Strona 1 z 1

[TDi] Skrzynie automatyczne.

: pt kwie 23, 2010 14:28
autor: marm123
Witam serdecznie jako, że jest to mój pierwszy post.
Od razu przejdę do sedna sprawy, jestem w trakcie kupowania samochodu, konkretnie wybór jeszcze nie padł ale na pewno będzie to jakiś VAG z silnikiem TDi (90/110km) oraz co najistotniejsze w automatyczną skrzynią biegów. Rocznikowo zależy co wybiorę, ale głównie chce zapytać o te zwykłe 4ro biegowe automaty, bez tiptronica oraz innych dodatków.
Jeżeli chodzi o markę i model to szukam GIV, A4, Leona, Passata, Octavie.
Jestem już zdecydowany, że będzie to automat, pytanie moje brzmi jakie przebiegi te automaty wytrzymują? Jaki przebieg wytrzymuje sprzęgło gdy współpracuje z automatem oraz czy wymagają te skrzynie jakiegoś specjalnego serwisu, pomijając wymianę oleju, czy też wymienia się w nich filtr oleju skrzyni biegów?
Jeszcze pytanie czy te zwykłe automaty mają tryb sportowy, bądź zimowy po wciśnięciu guziczka czy nic takiego nie występuje? Rozumiem, że kickdown mają wszystkie?
Od razu chce zapytać, czy turbina wytrzymują dłużej nić przy normalnej skrzyni bo mówi, że przy automacie ciężko zarżnąć silnik.
Na razie znalazłem kilka imo ciekawych ofert ale te samochody mają przebiegi 250-350k km. Nie obawiam się przebiegu mniej więcej do 270k ale nie wiem co z większymi? Tak, wiem, że jeżeli było auto odpowiedni eksploatowane to nie powinno być problemu nawet przy 350k.

: pt kwie 23, 2010 14:50
autor: mishabest
moja skrzynia to zwykły 4 biegowy automat, wymiana oleju co 60 kkm razem z filtrem i uszczelką. Jedyna awaria jaka mnie spotkała i była dość kosztowna to przy przebiegu 180 kkm poszła tarczka cierna na 4 biegu. Wymiana bebechów skrzyni 1500 zł. Powodem tej awarii był poprzednik, który poprostu jeździł, olej mu wykapał i jeździł bez. Natomiast kolega przywiózł passata tdi też z automatem po niemieckiej taksówce, przebieg miał dobrze po 300 kkm i jeździł nim jeszcze 2 lata w polsce na taksówce i sprzedał sprawnego.

[ Dodano: 23 Kwi 2010 14:51 ]
aha, w obu autach nie ma przełącznika econ/sport , skrzynia reaguje na to jak mocno naciskasz pedał gazu i wtedy albo ciągnie po obrotach albo nie.

: pt kwie 23, 2010 16:14
autor: marm123
I jaki jest koszt takiej wymiany oleju, filtru i uszczelki?

: pt kwie 23, 2010 17:23
autor: mishabest
zapłaciłem ostatnio jakieś 250 zł

: pt kwie 23, 2010 22:52
autor: Byku21
a ja tam samemu wymieniałem i za filtr zapłaciłem 40złotych,a olej to ATF Mobila bardzo dobry...Poza tym ECON/SPORT to jak się nie mylę są w benzynowych silnikach,gdyż tam jest duży zakres obrotów

: sob kwie 24, 2010 21:34
autor: mishabest
Byku21 pisze:Poza tym ECON/SPORT to jak się nie mylę są w benzynowych silnikach
Chyba się mylisz bo moj ventyl to właśnie benzynka... a nie ma :)

: sob kwie 24, 2010 22:30
autor: Byku21
Chyba się mylisz bo moj ventyl to właśnie benzynka... a nie ma :)
nie mylę się kolego tylko nie dodałem,że bodajże od mocy 90 albo 107KM było to wprowadzone,bo po co Ci w 75KM,które nie wiadomo czy się wkręci na czwórce do 5000RPM????Nie ma różnicy czy go wyżej dopuści,czy nie,bo ten silnik nie daje rady przy wyższych prędkościach...

: śr kwie 28, 2010 14:09
autor: marm123
Jeszcze mam takie pytanie trochę odbiegając od tematu, silnik 90km montowane w Golfie IV/Audi A3/A4 itp. miały dwumasowe koło zamachowe czy nie?