Strona 1 z 3

Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?

: sob sty 07, 2006 01:29
autor: maryjan112
Siemanko.
Mimo że na forum można wyszukać co nieco na ten temat, to jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
W jaki sposób zmieżyć prawidłowo sprężanie silnika (mój to 1.8 ABS)?
Kilka miesięcy temu walczyłem ze spalaniem stukowym. Elektromechanik poradził mi zmienić paliwko (na 98). Przy okazji zmierzył ciśnienie ( na ciepło). Na1 i 4 cyl pokazywało od 10 do 11.5 a cylindry 2 i 3 od 12 do 12,5. Powiedział że to może być wina nagaru a 98oktanowe paliwo ma szanse z nim powalczyć.
Spalanie stukowe ustało (po 98). Od tego czasu przejechałe około 2tys km.
Wczoraj mój inny mechanik (bardziej zaufany)także zmieżył mi kompresje (tyle że na zimno). Mówił, że na ciepło nawet nie mierzy "bo to głupota". Jemu wyszło praktycznie w każdym po 13,7 a po dolaniu oliwki do cylindrów wzrosło jeszcze o 1 atm.
Już zgłupiałem.

Albo ultimate 98 robi cuda albo pomiar na ciepło i zimno to całkiem odmienne próby?!
Tylko wtedy którym się sugerować?
Pozdrawiam.
Mariusz

: sob sty 07, 2006 07:17
autor: piotreq
Pomiar na cieplo jest zupelnie bez sensu. Wtedy zawsze wyjdzie dobrze bo olej uszczelni wszystkie ewentuane nieszczelnosci.
Zeby bylo wiarygodnie to tylko na zimnym silniku.

: sob sty 07, 2006 07:46
autor: ćwikła
kolego chyba odwrotnie.......na zimnym silniku olej ma gesty wiec uszczelnienie jest lepsze....kompresje mierzy sie zawsze w warunkach w jakich auto sie porusza...czyli silnik majacy przynajmniej 70stopni

: sob sty 07, 2006 08:16
autor: maryjan112
Ja tam już nic nie pisze (bo sie nie znam niestety).
Bede tylko sie grzecznie przyglądał dyskusji.
pozdrawiam

: sob sty 07, 2006 08:23
autor: ćwikła
ale sam widzis po pomiarach jak ci wyszło i jak sie powinno mierzyc....ten silnik ma stan normlany 10-13 tobie na zimnym wyszło 13,7 i to jeszcze rowno na wszystkich garach co sie rzadko zdarza podczas mierzenia kompresji.....ja mierze tylko i wyłacnie na cieplo!!
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:

Warunki graniczne:

1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru

2. odłączony układ zapłonowy

3. sprawdzone luzy zaworowe

4. w pełni naładowany akumulator(gdyz na ostanim garze moze juz słabo krecic i kompresja moze wyjsc za słaba-tak było w moim przypadku)

Ciśnienie sprężania

: sob sty 07, 2006 08:50
autor: Andrzej1
Witam.
Instrukcja pomiaru ciśnienia zawiera jeszcze konieczność naciśnięcia pedału gazu do oporu
, ma to ułatwić dopływ powietrza do cylindrów.
Pozdrawiam.Andrzej.

: sob sty 07, 2006 09:09
autor: maryjan112
najlepiej by było porównać tym samym przyrządem na ciepło i na zimno. Ciekawe jak by wyszło? Tylko niestety nie znam mechanika który zrobił by mi takie 2 pomiary (zimny i ciepły) :)
Zauważyłem że dostają szału jak wspominam im o innych o odmiennym zdaniu na temat pomiaru kompresji.
Nie ma co. Drazliwa kwestia

: sob sty 07, 2006 09:39
autor: hanti
chłopaki kto wam głupot naopowiadał, że kompresję mieży sie na ciepłym silniku jeszcze przy temp. 70 st. C

ćwikła pisze:na zimnym silniku olej ma gesty wiec uszczelnienie jest lepsze....kompresje mierzy sie zawsze w warunkach w jakich auto sie porusza...czyli silnik majacy przynajmniej 70stopni
istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super :helm: pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnienie

: sob sty 07, 2006 09:55
autor: Ksys
ja nie wiem jak to byc powinno,alejak mierzone miałem ciśnienie to najpierw na ciepłym,potem postał noc,i na zimnym,mam popekana głowice miedzy zaworami,i nie wiemdziałem czy rzypadkiem jak sie rozgrzeje to nie ma przedmuchów,czy jakoś tak,wiec wg.mnie dobrze sprawdzic i na ciepłym i na zimnym,jeśli nie zchodzi poniżej pewnych wartości minimalnych to sie cieszyc i jeździć:)hanti, kolega nie ma diesla, dieslu przy kompresji 12-13 nie uruchomiłby silnika.
pozrawiam

: sob sty 07, 2006 10:11
autor: bodzio_j
ćwikła, masz rację. Przeprowadza się jeszcze próbę olejową. A to link :
http://www.auto-repair.pl/content/view/87/141/

: sob sty 07, 2006 13:04
autor: Bondas
raz na zimnym raz na cieplym -

wszystkie swiece wykrecone - bedzie lzej krecic

gaz to oporu mniejsze - opory ssania

mocny alkumulator

pomiary robic dwukrotnie 1-2-3-4 potem 4-3-2-1 cylinder i usrednic

pozdrawiam

: sob sty 07, 2006 14:00
autor: piotr1979
I KTO MA RACJE BO JUZ NIE WIEM!!!!!!!!!!!NIECH SIE WYPOWIE JAKIS DOBRY MECHANIK!!!LUDZIE ZASTANOWCIE SIE!KAZDY PISZE INACZEJ I NIBY MA RACJE

: sob sty 07, 2006 14:06
autor: Arcturus
test robi sie na zimno!!
hanti pisze:istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnienie
Hanti ma 100% RACJI - CHODZI O ROZRUCH!!! a na ciepłym silniku zawsze jest lepiej
a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza!!! Juz samo to co piszą o preparacie Auto-repair powinno dac do myslenia!!!! jak by tak było to najwieksze rafinerie powinny juz dawno zaprzestac produkcji olejów a rynek naftowy powinien sie załamac skoro są takie Cuda!!

: sob sty 07, 2006 14:08
autor: bodzio_j
Arcturus pisze:a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza
Link nie dotyczył preparatu. Tam jest opisany sposób pomiaru i o to właśnie chodziło. Nie sądzę aby w tej kwestii ktoś też coś "naciągał"