Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?

Post autor: maryjan112 » sob sty 07, 2006 01:29

Siemanko.
Mimo że na forum można wyszukać co nieco na ten temat, to jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
W jaki sposób zmieżyć prawidłowo sprężanie silnika (mój to 1.8 ABS)?
Kilka miesięcy temu walczyłem ze spalaniem stukowym. Elektromechanik poradził mi zmienić paliwko (na 98). Przy okazji zmierzył ciśnienie ( na ciepło). Na1 i 4 cyl pokazywało od 10 do 11.5 a cylindry 2 i 3 od 12 do 12,5. Powiedział że to może być wina nagaru a 98oktanowe paliwo ma szanse z nim powalczyć.
Spalanie stukowe ustało (po 98). Od tego czasu przejechałe około 2tys km.
Wczoraj mój inny mechanik (bardziej zaufany)także zmieżył mi kompresje (tyle że na zimno). Mówił, że na ciepło nawet nie mierzy "bo to głupota". Jemu wyszło praktycznie w każdym po 13,7 a po dolaniu oliwki do cylindrów wzrosło jeszcze o 1 atm.
Już zgłupiałem.

Albo ultimate 98 robi cuda albo pomiar na ciepło i zimno to całkiem odmienne próby?!
Tylko wtedy którym się sugerować?
Pozdrawiam.
Mariusz



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » sob sty 07, 2006 07:17

Pomiar na cieplo jest zupelnie bez sensu. Wtedy zawsze wyjdzie dobrze bo olej uszczelni wszystkie ewentuane nieszczelnosci.
Zeby bylo wiarygodnie to tylko na zimnym silniku.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob sty 07, 2006 07:46

kolego chyba odwrotnie.......na zimnym silniku olej ma gesty wiec uszczelnienie jest lepsze....kompresje mierzy sie zawsze w warunkach w jakich auto sie porusza...czyli silnik majacy przynajmniej 70stopni


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob sty 07, 2006 08:16

Ja tam już nic nie pisze (bo sie nie znam niestety).
Bede tylko sie grzecznie przyglądał dyskusji.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob sty 07, 2006 08:23

ale sam widzis po pomiarach jak ci wyszło i jak sie powinno mierzyc....ten silnik ma stan normlany 10-13 tobie na zimnym wyszło 13,7 i to jeszcze rowno na wszystkich garach co sie rzadko zdarza podczas mierzenia kompresji.....ja mierze tylko i wyłacnie na cieplo!!
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:

Warunki graniczne:

1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru

2. odłączony układ zapłonowy

3. sprawdzone luzy zaworowe

4. w pełni naładowany akumulator(gdyz na ostanim garze moze juz słabo krecic i kompresja moze wyjsc za słaba-tak było w moim przypadku)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ciśnienie sprężania

Post autor: Andrzej1 » sob sty 07, 2006 08:50

Witam.
Instrukcja pomiaru ciśnienia zawiera jeszcze konieczność naciśnięcia pedału gazu do oporu
, ma to ułatwić dopływ powietrza do cylindrów.
Pozdrawiam.Andrzej.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob sty 07, 2006 09:09

najlepiej by było porównać tym samym przyrządem na ciepło i na zimno. Ciekawe jak by wyszło? Tylko niestety nie znam mechanika który zrobił by mi takie 2 pomiary (zimny i ciepły) :)
Zauważyłem że dostają szału jak wspominam im o innych o odmiennym zdaniu na temat pomiaru kompresji.
Nie ma co. Drazliwa kwestia



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob sty 07, 2006 09:39

chłopaki kto wam głupot naopowiadał, że kompresję mieży sie na ciepłym silniku jeszcze przy temp. 70 st. C

ćwikła pisze:na zimnym silniku olej ma gesty wiec uszczelnienie jest lepsze....kompresje mierzy sie zawsze w warunkach w jakich auto sie porusza...czyli silnik majacy przynajmniej 70stopni
istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super :helm: pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnienie


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » sob sty 07, 2006 09:55

ja nie wiem jak to byc powinno,alejak mierzone miałem ciśnienie to najpierw na ciepłym,potem postał noc,i na zimnym,mam popekana głowice miedzy zaworami,i nie wiemdziałem czy rzypadkiem jak sie rozgrzeje to nie ma przedmuchów,czy jakoś tak,wiec wg.mnie dobrze sprawdzic i na ciepłym i na zimnym,jeśli nie zchodzi poniżej pewnych wartości minimalnych to sie cieszyc i jeździć:)hanti, kolega nie ma diesla, dieslu przy kompresji 12-13 nie uruchomiłby silnika.
pozrawiam


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 07, 2006 10:11

ćwikła, masz rację. Przeprowadza się jeszcze próbę olejową. A to link :
http://www.auto-repair.pl/content/view/87/141/



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 07, 2006 13:04

raz na zimnym raz na cieplym -

wszystkie swiece wykrecone - bedzie lzej krecic

gaz to oporu mniejsze - opory ssania

mocny alkumulator

pomiary robic dwukrotnie 1-2-3-4 potem 4-3-2-1 cylinder i usrednic

pozdrawiam



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » sob sty 07, 2006 14:00

I KTO MA RACJE BO JUZ NIE WIEM!!!!!!!!!!!NIECH SIE WYPOWIE JAKIS DOBRY MECHANIK!!!LUDZIE ZASTANOWCIE SIE!KAZDY PISZE INACZEJ I NIBY MA RACJE


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob sty 07, 2006 14:06

test robi sie na zimno!!
hanti pisze:istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnienie
Hanti ma 100% RACJI - CHODZI O ROZRUCH!!! a na ciepłym silniku zawsze jest lepiej
a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza!!! Juz samo to co piszą o preparacie Auto-repair powinno dac do myslenia!!!! jak by tak było to najwieksze rafinerie powinny juz dawno zaprzestac produkcji olejów a rynek naftowy powinien sie załamac skoro są takie Cuda!!
Ostatnio zmieniony sob sty 07, 2006 14:09 przez Arcturus, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 07, 2006 14:08

Arcturus pisze:a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza
Link nie dotyczył preparatu. Tam jest opisany sposób pomiaru i o to właśnie chodziło. Nie sądzę aby w tej kwestii ktoś też coś "naciągał"



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości