Strona 1 z 2

WYCIEKA MI PłYN ZIMOWY Z POD POMPY A ZWYKłA WODA NIE.

: sob sty 07, 2006 20:04
autor: romek126
Jeździłem na zwykłej wodzie z kranu i było dobrze. Odkąd zmieniłem na płyn zimowy dwa dni później z pod pompy wodnej zaczęło się lać jak z cebra. Uzupełniałem przez następne dwa dni wodą i przestało jakby czary jakieś. To znowu spuściłem wodę i zalałem płynem, po dwóch dniach objaw się powtórzył. Zalałem wodą i dosypałem opiłków dwa dni temu i dziś już przestało wyciekać. Ale mrozy nie dają spokoju. Wiem że pompę muszę robić. Nie wiem czy wystarczy uszczelnić czy wymienić na nową? Czy trzeba zdejmować rozrząd by dostać się do pompy? Tylko czemu płyn wycieka a woda nie? Przenikalność? Czy co?
Kto podpowie?

: sob sty 07, 2006 20:16
autor: Imbrykus
Czary jakieś...

: sob sty 07, 2006 20:42
autor: misiek
płyn chłodniczy jast bardziej agresywny czyli jak miałeś jakąś nieszczelność zarośniętą kamieniem z wody to płyn kamień rozpuścił, wlej płyn i wsyp uszczelniacz do układów, powinno pomóc( na chybe że nieszczelność jest tak duża że uszczelniacz nie da rady to trzebe będzie robić pompę, wode wylej bo zapowiadali mroży--szkoda by było śilnik rozwalić, taniej wyjdzie pompę zrobić niż silnik

: sob sty 07, 2006 20:45
autor: endriu
typowa prawidłowość-często po zalaniu płynu po wodzie wychodzą nieoczekiwane wycieki.

: sob sty 07, 2006 21:58
autor: GTomek
wniosek prosty stosować płyny a nie kranówe

: sob sty 07, 2006 22:34
autor: Adamtd
Płyn ma inne właściwości niż woda więc to normalne, a najpierw napisz jaki masz silnik to wtedy Ci napiszemy jak się do niej dostać. A co to za opiłki co dosypałeś do wody ???!!!???

: sob sty 07, 2006 22:52
autor: romek126
To Golf III 1.4 jednopunktowy 8 zaworów. 92'
Wsypałem mu taki proszek/opiłki niewiem jakiego metalu/ fiolka za 4 złote.
Tylko płyn zimowy chyba te opiłki wyżera.

: sob sty 07, 2006 23:15
autor: greg
a nie taniej nową pompę?? ja ostatnio zapłaciłem 80zł -

: sob sty 07, 2006 23:33
autor: romek126
greg,
Już raz skorzystałem z Twojej porady. Ten temat został zdjęty z forum z oczywistych względów. Dostałem się do samochodu bez kluczyka. Dzięki.
Racja. Zbieram się do wymiany pompy. Tylko chciałbym się dotego przygotować. Widziałem że pompę zakrywa rozrząd, nie wiem jeszcze czy trzeba zdejmować jakieś kółko zębate? Może ktoś zna na pamięć jak wymienić pompę wody w 1.4 92' jednopunktowy wtrysk 8 zaworów. Oczywiście Golf III.

jeśli masz silnik ABDto załączam instrukcję .

: ndz sty 08, 2006 00:05
autor: greg
zaraz zaraz zakrywa rozrząd? Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie koło zębate przykręcane jest na 3 śruby do wałka pompy wiec odkręcenie nie sprawiło mi żadnego problemu. A jednak w dieselku łatwiej jest wymieniać bo nie ruszam rozrządu

: ndz sty 08, 2006 01:02
autor: Adamtd
Pompy nie zakrywa rozrząd, tylko przechodzi przez nia pasek rozrządu który ja napędza. Najważniejsze to nie przestawić rozrządu przy wymianie pompy. A jeżeli leje to nie czekaj tylko kup nową i pamiętaj aby była z uszczelką. Jak będziesz czekał to nawet pasek możesz załatwić....

: ndz sty 08, 2006 01:24
autor: romek126
greg, Dzięki za szybką radę.
A jeszcze jedno. Wąż dolny od chłodnicy do termostatu nie jest rozgrzany podczas gdy górny wąż jest prawie gorący. Czy to świadczy o wadzie termostatu?

: ndz sty 08, 2006 01:31
autor: Adamtd
romek126 pisze:greg, Dzięki za szybką radę.
A jeszcze jedno. Wąż dolny od chłodnicy do termostatu nie jest rozgrzany podczas gdy górny wąż jest prawie gorący. Czy to świadczy o wadzie termostatu?
Przy jakiej temp. to się dzieje? Bo jak <<90 stopni to masz wszystko sprawne

: ndz sty 08, 2006 01:38
autor: greg
Adamtd nie uwierzysz ale prawie w tym samym czasie podbnie odpowiedzieliśmy tylko ze ja na priv