Strona 1 z 2

MEGA PROBLEM!!!!! VW T4!!!! KONTROLKA OD WODY

: sob sty 07, 2006 00:17
autor: GrycU
Witam szukałem na forum rozwiązania mojego problemu ale niestety jest zaczetych kilka watków dotyczących mojego problemu zaden nie posiada zakończenia:((
Mianowocie w moim T4 rocznik 1994 silnik 2,4 diesel od jakis 100km mruga kontrolka od wody po zapaleniu silnika mija ok 30sekund i zaczyna mrugac kontrokla od wody;

-PŁYN W CHŁODNICY JEST I GO NIE UBYWA (ZMIENIONY 2 MIESĄCE TEMU)
-WSKAZNIK OD TEMPERATURY POKAZUJE PRAWIODŁOWO (WENTYLATORY TEZ PRACUJA JEZELI SIE ZAGRZEJE ZA MOCNO NP NA BIEGU JAŁOWYM)
-W WAKACJE BYŁA ZMIENIANA USZCZELKA POD GŁOWICA WIEC MYSLE ZE USZCZELKE TEZ MOZNA WYKLUCZYC
- ZŁĄCZA OD CZUJNIKÓW SPRAWDZAŁEM ZWIERAŁEM CZYSCIŁEM
- DODATKOWO SPRAWDZIŁEM POZIOM PŁYNÓW OD SPRYSKIWACZY I HAMULCOWEGO
- JEDNAKZE JEST JEDNO ALE NIEDZIAŁA MI SPRYSKIWACZ TZN SILNICZEK NIE KRECI (NIESPRAWDZAŁEM CZY ZAMARZŁ ALE RACZEJ NIE BO PŁYN JEST ZIMOWY TAKZE NIE SPRAWDZAŁEM CZY JEST NAPIECEI NA KOSTCE, CO GORSZA TEN SILNICZEK NIEDZIAŁA MNIEJ WIECEJ TYLE CO MRUGA TA KONTROLKA NIESTETY NIEPOTRAFIE TEGO POWIĄZAC ZE SOBA MOZE KTOS MA SCHEMAT INSTALACJI ALBO ZAPODA GDZIE MOGE GO ZNALEZC NP LINK JAIS CZY COS ALBO SPOTKAŁ SIE JUZ Z TAKIM CZYMS I WIE CO MU DOLEGA, A DO WARSZTATU NIECHCEM JECHAC BO ONI PEWNIE BEDA WIEDZIELI TYLE CO JA I ZANIM TO NAPRAWIA TO POGRZEBIA WIELE INYCH RZECZY JAK SI ETO JZU ZDAZAŁO )


BŁAGAM POMOCY

: sob sty 07, 2006 00:38
autor: wojteks
test 1: odłączyć przewody ze zbiornika płynu chłodniczego
test 2: zewrzeć czymś odłączone przewody (w kostce)

przy każdym teście uruchomić silnik od nowa (zmian dokonywać na wyłączonym zapłonie) i obserwować co z kontrolką płynu

: sob sty 07, 2006 01:31
autor: MAREK 74
if
test1= false and test2= false then
naprawić licznik
end

:)

: sob sty 07, 2006 01:56
autor: misiek
GrycU pisze:JEDNAKZE JEST JEDNO ALE NIEDZIAŁA MI SPRYSKIWACZ TZN SILNICZEK NIE KRECI (NIESPRAWDZAŁEM CZY ZAMARZŁ ALE RACZEJ NIE BO PŁYN JEST ZIMOWY TAKZE NIE SPRAWDZAŁEM CZY JEST NAPIECEI NA KOSTCE, CO GORSZA TEN SILNICZEK NIEDZIAŁA MNIEJ WIECEJ TYLE CO MRUGA TA KONTROLKA
a może właśnie to jast oznaka że pompka od sprywkiwacza nie działa?

: sob sty 07, 2006 02:34
autor: nowy13
MAREK 74 pisze:if
test1= false and test2= false then
naprawić licznik
end

:)
A jak to któryś z czujników ??
Ja mam to samo tyle że w MK1. Próbuje i wydziwiam.
Robiłem test1= false and test2= false then
I nic cały czas mruga
A zaczęłą po zmianie chłodnicy. Płyn jest wszystko tak jak powinno, a ona swoje. Czasmi się zdarza że po odpaleniu gaśnie a jak wpadne w nierówność to się zapala i świeci cały czsa już później.

: sob sty 07, 2006 03:22
autor: Tomasz Żaguń
Co do t4 to możliwe że czujni padł poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym a on jest w nim w środku i poprostu cała bańka do wymiany tak mi się wydaje .

: sob sty 07, 2006 21:05
autor: GrycU
no testy wykonywałem juz wczesniej przed napisaniem postu ale nierobiłem tego na zgaszonym silniku tzn silnik pracował a ja sobie zwierałem w kostce;/ no ale sie poprawie i pozmieniam, rada dla kolegi z mk1 po zmianie chłodnicy z tego co pamietam to w mk1 jest tak ze kontrolka od wody jest podłaczona pod przewód wskaznika i jest bezposredno w nim zamontowana wiec moze trzabedzie wymienic ten zegarek od wody

[ Dodano: Sob Sty 07, 2006 20:08 ]
a jeszce jedno czy takie zachowanie kontrolki tzn mruganie po 30 sec od zapalenia jest oznaka braku płynu czytaj uszkodzonego czujnika??? czy moze jeszcze czegos innego a moze nikt tego niewie do końca?

: sob sty 07, 2006 23:59
autor: Tomasz Żaguń
Nikt tego niewie ale jak niesprawdzisz lub niezamienisz zbiorniczka w którym jest czujnik to sie niedowiesz

: ndz sty 08, 2006 03:13
autor: Bondas
dokladnie winny jest zapewne czujnik w zbiorniczku

: ndz sty 08, 2006 14:20
autor: nowy13
W moim kolega elektro-mechanik mówił mi że ta kontrolka ma jeszcze drugi czujnik. Zaczyna mrugać jak się silnik przegrzeje. Nie wiem jest jak u was, musielibyście się dowiedzieć bo ja się na tym nie znam.

: ndz sty 08, 2006 20:58
autor: GrycU
czujnik w zbiorniczku sprawdzony zwarłem przewody w kostce i zapaliłem silnik ;/ zaczeła mrugac normalnie po 30sekundach ;/ moze faktucznie trza poszukac jakiegos innego czujnika w silniku z tego co wiem i sprawdzałem to jest tam ich jeszce ze 3 a jedna kostka ma az 4 złacza w sobie ma ktos wogle jakis schemat od VW?

: pn sty 09, 2006 01:27
autor: nowy13
no ja wiem o dwóch w swoim i nic więcej mi nie mówił.

Ja też zwarłem kabelki i mruga dalej.
Nie wiem natomiast jak ten drugi czujnik sprawdzić, bo jest tam tylko jeden kabel

: pn sty 09, 2006 02:58
autor: Corvax
ktos grzebal w liczniku z marnym skutkiemMAREK 74, ma racje to jeden z typowych objawów.

: pn sty 09, 2006 13:14
autor: Tomasz Żaguń
Jaki masz rok i jaki licznik elektroniczny czy mechaniczny?