Strona 1 z 1

wyjąca skrzynia Golf III

: sob sty 07, 2006 16:28
autor: rafalp
Witam. Skrzynia w moim golfie wyje na 3 biegu, szczególnie poniżej 2000 obrotów później cichnie. Na innych biegach jest w porzo. Czy ten typ tak ma czy też można coś z tym zrobić. Golf III 1997 silnik 1.8 AAM, przebieg 120 000km (udokumentowane). Sprawdzałem poziom oleju, jest ok. Oleju nie wymieniałem.

Dzięki za porady. Przychylam się do jednej z wypowiedzi ze ktoś dużo pilowal na 3 biegu. Poprzedni wlasciciel to 2 kobiety w cyklu miejskim więc chyba o to chodzi. Z naprawą dam narazie spokój zwłaszcza że powyżej 2000obr jest całkiem cicho, dotego podkręcę radio i jazda.

: sob sty 07, 2006 20:16
autor: bongo
Pewnie jakieś łożysko wyje,tak mi się zdaje.

: ndz sty 08, 2006 00:20
autor: Tomasz Żaguń
Albo kółko 3 go biegu padło

: ndz sty 08, 2006 00:45
autor: juniorwwa
w skrzyni biegów masz sporo trybików etc..każdy z nich jest smarowany olejem ze skrzyni ale czasami się tak zdaża że poprostu zmęczenie materiału i opór toczenia owego koła zębatego jest większy więc do pewnego momenu wyje...pewnie ktoś duzo jeżdził nna 3 -cim biegu poprostu mechanik troszke popracować musi nad nią nie daj się naciągnąć ..powiedz że chodzi o trzeci bieg,...pozdrawiam

[ Dodano: Sob Sty 07, 2006 23:46 ]
acha niekoniecznie 3-go biegu może akurat to ułożenie z wałka zdawczego na 3 huczy i może być wałek zdawczy padnięty ale mechanik jak rozbierze na oko to okresil....

: ndz sty 08, 2006 03:02
autor: Bondas
pewnie lozysko ale po 120 tys ??? dziwne te skrzynie robia 300 tys i wtedy padaj synchronizatory a lozyska sa dosc mocne

: ndz sty 08, 2006 12:50
autor: juniorwwa
no tak ale jak wszędzie zdażają sie wadliwe elementy więc myśle że ty chyba aku\rat na takowy trafłeś ...

pytanie o skrzynie

: śr wrz 30, 2009 22:08
autor: misiek1982
Od pewnego czasu przy skręcie w prawo zaczyna coś tłuc w lewym kole. powiedzcie czy to możliwe że jest to przekładnia planetarna w skrzyni biegów.
Dodam, że dzieje się tak gdy na trójce dodam gazu i lekko skręcę w prawo (przy obciążeniu). Wczoraj byłem u mechaników i powiedzieli mi że to mechanizm planetarny w skrzyni biegów. Ale czy mnie nie naciągają?
jak dodam gazu to jakby był mały opór na kierownicy, może faktycznie to ten mechanizm, sam nie wiem, każdy ma swoja teorie na ten temat, więc proszę o pomoc, może któryś z Was miał podobne zdarzenie.


Będę wdzięczny za odpowiedź.

: śr wrz 30, 2009 22:25
autor: Tomasz Żaguń
Przeguby są ok na bank?

: śr wrz 30, 2009 22:38
autor: misiek1982
Tomasz Żaguń pisze:Przeguby są ok na bank?

ja już sam nie wiem - początkowo to miały być tylko przeguby, ale mówili że są w porządku, ja już sam nie wiem, bo koszt przegubów to tzw pikuś w porównaniu ze skrzynią. Nie chciałbym wpakować się w robotę z przegubami a dalej i tak się męczyć ze skrzynią.

Kurcze sam nie wiem.

: śr wrz 30, 2009 22:50
autor: Tomasz Żaguń
No jak masz opór na kirownicy to bardziej mi się widzi przegub , najprościej zwlić przeguby i sprawdzić je czy sa ok , skrzynię zawsze można wymienić :grin: ale mozna powęszyć , miałem taki przypadek choć mechaniki nie robię za dużo że kolega puknął w krawężnik skrzynią i potem mówił że mu wyje , pod skrzynię i pęknięcie , sam zakleił tnąc koszta a tu znowu pękniecie więc poszła druga a my wtedy sekcja zwłok i okazało zieże PĘKŁ sworzeń satelity i jak się mechanizm różnicowy kręcił pruł od środka skrzynię , ale jaja nie do zdjagnozowania