Strona 1 z 1

: sob kwie 24, 2010 20:07
autor: rsmati
poze po prostu prowadniczki przyrdzewiały, sprawdzales czy chodzą??
Wyciagnij je i nasmaruj powinno być ok. Zapowietrzony hamulec? jezeli wciskasz pedał i wpada ci w podłoge to zapowietrzony.
Ale wydaje mi sie ze to tylko przez prowadniczki

: ndz kwie 25, 2010 22:04
autor: metalizer78
Witam cię miałem to samo tylko że mi akurat odbijał klocek ale z odgłosem koledzy dobrze ci piszą masz zardzewiałe prowadniczki po prostu je wyczyść i to wszystko :hmm: :rotfl:

: pn kwie 26, 2010 21:47
autor: kapkama
Proponuje rozkręcić zacisk hamulcowy,
sprawdzić stan prowadnic. Jeśli będą chodziły ciężko lub w ogóle nie będą pracowały to odchylić delikatnie gumki żeby ich nie pociąć wyczyścić ,dać odrobinę smaru i złożyć. Przy okazji warto również przyjrzeć się tłoczkowi hamulcowemu i sprawdzić przez wciśnięcie go w jaki sposób pracuje.
Pozdrawiam

: pn kwie 26, 2010 22:12
autor: enesen

: wt kwie 27, 2010 22:44
autor: kwadrat
Tłoczek to chyba można wkręcić po prostu. Przynajmniej ja tak robiłem, bo zaciski tylne ostatnio reanimowałem i tez mi tłoczek wyskoczył, ale jak jeszcze nie był założony i go wkręciłem po prostu.
Po zrobieniu zacisków odpowietrzałem układ, ale po przejechaniu się stwierdziłem że pedał bardzo głęboko wpada. Czyli układ jeszcze zapowietrzony?

: wt kwie 27, 2010 23:18
autor: Maślak
tak jescze zapowietrzonykwadrat, a co do tłoczka to powinien lekko sie suwać w zacisku (nie bez przesady lekko z oporem) na tyle zeby mozna go śrubokrętem lub czym innym po podparciu wepchnąć. prowadniczki zacisku, warto by było zajżeć pod gumke osłaniającą tłoczek w jakim jest stanie skorodowany wżery i takie tam. czasami winne są też przewody elastyczne(gumowe).

: śr kwie 28, 2010 11:41
autor: kapkama
Pierwszy sposób to dwie łyżki montówki. Końcówki łyżek wkładasz do tłoczka,zapierasz się o zacisk i wprowadzasz tłok do zacisku.
Przednie tłoki są wciskane, tylne natomiast wkręcane+wciskane.
Z braku laku i narzędzi na przód możesz spróbować ścisku stolarskiego,z tym,że podłóż coś między tłok a ścisk.
Pozdrawiam.

: śr kwie 28, 2010 12:06
autor: piru
jak już robisz te zaciski jak się należy to i tłoczek możesz wyczyścić :hmm: :hmm: :hmm:

robiłem swego czasu coś takiego u siebie w samochodzie i się znajomi nabijali że tłoczek wycisnąłem całkowicie :hmm: :hmm: :hmm: wyczyściłem go, przepolerowałem i po nasmarowaniu płynem hamulcowym wszedł wciskany PALCAMI, ilość syfu jaki jest na tłoczku w części która się nie wysuwa mnie przeraziła, gumki itd wiadomo wszystko było wymienione (zestawy naprawcze) i problem z hamulcami był jak ręką odjął :hmm: :hmm: :hmm:

ja w swoim od razu i przewody wymieniałem robiąc kapitalkę hamulców i już do końca samochodu w moich rękach do tego nie wracałem :chytry:

: śr kwie 28, 2010 23:04
autor: kwadrat
H@lski pisze:a jeszcze małe pytanko.. jaki płyn hamulcowy się stosuje? są jakies kryteria .. np. kolor bądzi cos innego? czy jest jeden uniwersalny?
Do mojego GT idzie DOT4, także do twojego na pewno też. Możliwe, że np. słabsze wersie mają DOT3, ale raczej chyba wszystkie mają DOT$ i taki właśnie wlej. Kolor nie ma znaczenia, po prostu mówisz w sklepie, że chcesz DOT4