Strona 1 z 1

luz miedzy samoregulatorem a wałkiem rozrządu jaki jest

: czw kwie 22, 2010 18:20
autor: dziabi3
panowie niedawno miałem awarie > uszkodzone zawory wydechowe w golfie 1,4

i następnie oddałem głowice do regeneracji , wróciła z naprawy zrobiona na tip top , dotarłem gniazda zaworów

ale nurtuje mnie pewien temat , niedawno pytałem co zrobić jak jeden z zaworów jest bardziej zagłębiony po obróbce gniazda i zaworu

odpowiedz była taka jak przypuszczałem i dowiedziałem się dokładnie u znajomego mechanika

ta odpowiedz to skrócić trzonek zaworu po uprzedni zmontowaniu głowicy i sprawdzeniu luzu miedzy samo regulatorem a wałkiem rozrządu gdy jest wyciśnięty olej z samo regulatora

pewien kolega z forum podpowiedział mi że ten luz ma wynosić 1 mm a raczej że tak u niego było po odbiorze głowicy z naprawy w której były skracane trzonki zaworów


proszę o odpowiedz bo podobno skok samo regulatora to 1mm czyli luz jaki morze on skasować bo nie chciałbym zeszlifować za za dużo bo wiadomo ze zawór będzie się do końca nie otwierał

: czw kwie 22, 2010 21:25
autor: gacus
dziabi3 pisze:ta odpowiedz to skrócić trzonek zaworu po uprzedni zmontowaniu głowicy i sprawdzeniu luzu miedzy samo regulatorem a wałkiem rozrządu gdy jest wyciśnięty olej z samo regulatora
czy przylgnia grzybka zaworu i właśnie końcówka trzonka nie są napawane stopem o lepszych własnościach ( by sie szybko nie zużywały) jeśli ją zeszlifujesz, to po niewielkim przebiegu może sie luz powiekszac ??

[ Dodano: 22 Kwi 2010 21:29 ]
hmm nigdy tego nie robiłem, ale chyba oprócz hydraulicznych kasowników sa jeszcze płytki regulujące luz ( w intercarsie > http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL )

: czw kwie 22, 2010 22:43
autor: dziabi3
płytek w golfie się nie stosuje

a wydaje mi się że całe trzonki są utwardzone a przynajmniej cześć gdzie zamek się trzyma na tych nacięciach


tak robi mój kolega mechanik i robi to nawet kątówką <szlifierką >

tu nie chodzi o szlifowanie 1 mm tylko korekta o ile zaniżono gniazdo zaworu i zawór czyli maź 0,5 mm a tyle na pewno można zeszlifować bez zmiany twardości trzonka


jeśli by tak niemożna by było zrobić to każda regeneracja by obejmowała kupno nowych zaworów i wymianę gniazd zaworów