Wysokie ciśnienie i temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wysokie ciśnienie i temperatura
Witam.
Słuchajcie panowie i panie: Jezdze golfem 1.6td JR. Jakiś czas temu pękła mi głowica. wymieniłem ją, uszczelkę, przy okazji rozrząd i termostat. No i mam taki problem:
1. Bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym. Wody nie ubywa, nie kopci na biało, a mimo to ciśnienie jest bardzo wysokie. Nie wiem może takie ma być???
2. Ciśnienie to raz, poza tym temperatura. Przed pęknieciem głowicy zawsze trzymała środek skali. Przy korkach czy szybkiej jeździe troche sie wychylała ale zaraz wracała do pionu.Teraz wybiega znacznie poza jak tylko troche przycisne. Termostat jak pisałem nowy, sprawdzony. Czujniki kilka razy przekladalem z innych glowic.
3. A właśnie, ktory czujnik daje wskazania na wskaźnik temperatury??
Z gory dzieki za wszystkie sugestie i pozdrawiam
marcin
Słuchajcie panowie i panie: Jezdze golfem 1.6td JR. Jakiś czas temu pękła mi głowica. wymieniłem ją, uszczelkę, przy okazji rozrząd i termostat. No i mam taki problem:
1. Bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym. Wody nie ubywa, nie kopci na biało, a mimo to ciśnienie jest bardzo wysokie. Nie wiem może takie ma być???
2. Ciśnienie to raz, poza tym temperatura. Przed pęknieciem głowicy zawsze trzymała środek skali. Przy korkach czy szybkiej jeździe troche sie wychylała ale zaraz wracała do pionu.Teraz wybiega znacznie poza jak tylko troche przycisne. Termostat jak pisałem nowy, sprawdzony. Czujniki kilka razy przekladalem z innych glowic.
3. A właśnie, ktory czujnik daje wskazania na wskaźnik temperatury??
Z gory dzieki za wszystkie sugestie i pozdrawiam
marcin
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Hmmm
Korek ok, uszczelka nowa a głowica była sprawdzana na prostolinijność gładzi - ponoć nie wymagała planowania. Wiec o co tu chodzi??
Ciśnienie
Witam.
Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego,odpal silnik i sprawdż.
Jeśli zacznie Ci bąbelkować w zbiorniczku to coś z głowicą.
Takie same objawy są przy uszkodzonym termostacie.
Pozdrawiam.Andrzej.
Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego,odpal silnik i sprawdż.
Jeśli zacznie Ci bąbelkować w zbiorniczku to coś z głowicą.
Takie same objawy są przy uszkodzonym termostacie.
Pozdrawiam.Andrzej.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
Tomasz nie strasz chłopaka tak od razu trzeba poszukać lżejszych przyczyn( a potem ew. te najgorsze).Tomasz Żaguń pisze:Albo blok jest krzywy albo pęknięta w środku głowica lub blok no chyba że żle była dokręcana głowica i ją mechanik wykrzywił
BIGU sprawdż czy nie masz zatkanej rurki od odpowietrzenia chłodnicy.
sprawdź czy termostat puszcza na chłodnice ( nowy nie zawsze znaczy ok.)
czy nie ma śladów oleju w płynie i czy ne pojawiają się bombelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym (to dopiero może wskazywać na walniętą głowicę)
POZDRO
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Po wymianie głowicy i termostatu tez mialem spore cisnienie. Niby uklad powinien sie sam odpowietrzyc, ale ja mialem chyba slaby korek czy cos. Spróbuj go sam odpowietrzyc, rozgrzej mocno silnik, wlacz ogrzewania na maxa i odkrec ostrożnie korek. Jak woda sie zacznie mocno podnosic i wylewac to pewnie byl zapowietrzony. Jak idą bombelki to pewnie coś nie tak z tą uszczelką. Sprawdz jeszcze cienki wężyk idący z chłodnicy do zbiorniczka czy leci nim płyn
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Więc co się wkońcu dzieje???
No to Tomaszu co to według Ciebie jest??? Pomóż mi skoro jesteś ekspertem bo się boje że go przegrzeje czy cos, albo mi coś od tej temperatury i ciśnienia popęka!!!
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ejjj bez przesady ekspertem nie jestem poprostu staram sie pomóc na ile mi wiedza pozwala i na ile mogę.Piszesz że głowica była sprawdzana na prostolinijność.To za mało wg mnie aby być pewnym tej głowicy że jest ok.Dobra -po pierwsze czemu twierdzisz że ciśnienie w układzie jest za duże po czym poznajesz???.Po drugie głowica powinna być także sprawdzona na szczelność raptem 70 pln ale wtedy masz gwarancję .Po trzecie to że masz duże ciśnienie w układzie chłodzenia to nic innego jak uszczelka pod głowicą, lub głowica krzywa , blok krzywy ,pęknięta głowica, pęknięty blok silnika. lub korek w zbiorniczku wyrównawczym.No niewiem co więcej za dużo niewiadomych.No zawsze trzeba sprawdzić głowicę nawet proforma na szczelnośc i już jedno odejdzie potem po kolei reszta i napewno problem zniknie jak to wszystko będzie git.Może być coś jeszcze ale narazie nic mi więcej z takich podstaw nie przychodzi do głowy.Pozdrawiam i czekam na odpis.
Witam
Tomasz Żaguń ma racje w golfie nie mozna odkrecac korka do odpowietrzania, jest to instalacja cisnieniowa i uklad jest zamkniety, jak odkrecimu korek to wyleci plyn w glowicy bo zrobi sie poduszka powietrzna ( im wieksze cisnienie tym woda wrze w wyzszej temperaturze) i po glowicy jak zagrzejemy za mocno
glowica powinna przejsc test szczelnisci i wlasciwie powinno sie ja dokrecic, uklad odpowietrza sie sam
a co do wezy to w VW zawsze sa one twarde no chyba ze az pekaja w szwach
ale od tego jest korek w zbiorniku wyrownawczym zeby popuscil to cisnienie
zobacz czy w oleju nie masz wody i czy plyn chodniczy nie ubywa i jest czysty i nie czuc w nim spalin i czy silnik rowno pracuje
pozdrawiam
Tomasz Żaguń ma racje w golfie nie mozna odkrecac korka do odpowietrzania, jest to instalacja cisnieniowa i uklad jest zamkniety, jak odkrecimu korek to wyleci plyn w glowicy bo zrobi sie poduszka powietrzna ( im wieksze cisnienie tym woda wrze w wyzszej temperaturze) i po glowicy jak zagrzejemy za mocno
glowica powinna przejsc test szczelnisci i wlasciwie powinno sie ja dokrecic, uklad odpowietrza sie sam
a co do wezy to w VW zawsze sa one twarde no chyba ze az pekaja w szwach
ale od tego jest korek w zbiorniku wyrownawczym zeby popuscil to cisnienie
zobacz czy w oleju nie masz wody i czy plyn chodniczy nie ubywa i jest czysty i nie czuc w nim spalin i czy silnik rowno pracuje
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości