachania wskaźnika pojawiją mi się też przy wskażniku paliwa ale to do tej pory stało się tylko dwa razy.

Czy ktoś z Was spotkał się już z czymś takim i mógłby mi pomóc??

: ndz sty 08, 2006 00:09
autor: Tomasz Żaguń
U mnie też tak jest a wina jest bo byo grzebane w zegarach ( rozbierane były )

: ndz sty 08, 2006 00:28
autor: WODA
wg moze pomóc wymiana linki...

: ndz sty 08, 2006 00:59
autor: tauka
WODA pisze:wg moze pomóc wymiana linki...
Wymiana linki od obrotomierza. :| No niby tak na chłopski rozum przychodzi na myśl, tyle,że obrotomierz nie jest na linkę, ale na impulsy elektryczne z cewki, więc wymiana nic nie da. Co innego przy prędkościomierzu ;)

: ndz sty 08, 2006 01:38
autor: martin57
czesc
ja od roku mam ten sam problem . Zalozylem licznik od seata inki chodzi perfekt nawet rezerwa mi chodzi i kontrolka swiatel tez tylko ten obrotomierz od samego poczatku wali na maxa pytalem wielu mechanikow nie wiedza wiec narazie dalem sobie spokuj .Jak ktos co moze wniesc do tego tematu niech pisze .

: ndz sty 08, 2006 02:53
autor: Bondas
Witam

marianopower:
niestyk w plycie drukowanej lub peknieta tasma drukowana i przeskakuja iskierki wprowadzajac bledne sygnaly i obrotomierz glupieje

martin57L
zwarcie w obrotomierzu - staly impuls lub to samo co wyzej

linka jest do predkosciomierza a obrotomiesz jest elektroniczny :)

pozdrawiam :bajer:

: ndz sty 08, 2006 03:37
autor: Krzylu
tauka pisze:
WODA pisze:wg moze pomóc wymiana linki...
Wymiana linki od obrotomierza. :| No niby tak na chłopski rozum przychodzi na myśl, tyle,że obrotomierz nie jest na linkę, ale na impulsy elektryczne z cewki, więc wymiana nic nie da. Co innego przy prędkościomierzu ;)
w dieslu obrotomierz ma impuls z alternatora a nie z cewki :green_fuck:

moze kupiles licznik od TDi a nie TD
one sie roznia i niebeda dzialac
na forum w dziale vwspeed jest gdzies info o licznikach TD a TDI
po numerze powinienes dojsc do czego jest twoj licznik

: ndz sty 08, 2006 12:02
autor: tauka
Krzylu pisze:w dieslu obrotomierz ma impuls z alternatora a nie z cewki
A nie przyczaiłem że ma mk3 td. Bo w trójce impuls tak wogóle to jest chyba z czujnika Halla a nie z cewki co nie Krzylu ;)

: ndz sty 08, 2006 13:52
autor: marianopower
Jeszcze jedno może to coś komuś podpowie i podsunie możliwe rozwiązanie - jeśli załącze cyfrowy obrotomierz to wskaźnik paliwa waha się równiez bardzo niepoprawnie.

Wskazywało by to chyba na jakiś niestyk no chyba ze mam całkiem zegary uwalone. :foch:

: sob sty 14, 2006 22:46
autor: zibolek
dzis jak ja jechalem ( marianopower to moj brat ) to gdzies z 4-5 razy bylo cos takiego ze w czasie jazdy obrotomiez spadl do zera i sie olej zaplil... to ci dopiero myk... mial ktos cos takiego ?

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 16:58 ]
czy takie zachowanie moze sie tez brac z tad ze miga inspekcja ??