Strona 1 z 1
jak odkręcić ukręconą śrubę od mocowania kołyski,sanek
: sob kwie 24, 2010 13:42
autor: djpalek
witam chciałem się dowiedzieć jak odkręcić ukręconą[zapieczoną] śrubę od mocowania sanek,tam gdzie sanki przykręcone są do podwozia ,śruba się ukręciła i nie wystaje kupiłem specjalne wiertło ale po 3 godz. wiercenia wywierciłem około 5 mm i nie idzie więcej, śruba bardzo mocna,,czy jest jakiś sposób ,,,bo chyba jedynie zostało mi wycięcie podłogi i wspawanie blachy z nakrętką proszę o pomoc ,dodam że próbowałem nawet przecinakiem klepać ale nic nie dało
: sob kwie 24, 2010 14:58
autor: Karol G60
rozumiem ze z tyłu sie ci urwała tak? jeśli masz dobre wiertło to i sróbe 12.9 wywiercisz w niej otwór tylko trzeba wiedziec jak.... wierc wiertłem na poczatku 3-4 mm dobrze je naostrz i chłodz co pare sekund w wodzie.... potem wiertłem wiekszym i znów chłodz je i ostrz .. na koniec wiertłem bodajże 10.5mm do sróby 12mm na koniec spróbuj gwintować 1 gwintownikiem.. powinno sie udac... chyba ze mocno tam dawałes tym przecinakiem.... to zostaje ciąć blache....
: sob kwie 24, 2010 16:55
autor: raf1al
Karol G60 pisze:rozumiem ze z tyłu sie ci urwała tak? jeśli masz dobre wiertło to i sróbe 12.9 wywiercisz w niej otwór tylko trzeba wiedziec jak.... wierc wiertłem na poczatku 3-4 mm dobrze je naostrz i chłodz co pare sekund w wodzie.... potem wiertłem wiekszym i znów chłodz je i ostrz .. na koniec wiertłem bodajże 10.5mm do sróby 12mm na koniec spróbuj gwintować 1 gwintownikiem.. powinno sie udac... chyba ze mocno tam dawałes tym przecinakiem.... to zostaje ciąć blache....
lub kupić (pożyczyć) dobre wykretaki nawiercić i spróbować wykręcić bez cięcia!
: sob kwie 24, 2010 18:30
autor: Marcin TDI
wiertla tytanowe sa dobre do takich rzeczy. radzil bym ci zebys takie kupil lub pozyczyl. do tego dobre wykretaki i powinienes odkrecic. zaczynaj od malego wiertla i pozniej wiekszym
: sob kwie 24, 2010 18:37
autor: Fox_00
Nie jeden raz miałem tego typu problemy, nie tylko w samochodach...
Zazwyczaj jak się śruba ukręciła to tak że ani nie wystawała, ani też nie była schowana ...
Zawsze dawałem większą nakrętkę, przykładałem do pozostałości śruby i ją przyspawałem i zalewałem środek tej nakrętki ... i po jakimś czasie się siłowałem i odkręcałem
I jak narazie tylko jeden raz mi się to nie powiodło i musiałem rozwiercać tak jak
Karol G60 to opisał
: ndz kwie 25, 2010 23:23
autor: manior15
Fox_00 pisze:Zawsze dawałem większą nakrętkę, przykładałem do pozostałości śruby i ją przyspawałem i zalewałem środek tej nakrętki ... i po jakimś czasie się siłowałem i odkręcałem
podobnie miałem w mk3 przednia śruba wachacza wkręcana w sanki ukręciła się, pomogło dospawanie nakrętki no i grzanie palnikiem do czerwoności, kwiczała jak diabli i wykręciłem:)