Strona 1 z 1

Problemy - czy to kostka stacyjki ?

: ndz kwie 25, 2010 08:14
autor: Pelos
Witam,
Przedwczoraj wracajac z dlugiej trasy - pod koniec widze, ze zarzy sie lekko kontrolka od akumulatora i wogole deska rozdzielcza jakos tak slabo podswietlona. Pstryknalem swiatlami (mam przekazniki zamontowane i swiatla bezposrednia ida z aku) i przestalo sie zarzyc. Dojechalem do domu.

Nastepnego dnia odpalil bez problemu 2 razy - dojezdzajac pod dom widze, ze znowu sie zarzy kontrolka od aku. Dojezdzajac do domu jechalem juz bez swiatel - bo jak wlaczalem swiatla to predkosciomierz nie dzial.

Pod domem po zgaszeniu - juz nie odpalil. Po przekreceniu kluczyka - cwierc obrotu silnika i kontrolki gasna i cisza.

Potem zszedlem z jakims miernikiem i aku ma 12.5V, wyciagnalem panel z bezpiecznikami spod kierownicy - podociskalem przekazniki, bezpieczniki i odpalil bez problemu. Ladowanie tym miernikiem pokazalo 14.4V. Problem jakby zniknal.

Silnik znowu odpalil 2x bez problemu. Kontrolka troche zarzyla sie ale potem przestala - ale pod koniec drogi to juz byla jazda :helm: ... jechalem na wylaczonych swiatlach. Przy naciskaniu hamulca (swiatla !) to byla dyskoteka przekaznikow pod deska.

I co tu teraz moze byc ? Kostka stacyjki ?

: ndz kwie 25, 2010 08:31
autor: Rafał 21
I co tu teraz moze byc
Pelos, musisz sprawdzić masę taka plecionka najczęściej do skrzyni biegów przykręcona No i sprawdzić mocowania przewodów na altku

: ndz kwie 25, 2010 09:13
autor: Przemo440
Pelos pisze:I co tu teraz moze byc ? Kostka stacyjki ?
po pierwsze to sprawdz czyalternator ładuje, bo wygląda jakby się konczył

: ndz kwie 25, 2010 20:55
autor: Pelos
Przemo440 pisze:
Pelos pisze:I co tu teraz moze byc ? Kostka stacyjki ?
po pierwsze to sprawdz czyalternator ładuje, bo wygląda jakby się konczył
Jak to najprosciej sprawdzic ? Jak napiecie na akumulatorze jest wyzsze gdy silnik pracuje (okolo 14.4V) ? Normalnie jak silnik zgaszony to jest 12.5V
Dodam jeszcze, ze wczoraj zarzyly mi sie kontrolki od poduch i ABS-u.
Dzisiaj probowalem cos znalezc, ale samochod odpalal bez problemu... Nic sie nie dzialo.

[ Dodano: 26 Kwi 2010 19:32 ]
Rafał 21 pisze:
I co tu teraz moze byc
Pelos, musisz sprawdzić masę taka plecionka najczęściej do skrzyni biegów przykręcona No i sprawdzić mocowania przewodów na altku
Plecionki sa OK. Ale wyszlo cos takiego - silnik pochodzil kilkananscie minut i napiecie na alternatorze spada do 10V. Czyli alternator do naprawy ?