Sączy płyn spod korka zb. wyrównawczego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Sączy płyn spod korka zb. wyrównawczego.

Post autor: rozyk_l » wt kwie 20, 2010 22:22

Panowie, temat ubywającego płynu chłodniczego powtarzał się n razy, jednak nie wysnułem konkretnych wniosków co do mojego przypadku.
W końcu, organoleptycznie zlokalizowałem wyciek płynu. Sączy się z ujścia spod korka. Dla potomnych dodaję zdjęcie z tym miejscem:
Obrazek

Jeżdżąc po mieście płyn powoli ubywa, chociaż ostatnio coraz szybciej. W szybkiej trasie świeżo wlany płyn po 80km już ubył. Na razie staram się patrzeć optymistycznie, że to tylko korek do wymiany. Mimo, że widzę bąbelkowanie na powrocie płynu do zbiornika, to innych objawów jak, olej w płynie, płyn w oleju, dymienie nie zauważam.
W każdym bądź razie, albo korek nie trzyma ciśnienia normatywnego albo jest ono za duże.

Ale jak to jest. Skąd ten płyn się sączy skoro go mało? W zbiorniku panuje mgła z płynu?



Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » śr kwie 21, 2010 00:40

Jedyna co przychodzi mi do głowy to to że się płyn gotuje, stąd mgła i sączenie, sprawdź korek od zbiorniczka i jego uszczelkę.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 01:05

proponuję również odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą (czyli te 90*C na wskaźniku w zegarach) i po gwałtownym przegazowaniu sprawdzenie czy widać efekt bąblowania w płynie chłodzącym w zbiorniczku, walnięta uszczelka pod głowicą nie zawsze objawia się plamami oleju w płynie chłodzącym a wręcz tylko w sporadycznych przypadkach te plamy się pojawiają poza oczywiście gazami spalinowymi dostającymi się do płynu.


Obrazek

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » śr kwie 21, 2010 17:54

brateq pisze:Jedyna co przychodzi mi do głowy to to że się płyn gotuje, stąd mgła i sączenie
Płyn chłodniczy się nie gotuje. Temp początku wrzenia to ok 108 stC. Aczkolwiek panuje tam mgiełka :crazy:
Sztomel pisze:proponuję również odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą (czyli te 90*C na wskaźniku w zegarach) i po gwałtownym przegazowaniu sprawdzenie czy widać efekt bąblowania
dlaczego przed osiągnięciem temp. roboczej. chodzi o to żeby ciecz pracowała w 'małym' układzie ? co nam to daje?
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 17:56 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 130 gości