Strona 1 z 1

MK2 Pasek klinowy wspomagania

: wt kwie 20, 2010 17:51
autor: Johnatan
Witam. Byłem posiadaczem auta bez wspomagania do dziś :) mam zamontowanamaglownice, zbiorniczek, węze. Z pompą wspomagania miałem dylemat. ORI była ona na drugim kole pasowym... posiadam takie koła ale mają one inny rozstaw śrub :/ Postanowiłem zamontować pompe na jednym pasku z alternatorem. Nie byłem pewien czy to bedzie dobre rozwiązanie i nie kupowałem odpowiedniego paska. Zastosowałem pasek od maszyny o tym samym rozmiarze lecz bez wycięć. Wszysto szła ładnie i pięknie.. dałem alternatorowi duży opór i skręciłem kołami na maxa (choć wiem że tak sie nie robi bo to nic nie daje) Pasek sie nie ślizgał.. lecz zaczął sie palić, kopcił jak smok! gdy zdiąłem pasek okazało sie że zachował kształt taki jak był założony.. Moje pytania:

Czy rozwiązanie alternator z pompą razem to dobre rozwiązanie?
Czy palenie sie paska to oznaka dużego oporu czy złego paska?
Czy jeśli założe innej średnicy kółka, zyskam na lekkości kierowania sie kierownicy?
Czy płyn do wspomagania poszczególnych producentów ma jakis wpływ na lekkość kręcenia?
Dziękuje :)

: wt kwie 20, 2010 17:59
autor: Karol G60
Johnatan pisze:Czy rozwiązanie alternator z pompą razem to dobre rozwiązanie?
Czy palenie sie paska to oznaka dużego oporu czy złego paska?
Czy jeśli założe innej średnicy kółka, zyskam na lekkości kierowania sie kierownicy?
Czy płyn do wspomagania poszczególnych producentów ma jakis wpływ na lekkość kręcenia?
Dziękuje :)
najlepiej jak jest oddzielnie ... dlaczego.... rozpedzony altek nagle zostaje wyhamowany przez pasek który hamuje pompa wsp przez opór skretu na maxa.
inne kółko wiekszej srednicy powoduje mniejszy wydatek płynu do przekładni...
płyn moze być minerał może syntetyk ... od tego tez bedzie jakosc w kierowaniau ale i w wyciekach bedzie skutek.. jesli jest sporo zuzyta przekładnia i pompa...

: wt kwie 20, 2010 18:07
autor: Johnatan
Mam zalany mineral
co powiesz o ciut mniejszym kółku?
ale jak przy załozeniu że są dwa paski, gdny pompa wspomy hamuje przy oporze hamuje też silnik.. hamując silnik hamuje też alternator.
Właśnie kółko altka jest bardzo gorące.. Wiem że jak altek sie zacznie kręcić to nie przestaje od razu (np przy pokręceniu ręką gdy jest wymontowany)

: wt kwie 20, 2010 18:22
autor: Karol G60
Johnatan pisze:Właśnie kółko altka jest bardzo gorące.. Wiem że jak altek sie zacznie kręcić to nie przestaje od razu (np przy pokręceniu ręką gdy jest wymontowany)
wytwarza SEM i albo piszczy pasek lub obciąza kółko i robi sie ciepło... napewno ma wieksze opasanie jak ida oddzielnie paski... za duzo do pracy ma 1 pasek.. pompa wody. altek pom. wsp.... zrób jak idzie fabrycznie... a co do kółka to trzeba polioczyc przełozenia bo kółko pasowe na wale napedzajace wspomaganie jest mniejsze od tego co napedza np pompe wody. takze jesli masz napedzane kolo wspomy kołem tym wiekszym to obr pompy wsp. sa za wysokie co napewno daje dodatkowy opór mimo zaworom w pom . wsp.

: wt kwie 20, 2010 20:07
autor: Johnatan
Nie mam Pompy wody na pasku.. Mam silnik MH. ma pompe wody na rozrządzie. Tak wiem że wytwarza SEM, jestem elektromechanikiem.. Ale widziałem że auta mają jednocześnie podłączone Altki, pompy wspomy i spręzarki klim i to chodzi :D dlatego dałem taki temat. Oryginalnie? wymagałoby to wiecej pracy i przeróbek wiec podłączyłem dla próby tak jak opisałem..

: wt kwie 20, 2010 20:17
autor: Karol G60
no tak maja tak jak piszesz pompy wody wsp, altek wiskozy .. ale sa na pasku wielorowkowym... ;)