Strona 1 z 2

Awaria-pilnie pomocy.Wentylatory sie kreca caly czas.

: sob kwie 24, 2010 20:44
autor: speede
Mam powazny problem. Silnik 1.6 Sr. Jak uruchomie silnik oba wentylatory sie krecacaly czas. Jak wylacze przestaja. Termostat wydaje mi sie ze dziala bo nagrzewa sie silnik szybko i 90 rowno trzyma. Dolny przewod do chlodnicy jest taki lekko cieply, gorny goracy. Probowalem zagrzac ale nie da sie bo ciagle sie kreca wentylatory. wymienilem czujnik zielony ale to nic nie dalo. Zastanwiam sie co mozna byc przyczyna? Sterownik wentyaltorow pod prowadnica przednia czy moze to wina termostatu- tam tez jest czujnik czarny, ale chyba dziala bo podlaczylem inny nie wmontowujac i dalej sie kreca wentylatory. Pomozcie bo szkoda kasy abny wymieniac wszystko.

: sob kwie 24, 2010 21:19
autor: Rafał 21
speede pisze:Pomozcie bo szkoda kasy abny wymieniac wszystko.
Pewnie masz zwarcie w czujniku na chłodnicy!! Wyjmij wtyczke i zobacz co sie stanie!

: sob kwie 24, 2010 21:24
autor: speede
jak wyjmuje wtyczke z chlodnicy 2 piny to dalej sie kreca. Dopiero przestja krecic jak wyjme glowne przewody od sterownika. tempreatura rowno 90 i ani rusz. Dolny waz lekko chlodny, co mam robic. Jak sprawdzic czujnik w chlodnicy?

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 21:27 ]
Za tydzien jade w daleka trase a tu takie niespodzianki.Odlaczalem nawet 2 czujniki a wiatraki dalej kreca. Szok.

: sob kwie 24, 2010 22:20
autor: Rafał 21
speede pisze:Jak sprawdzic czujnik w chlodnicy?
Jak wyciągnąłęs i chodzą dalej! To czujnik nie ma z tym nic wspólnego! Tylko w sterowniku wentylatorów http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1 Spróbuj poczyścic styki w nim Wiem że naprawiają to tylko potrzeba troche wiedzy!

: sob kwie 24, 2010 22:40
autor: Paweł Marek
speede, najszybciej by było jakbyś zdobył taki sterownik na podmianę, poprzez pożyczenie, ponieważ winien może być sam sterownik jak również któryś z czujników na podstawie których on funkcjonuje. U mnie przykładowo był to odpięty i stykający od silnika kabel od dodatkowego czujnika temperatury. Ale inne auto - więc chodzi mi tylko o ogólne naprowadzenie.

: ndz kwie 25, 2010 11:01
autor: speede
Witam przeygladalem sie temu sterownikowi ida tam w duze kostki, wyjelem je i sprawdzilem styki sa ok czysciutkie. Nie mam sterownika na podmiane , wiem ze sa rozne setrwniki u mnie jest klima manualna. Czy napewno obstawiacie na ten sterownik?

[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 14:11 ]
kurcze a moze wymienic ten termowlacznikw w chlodnicy? Skoro jak odpinam kostke od niego to dalej bez zmian - sie kreca - wtykam tez sie kreca. Dzis zauwazylem ze jak odpalilem na zimnym to sie nie krecily dopiero cos kolo 60 stopni zaczely i juz nie przestaly. W takim razie usterka wystepuje losowo.

: ndz kwie 25, 2010 15:05
autor: Paweł Marek
speede pisze:Czy napewno obstawiacie na ten sterownik?
o to chodzi że nie na pewno. Dlatego podmiana najszybciej sprawę wyjaśni. Ne wiem jak w Mk4 ale pewnie jak w mk3 - VAG-iem się manualnej klimy i tak nie zdiagnozuje więc pozostaje metoda podmiany albo sprawdzania wszystkich czujników z miernikiem co będzie czasochłonne.

Oczywiście wymiana włączika w chłodnicy niema sensu

: ndz kwie 25, 2010 17:36
autor: edzio
Zdiagnozuj silnik ,może się coś wyjaśni .Sterownik silnika daje sygnał do modułu wentylatorów.

: ndz kwie 25, 2010 20:08
autor: speede
Jak vagiem zdiagnozowac ten modul i wentylatory (ktora grupa itd)? Oraz czy ktos dysponuje parametrami opornoscia czujnikow ukladu chlodzenia? Nie moge nigdzie tego znalazc. Miernikiem moglbym sprawdzic. Niestety nie znam nikogo kto moglby miec na podmianke sterownik wentylatorow.

: ndz kwie 25, 2010 20:16
autor: edzio
Przecież napisałem ci ,że masz sterownik silnika zdiagnozowac,to co wymyślasz jakieś wentylatory?

: ndz kwie 25, 2010 21:36
autor: speede
czy mozna troche bardziej szczegolowo. Moge odczytac bledy jakie sa, ale po wyjeciu i wlozeniu wtyczek pojawiaja sie, wiec musze teraz wykasowac i zobacze co pokaze.

[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 21:42 ]
jesli mozesz to napisz o jaka diagnoze sterownika chodzi?

: ndz kwie 25, 2010 21:52
autor: Zico63b
O rety! Najprościej jak się da: nie żadne grupy ale zwykłe odczytanie kodów błędów i odszukanie później w necie ich opisu... [-o<

: pn kwie 26, 2010 00:16
autor: speede
po uruchomieniu zimnego silnika wentylatory pracuja dalej. Wykasowalem bledy i po chwili pojawil sie 1 blad :17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus.. Wykasowalem i nie wiem na jak dlugo. Mimo to wentylatory sie kreca. Blad wskazuje na termostat, z tego co patrzylem to on dziala, nagrzewa sie idealnie porownujac temp z vag jest 2-4 stopni.

: pn kwie 26, 2010 01:11
autor: Zico63b
Nie termostat a czujnik temperatury płynu - tak jest podane tu
http://www.a4club.pl/index.php?topic=21158.0
choć raczej wygląda mi to na sterownik.
Najpierw, przed zakupem drogiego sterownika, trzeba odpiąć czujniki w rurach z płynem chłodzącym przy termostacie, bo są chyba dwa lub też jeden podwójny - i sprawdzić. Zaznaczam że nie chodzi o ten na chłodnicy ale inny z cienkimi przewodami do włączania sterownika wentylatorów (najprawdopodobniej szaro-żółtym i niebiesko-czerwonym).
Stała praca wentylatorów powoduje błąd w "mapie" czasowej osiągania przez silnik w danym czasie od uruchomienia - zadanej temperatury. Błąd jest więc pewnie podawany jako "awaria termostatu".