Strona 1 z 1

ŁOZYSKO PRZÓD

: pt sty 06, 2006 20:21
autor: dziejo
witajcie ! od jakiegoś czasu cortaz bardziej huczy w prawym kole podejrzewam ze to łozysko na piaście ale? to tylko podejrzenia mam pytanko jak sprawdzic czy to napewno to chciałbym dodać że ta prawa strona jest ciepła ppo przejechaniu jakiegoś odcinka a lewa nie tak> chamowanie owszem mic nie ściaga klocki równe SAM nie wiem ...................

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 19:26 ]
dziejo pisze:itajcie ! od jakiegoś czasu cortaz bardziej huczy w prawym kole podejrzewam ze to łozysko na piaście ale? to tylko podejrzenia mam pytanko jak sprawdzic czy to napewno to chciałbym dodać że ta prawa strona jest ciepła ppo przejechaniu jakiegoś odcinka a lewa nie tak> chamowanie owszem mic nie ściaga klocki równe SAM nie wiem ...................
Bodypaint7_1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2 raz(y) 84.22 KB
proszę o krótką instrukcję wymiany> czy cos to zmienia ze mam ABS ? mk3

: pt sty 06, 2006 20:31
autor: misiek
tak to może być łożysko, co do sprawdzenia to możesz pojechac na stację djagnostyczną na rolki i tam ci mechanio powie czy to łożysko, ale po tym co napisałeś to raczej łożysko, jeszcze spróbuj zrobić tak: wejdz w lewy zakręt ( najlepiej długi) i jak mocniej chuczy to jast łożysko

: pt sty 06, 2006 20:55
autor: dziejo
dzięki dzieki :dol:

: pt sty 06, 2006 22:46
autor: misiek
tomcio666 pisze:żeby samemu wymienić z przodu łożysko to musisz je wcisnąć na prasce jak będziesz walił w nie młotkiem to je uszkodzisz tak więc jak nie masz prasy to lepiej na warsztat się udać
nie koniecznie sam sobie wymieniałem łożysko i to młotkiem, nie sztuka nap,,,lać młotkiem gdzie popadnie tylko z głową( wcale wielkiej siły to tego nie trzeba), tak samo jest z demontażem z piasty, reasumując jest to robota garazowap--- tylko z głową bo bieżnie łożyska łatwo zdeforniwać?tomcio666--masz fajny kolor lakieru/

: ndz sty 08, 2006 00:19
autor: czyś
misiek10111 pisze:
tomcio666 pisze:żeby samemu wymienić z przodu łożysko to musisz je wcisnąć na prasce jak będziesz walił w nie młotkiem to je uszkodzisz tak więc jak nie masz prasy to lepiej na warsztat się udać
nie koniecznie sam sobie wymieniałem łożysko i to młotkiem, nie sztuka nap,,,lać młotkiem gdzie popadnie tylko z głową( wcale wielkiej siły to tego nie trzeba), tak samo jest z demontażem z piasty, reasumując jest to robota garazowap--- tylko z głową bo bieżnie łożyska łatwo zdeforniwać?tomcio666--masz fajny kolor lakieru/
Działając z głową i odpowiednim młotkiem można sporo. Trzeba to nowe łożysko pobijać inną tuleją o odpowiednij średnicy, a poza tym dobrzej jest wziąć 2 duże podkładki, śrubę i nakrętkę i skręcić ze sobą lekko obie wewnętrzne koszyczki (podkładki idą na zewnątrz łożyska, śruba przez środek). "Wylatają" czasem przy metodzie młotkowej, zwłaszcza jak się meselek zemsknie i łożysko do wyrzucenia.

: ndz sty 08, 2006 21:24
autor: marekk
mozna rowniez w imadelku wcisnac:) a i skrecenie obu biezni niezla mysl- inaczej trzeba z tylu czyms zapierac

: ndz sty 08, 2006 21:59
autor: PRZEMOR
odpowiednie tulejki do wyboru młotek(umiejetnie) lub imadło.Po wyjeciu łozyska przeczyscis obudowe łozyska leciutko przesmarowac i mozna wkładac i uwazac aby go nie uszkodzic bo wtedy do wyzucenia.Powodzenia zycze :kwiat: :bajer:

: pn sty 09, 2006 07:56
autor: misiek
PRZEMOR pisze: obudowe łozyska leciutko przesmarowac i mozna wkładac
w zadnym przypadku nie smarować, bo ci sie łożysko zacznie obracać w zwrotnicy i wytrze ci gniazdo łożyska i potem kazde będzie się obracać, to ma wejść na sucho