Strona 1 z 2

Problem z golfem

: sob kwie 24, 2010 18:49
autor: ThcPiotr
Witam wszystkich od pewnego czasu posiadam mk3 2.0 v8 GTI z 92 roku
Lecz istnieje pewien problem gdy silnik jest zimny śmiga ok lecz gdy tylko się rozgrzeje zaczyna chwilami traci moc a wręcz hamuje silnikiem (dzieje się tak gdy gwałtownie daje gazu, gdy spuszczę i daje powoli jest w miarę) silnik się dławi nie ma mocy , świece są opkopcone i strasznie dużo pali gdy stoję na biegu jałowy, obroty spadają do 700-800 (na zimnym silniku 1000 nie mniej nie więcej)
Widziałem ze świece przewody kopułka z palcem są nowe
podejrzewam ze to sonda lambda , byłem na kanale i cyknąłem parę fotek
widać ze jest wspawana jedna prosta rura,nie wiem czy tak to powinno działać
http://yfrog.com/jd96333412j
http://yfrog.com/j121751307j
http://yfrog.com/iz38996434j
http://yfrog.com/5n75212934j
http://yfrog.com/2892099434j

po odłączeniu tej kostki http://yfrog.com/j024042010180j nie było różnicy w jeździe komputer pokazywał jedynie większe spalanie

dodam jeszcze ze gdy pyrka a nie jedzie spalanie pokazuje kolo 32 l

proszę o wasze opinie na ten temat
wszystko wskazuje ze to sonda lambda
jak to sprawdzić czy wymienić itp wiem ze można jechać na diagnostykę ale u mnie to spory koszt prawie tyle ile kosztuje ta sonda a jeśli to nic nie wykryje
wiec jak sobie samemu sprawdzić czy to jest wina tej sondy
z góry dziękuje

: sob kwie 24, 2010 19:18
autor: Vii
sprawdz jeszcze czujnik temp - objawy wrecz identyczne co i sondy lambda :grin:

: sob kwie 24, 2010 19:20
autor: ThcPiotr
mógłbyś dać foto gdzie co i jak (chciałbym zobaczyć jak to wygląda prawidłowo może u mnie jest coś pomieszane z elektryka)
(na komputerze nie pokazuje mi temperatury oleju)
http://yfrog.com/j419418503j
http://yfrog.com/eq85900475j
odpalony zgaszony zawsze pokazuje to samo - - -

: sob kwie 24, 2010 19:46
autor: Vii
ThcPiotr pisze:mógłbyś dać foto gdzie co i jak (chciałbym zobaczyć jak to wygląda prawidłowo może u mnie jest coś pomieszane z elektryka)
(na komputerze nie pokazuje mi temperatury oleju)
http://yfrog.com/j419418503j
http://yfrog.com/eq85900475j
odpalony zgaszony zawsze pokazuje to samo - - -
Wiesz.. czujnik temp oleju, a czujnik temp cieczy to sa 2ie rozne sprawy. Jedno do drugiego sie nie ma. Kurcze wybacz ale nie pamietam gdzie jest czujnik temp w Twoim silniku .. yhh

: sob kwie 24, 2010 20:05
autor: ThcPiotr
ok wiec czekam może ktoś da foto

[ Dodano: 24 Kwi 2010 23:30 ]
.

[ Dodano: 25 Kwi 2010 21:12 ]
dodam jeszcze ze temp jest dość wysoka nowy płyn chłodniczy, pompa itp cala reszta sprawna a pokazuje 90 C
i ogólnie samochód słabo idzie jak na ten silnik lacki 195 i nie spale gumy :(
czekam na więcej opinii co to może być

Czujnik odpada byl przekładany od kumpla nic pozostała do sprawdzenia sonda jeśli macie jakieś pomysły co to jest czekam :)

: wt kwie 27, 2010 09:39
autor: ferdek_lublin
To ze pokazuje temperature ok 90*C to dobrze, sprobuj przelozyc sonde od kolegi to sprawdzisz, ewentualnie podepnij pod vaga to ci pokaze czy to sonda.

: wt kwie 27, 2010 10:16
autor: TomeQTomeQ
no tak tylko teraz jest pytanie bo na tych fotkacha co kolega zrobil sa oznaki ze byl katalizator i ktos sie go pozbyl i nasuwa sie pytanie czt sonda byla za katem czy przed katem bo to jest dosyc wazne koleszko musisz sobie sprawdzic jak jest oryginalnie to zrobione i potem podstawic drugo dobra sonde od drugiego vwozidla tak bylo by najprosciej

: wt kwie 27, 2010 17:16
autor: ThcPiotr
czy na gazie będzie chodził normalnie ?

: wt kwie 27, 2010 19:32
autor: TomeQTomeQ
jezeli jest walnienta sonda to watpie zeby dobrze chodzil ci na gazie

: wt kwie 27, 2010 20:04
autor: Gawior
Po odpięciu sondy ( wtyczki ) przechodzi ona ( sonda ) w tryb awaryjny i komputer widzi znormalizowany sygnał o wartości 0.45V ( uśredniony ). Bez podłączonej sondy lambda ( mowa tu o Pb ) auto powinno chodzić dobrze, tyle że spalanie wzrasta ( u mnie z odłączoną wtyczką chodził o niebo lepiej niż na średnio działającej sondzie ).

Na gazie mogą dziać się różne cuda od sondy - na szybsze wciśniecie gazu jest zmulenie ( efekt hamowania silnikiem, albo jak brak gazu ) i inne różne rzeczy ( miałem tak w Peugeocie ). Może też tak się dziać od nie do końca sprawnego silniczka krokowego od gazu ( atuator-a )
Wtedy polecam wykręcić silniczek krokowy od gazu i wstawić śrubę z regulacją ( ze szrotu, albo nowa, a koszt to 7-10zł ).

REGULACJA NA ŚRUBĘ - potrzebne 2 os.
Odkręcasz ze 4 obroty ( albo i więcej ) tą śrubę regulacyjną. Wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz. Zakręcasz śrubę do momentu aż zaczną spadać obroty i wtedy odkręcasz śrubę o 1 pełny obrót ( tak ustawiają gaz w zakładach, chyba że na analizatorze spalin ).
Śruba regulacyjna dawkę gazu ( register ) pomoże zawęzić poszukiwania usterki do mniej więcej sondy lambda i krokowca od gazu. Jak się nie poprawi to na pewno to nie te 2 rzeczy, bo stosują śrubę do regulacji dawki gazu omija się te 2 elementy.

: śr kwie 28, 2010 15:39
autor: ThcPiotr
chodzi o ta śrubę na wężu który łączy przepływkie z reduktorem ?
nie wydaje mi się żeby to był silniczek (spalanie by takie nie bylo)
jak go kupiłem to wogole nie trzymał obrotów i duże i małe ale jakoś samo się to unormowało
a czy może być tak ze sonda jest popsuta, dużo pali i lapie do tego lewe powietrze ?czy raczej
nie

przypominam ze problemy z nim sa po rozgrzaniu się silnika !

: śr kwie 28, 2010 19:26
autor: Gawior
Najlepiej daj fotkę z pod maski :)
Jeżeli nie masz silniczka krokowego od gazu, a masz ręczną śrubę regulacyjną ( na tym "wężu" co łączy parownik z mixerem, albo jak ty to ująłeś parownik z przepływką ), to sonda lambda nie ma nic do pracy na gazie i przepływka wtedy też nic nie ma.

: śr kwie 28, 2010 19:48
autor: Paweł Marek
ThcPiotr, jedno co mi się nasuwa, to o ile dobrze widze do kabla sygnałowego sondy kabel od instalacji LPG jest jakoś dolutowany przy wtyczce po stronie sondy, a powienien być po drugiej stronie wtyczkiThcPiotr, nie napisałeś konkretnie czy problemy sa na obu paliwach czy tylko na którymś z nich.
Czujnik temp. oleju masz na podstawce filtra oleju, biała wtyczka, w sumie masz tam miec dwa czujniki.
Upewnij sie co do właciwego ustawienia rozrządu i zapłonu, oraz obejrzyj wszstkie rury i rureczki dolotu łącznie z odma czy wszystko jest szczelne, jeśli tak to może być winna sonda, ale to trzeba sprawdzić u mechanika testerem sondy

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 7:49 pm ]
I dokładnie obejrzy przepływiomierz, szczegolnie czy klapka mu chodzi bez otarć o ścianki, wystaczy podnieść pokrywe filtra powietrza i dostaniesz poprzez mikser palcem do tej klapki

: śr kwie 28, 2010 21:01
autor: ThcPiotr
gaz był ale jest zdjęty mam same pb rozrząd wymieniony 2 tys kilometrów temu przed i po wymianie to samo
przed chwila rozebrałem cały sprzęt od powietrza od filtra do przepustnicy
i co tam zastałem .. (słaba jakoś ale i tak widać co się dzieje)
http://yfrog.com/6f33308245j
http://yfrog.com/5n44166798j
http://yfrog.com/5c37239825j
http://yfrog.com/4p70375751j
http://yfrog.com/j348036143j
http://yfrog.com/4938106557j
http://yfrog.com/b819865260j

po śrubkach wydaje mi się ze nie była ona zdejmowana od 92 roku

jutro zaraz po pracy wezmę się za składanie czy to mogło być przyczyna ? moich wszystkich problemów ?

czy muszę robić adaptacje przepustnicy kompletnie się na tym nie znam jestem noga z mechaniki
gdzie i za ile zrobią mi adaptacje ?

[ Dodano: 28 Kwi 2010 21:40 ]
http://yfrog.com/j116042010158j