Strona 1 z 1
Ściąga raz na lewo raz na prawo
: wt kwie 20, 2010 23:04
autor: Juzeks
Witam.
Panowie mam taki problem, otóż kupiłem sobie alusy z oponami 15" opona 195/50.
Po ich założeniu zauważyłem, że auto się nie za dobrze prowadzi. Chodzi konkretnie o to, że strasznie czuć nierówności na drodze. Raz mnie ściąga w lewo za chwile w prawo i to tak dość mocno, naprawdę źle się jedzie. Natomiast jeśli droga jest równiutka wtedy i auto idzie prosto elegancko tak jak powinno. Dodam jeszcze, że tak sie zaczęło robić jak tylko założyłem te koła. Na zimówkach było ok, na wcześniejszych alusach również. Zbieżność ustawiona. Co o tym myślicie?? Czemu tak się nagle zaczęło dziać??
: wt kwie 20, 2010 23:21
autor: arielo87
Hehe, nasze kochane polskie drogi

Musisz przywyknąć, że szerszy but jest bardziej czuły na nierówności i koleiny. Mam dokładnie te same ogumienie i pomimo tego, że na zimie 185/60/14 nie czułem tego (albo się po prostu przyzwyczaiłem), to po zmianie na letnie efekt był dokładnie taki sam. Zaznaczam, że koła proste i zbieżność z kątami poustawiane.
: wt kwie 20, 2010 23:28
autor: Juzeks
No to ładnie, powiem Ci że mnie zaskoczyłeś. Nie pomyślałem o tym, a wcześniej nie jeździłem na takich szerokich oponach. Ale znów kolega w audi a4 ma 205 szeroko i nie czuć tego aż tak jak u mnie, dużo lepiej sie prowadzi. Dlatego, że audi a4 jest wieksze i szersze?? Ma to jakies znaczenie?
: śr kwie 21, 2010 00:25
autor: pawelekk24
a aluski sa napewno ok proste i czy masz pierscienie centrujace ?wybierz sie tez na wywarzanie sprawdz te kola wtedy bedziesz pewny
: śr kwie 21, 2010 00:35
autor: Juzeks
koła były wyważana oczywiście przed założeniem. majster z wulkanizacji mówił, że są ładne, proste i że ma byc ok. Ale o tych pierścieniach centrujących to nie wiem nic, tzn chyba ich nie mam, przynajmniej ich nie zakładał na moich oczach. Trzeba będzie się wybrać do wulkanizacji, niech to sprawdza
: śr kwie 21, 2010 01:27
autor: pawelekk24
to sa takie plastikowe pierscienie likwiduja luz powinny byc w otworze tym duzym sciagnij jedno kolo i bedziesz wiedzial czy sa na allegro koszt jednego pierscienia 5zl
u mnie robilo 3 wulkaznizatorow zaden nie powiedzial mi o tych pierscieniach i na dzurach telepalo samochodem juz niewiedzialem co jest grane a na stali bylo ok
: śr kwie 21, 2010 01:28
autor: piotrek1313
eeee, norma, mam w lupo na zime 185/55/14, ale jak zmieniam na letnie 195/50/15 to sie co roku od nowa ucze jezdzic
Kola oczywiscie wywazone, geometria ustawiona

: śr kwie 21, 2010 10:34
autor: Juzeks
Heh to widzę, że nic nowego nie odkryłem

nie tylko ja tak mam, ale z tym pierścieniem centrującym to jeszcze pokombinuje
: śr kwie 21, 2010 10:50
autor: bullas
sprawdz jeszcze tylne tuleje na wachaczach. ja mam szerokie 16 i jest to samo.
trzeba sie przyzwyczaic albo wrocic do serji
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
: śr kwie 21, 2010 14:12
autor: Juzeks
Co prawda robiłem ostatnio zawieszenie ale z przodu do tyłu nie zaglądałem. W takim razie trzeba będzie zajrzeć:-) dzięki bardzo panowie
: śr kwie 21, 2010 14:53
autor: spawacz
Wybite luleje na wahaczach, ja mam w ibizie 195/50/15 i jezdzi sie wysmienice(dziurki trza omijac) ,ale naprawde nie mam problemu ze sciaganiem auta . Tylko i wylacze zawiast przod, i gumy tyl wahacza najlepiej przerobione z Opla Vectry A.
: śr kwie 21, 2010 18:11
autor: bullas
a nie lepiej po prostu poliuretany wstawić zamiast jakiejś sztuki z POPLA ?
a co do wybitych tuleji to u mnie po wymianie zerwanych na poli znacznie się poprawiło. Ale i tak na szerokim laczu trochę sciąga na złej drodze.
: śr kwie 21, 2010 18:13
autor: spawacz
no tak poli bezdzie najlepszy, ale za 16zł nie kupisz 1 tylnej tulejki,a z POPLA tak!
: śr kwie 21, 2010 18:20
autor: bullas
spawacz pisze:no tak poli bezdzie najlepszy, ale za 16zł nie kupisz 1 tylnej tulejki,a z POPLA tak!
no tak prawda poli tanie nie jest.
ale jak robisz auto dla siebie to warto zainwestować raz wymieniasz i zapominasz o temacie