Ciche stuki, tylko z jednej strony na małych nierównościach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Ciche stuki, tylko z jednej strony na małych nierównościach

Post autor: tadziak » czw kwie 22, 2010 00:35

Witam serdecznie,
Mam taki problem. Od pewnego czasu (odkąd ściszyłem radio :)) ) słyszę, podczas jazdy delikatne stuki w lewej, przedniej stronie auta, tak jakby przednie koło od kierowcy, coś w zawieszeniu. Nie jest to super głośne, ale brzmi jakby coś było luźne, jakby np. jakiejś narzędzia latały w skrzynce, albo pasy stukały o plastik.

Dźwięk nie jest typowo metaliczny, słyszalny najbardziej przy wolnej jeździe, gdzieś po parkingu. Gdy jadę po większych wertepach to ciężko to wyłapac (ogólny hałas w aucie), ale normalnie wystarczą jakieś ubytki asfaltu, łączenia, łatki, żeby to słyszalnie stukało.

Problem w tym, że już dwa razy zgłaszałem to w serwisie VW (auto jeszcze tydzień na gwarancji), ale nic nie znaleźli. Rzekomo całe zawieszenie zostalo sprawdzone, coś tam dokręcili, wymienili jakąś gumową prowadnicę hamulcową (nie mam pojecia o co chodzi). Generalnie utrzymują, że to pewnie klocki zużyte, ale mnie się nie wydaje, bo stukanie najczęściej wlasnie słyszę podczas np. dojeżdzania do świateł, lekko hamując... Mam czasem wrażenie, że stuka też gdy auto po prostu się lekko na boki buja, pod wpływem różnic w nawierzchni.

Czy jest szansa, żeby coś takiego jakoś samemu zdiagnozować, czy po raz trzeci udać się do serwisu i skarżyć się, że dalej stuka?

Z góry dziekuje za pomoc :)



Awatar użytkownika
jacco
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:07
Lokalizacja: village
Kontakt:

Post autor: jacco » czw kwie 22, 2010 00:39

po raz trzeci i spróbuj w innym ASO


www.monsterz-tt.de
Obrazek
LIFES TOO SHORT TO DRIVE A SHITTY CARS!!

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw kwie 22, 2010 09:17

W mk5 tyl jest wielo wahaczowy o ile dobrze pamietam, jedz na szarpaki na stacje diagnostyczna powinno wyjsc, napewno oberwala sie guma w jednym z ktorys wahaczy i te stuki dlatego.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Post autor: tadziak » czw kwie 22, 2010 11:47

No tak, tylko, czy ASO nie posiada takich "szarpaków"? Dwa razy sprawadzali auto i twierdza że zawieszenie na 100% jest okey...Pojade po raz trzeci i znow powiedzą ze okey, a stukac bedzie dalej...



plechu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 28, 2009 10:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plechu » czw kwie 22, 2010 14:35

Ja do ASO z autem jeździłem z 5 razy i to do różnych - pół Polski zjeździłem. Nic nie wykrywali i proponowali mi wymianę miliona części. Zdesperowany pojechałem do mechanika/kowala który rozebrał mi silnik na podwórku przed swoim domem i za 100zl naprawił mi auto w 20 minut. ASO szacowało, że awaria, której i tak nie potrafili zdiagnozować kosztować mnie będzie od 6 do 8 tyś nie licząc worka pieniędzy jaki wydałem na diagnostykę. Tak więc nie polegaj tylko na ASO i jedź na szarpaki na zwykłą diagnostykę, pewnie znajdą przyczynę :).
Pozdrawiam serdecznie.



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » czw kwie 22, 2010 17:40

Na "sam początek" bym pojechal na zwykłe szarpaki... na jakąś stacje diagnostyczną.
Jesli nic nie wykążą tam, to staraj sie o naprawde w dalszym ciągu, ale w innym ASO... póki gwarancja jeszcze jest!



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw kwie 22, 2010 22:33

Co za gosc, tez mu napisalem ze na szarpaki na stacje dignostyczna a nie do servisu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Post autor: tadziak » sob kwie 24, 2010 12:48

spawacz pisze:Co za gosc, tez mu napisalem ze na szarpaki na stacje dignostyczna a nie do servisu.
Wszystko fajnie, tylko za wizytę na szarpakach trzeba zapłacić i nawet jeśli otrzymam jakąś diagnozę to nie wiem, czy mi to coś pomoze, bo przecież nie powiem gościom ASO co mają wymienić....A zalezy mi, zeby problemu pozbyć się przed zakończeniem gwarancji.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob kwie 24, 2010 13:04

spawacz pisze:W mk5 tyl jest wielo wahaczowy o ile dobrze pamietam, jedz na szarpaki na stacje diagnostyczna powinno wyjsc, napewno oberwala sie guma w jednym z ktorys wahaczy i te stuki dlatego.
Siema

W gilfie 5 z przudu nie ma wielowahaczy.
Tam jest normalny wahacz i ja stawiam na najzwyklejszy na świecie łącznik stabilizatora. Bardzo ciężko go zdiagnozować bo jak ma min luz to własnie bedzie sie odzywał na małych nierównościach. Tylko dobry diagnosta jest w stanie go wyczaić. Szarpaki tu nic nie dają bo w tym przypadku trzeba autem ruszać na boki. Nie wszyscy diagności to robią. A szarpaki tymbardziej.

Pozdrawiam

ZC



tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Post autor: tadziak » sob kwie 24, 2010 15:13

Zimny Chirurg pisze:W gilfie 5 z przudu nie ma wielowahaczy.
Tam jest normalny wahacz i ja stawiam na najzwyklejszy na świecie łącznik stabilizatora. Bardzo ciężko go zdiagnozować bo jak ma min luz to własnie bedzie sie odzywał na małych nierównościach. Tylko dobry diagnosta jest w stanie go wyczaić. Szarpaki tu nic nie dają bo w tym przypadku trzeba autem ruszać na boki. Nie wszyscy diagności to robią. A szarpaki tymbardziej.ZC
Z tego opisu to wlasnie wydaje sie mi najbardziej prawdopodobne. Dzwiek slychac wlasnie najbardziej na małych dziurach i mam wrecz wrazenie ze gdy auto sie lekko kołysze na boki (a nie gdy tylko podskoczy na nierownosci). Dodatkowo ewidentnie slychac to gdzies z rejonów przednich, a nie z tyłu...

Bardzo dziekuje za porade, spróbuje to ASO jakoś delikatnie wskazać ;)



Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: vw360 » czw kwie 29, 2010 20:22

Napisz co było powodem tych stuków jak już rozwiążesz problem.


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Post autor: tadziak » czw kwie 29, 2010 20:47

vw360 pisze:Napisz co było powodem tych stuków jak już rozwiążesz problem.
Witam, wszystko wskazuje na to, że problem rozwiązany. Pojechałem (zgodnie z sugestiami forumowiczów) do innego ASO. Stuki zostały 'wykryte' po 15 minutach. Mechanik mnie zawołał, kopnąl w przednie lewe koło i pyta czy to taki dźwięk. Potwierdziłem i po analizie okazało się, że (z głowy cytuje, nie mam zapisanej tej usterki dokładnie) była zupełnie niedokręcona śruba przy kolumnie mcphersona, a dokładniej poduszka amortyzatora...Faktycznie, na razie po stukach ani śladu.

Swoją drogą to ładnie się ten pierwszy serwis popisał - dwukrotna wizyta i bez żadnego skutku. Co więcej, wmawiali mi, że sobie wymyślam i może stukają klocki hamulcowe...



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw kwie 29, 2010 21:09

No ale ja pisalem ze tył jest na wielowahaczu, a przod to normlany Mcperson i wahacz trojkatny , a tluc sie moze lacznik stabilizatora.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tadziak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: 3city

Post autor: tadziak » czw kwie 29, 2010 21:33

spawacz pisze:No ale ja pisalem ze tył jest na wielowahaczu, a przod to normlany Mcperson i wahacz trojkatny , a tluc sie moze lacznik stabilizatora.
No tak, ale serwis VW (ten w ktorym bylem najpierw) zupełnie zawalił sprawe...Szkoda gadać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 192 gości