Strona 1 z 3

swiecaca kontrolka oleju i brzeczenie podczas jazdy mk2 1,3

: pt sty 06, 2006 20:08
autor: ben29
Witajcie.
moj kolega ma problem, podczas jazdy czasami zaswieca sie kontrolka cisnienie oleju i brzeczyk, kumpel wymienil dwa czujniki przy silniku , mimo to nic sie nie poprawilo.
Co to moze byc??? HELP

: pt sty 06, 2006 20:17
autor: misiek
może ma zamały poziom oleju i na zakretach mu spod smoka pompy ucieka olej i chwilowo ma za małe ciśnienie

: pt sty 06, 2006 21:59
autor: Bondas
albo ktoras z wsowek jest luzna i nieraz nie laczy i tak sie dzieje sprawdz wszystkie wsowki na czujmikach oleju

no i poziom oleju podstawa jak za niski to na zakretach zasysa powietrze i tez znika cisnienie ale jak buczy to znaczy ze brak impulsu byl dlugi ( a nie chwilowy na zakrecie chyba ze naprawde jest bardzo malo oleju) i stawiam na wsowki i kabeli orzy ich czesto nie lacza

pozdrawiam

: pt sty 06, 2006 22:36
autor: misiek
Bondas pisze:a nie chwilowy na zakrecie chyba ze naprawde jest bardzo malo oleju
jak miałem za mały poziom to też wchodził mi buczek

: pt sty 06, 2006 23:00
autor: Bondas
mozliwe :)

: sob sty 07, 2006 03:42
autor: Tomasz Żaguń
Może ma już zupę zamiast oleju to też będzie bzyczał i zaraz go zatrze lub też paliwo w oleju .

: sob sty 07, 2006 10:07
autor: Adamtd
Ja bym wymienił olej, a jak nie przejdzie to trzeba by zmierzyć ciśnienie oleju bo faktycznie ja pisze Tomasz Żaguń, można zakończyć kariere silnika pięknym zatarciem

: sob sty 07, 2006 17:56
autor: ben29
Sek w tym, ze wczesniej byl to moj MK2 i mialem ten sam proble, stan oleju jest ok, niedawno zmieniany, wiec to nie to, ale w takim razie byc moze beda to styki.

: sob sty 07, 2006 18:15
autor: Adamtd
ben29 pisze:Sek w tym, ze wczesniej byl to moj MK2 i mialem ten sam proble, stan oleju jest ok, niedawno zmieniany, wiec to nie to, ale w takim razie byc moze beda to styki.
To nie wygląda to dobrze.....chyba trzebaby jakąś diagnostyke silnika walnąć bo może się kończy (pomiar ciśnienia oleju napewno trzebaby zrobić).
A tak na marginesie - po to jest kontrolka i brzęczek, aby jak się zaświeci to zakończyć czemprędzej jazde i nie rozpoczynać jej bez znalezienia i usunięcia przyczyny. Niestety kto nie smaruje ten nie jedzie i tak to tylko mozna załatwić silnik i niec więcej

: sob sty 07, 2006 18:23
autor: jusci
Ja tak miałem...
Niestety panewki na wale były wywalone. Trzeba było szlifować wał i wsadzić nowe panewki.
Niezbyt to przyjemne szczególnie ze względu na koszty.
Sprawdź ciśnienie oleju!!!

: sob sty 07, 2006 19:12
autor: ben29
kogut pisze:Miałem taka samą sytuacje. Nadmienie, ze olej był jakies 2tys.km po wymianie, stan na bagnecie 3/4, wiec niemało, a brzeczyk chodził, no i nie było rzadnych przechyłow.Sytuacja powtórzyła sie kilka razy, zwiększyłem obroty, teraz ma ok1000 obr/min. i jest ok. Auto przejechało od tamtego czasu jakies 5000km, i niema innych dolegliwosci, oleju tez nie ''bierze''.Moze to ''słaba'' pompka olejowa? Tłumaczyłoby to ,po zwiekszeniu obrotów( wieksze cisnienie-lepsze smarowanie) , ze przyczyna ustała?
tak, byc moze to pomka, oby nie panewki, az strach pomyslec: (

: sob sty 07, 2006 19:26
autor: cysiek
Ja jak kupywałem golfika w lipcu to gość powiedział że potrafi właśnie te dziadostwo sobie pobrzęczeć. W pażdzierniku wymieniłem olej do tego czasu załączyło mi sie jakieś 5-10 razy podczas wkręcania go w obroty. potem miałem jakieś 2-3 miesiace spokoju i na początku grudnia tak sie ten brzeczyk na mnie uwzią że denerwował mnie przez jakiś tydzień i to po pare razy dziennie (niewiedziałem co mam robic poprostu głupiałem i kontrolowałem cały czas stan oleju choc czasem sprawdzałem go pare minut wczesniej)
Pojechałem wiec do elektryka i niestety niemógł dojść co to moze być.
Od kiedy skończył sie tamten pechowy tydzień mam spokuj, ale wydaje mi się ze juz natchodzi znowu czas brzeczenia.
-------------------------Dlamnie jest to dziwactwo.

: sob sty 07, 2006 22:29
autor: esterbeek
Wiecie co, taki brzęczyk miałem przy ogórku i co sie okazało że pompa jest walnięta - a dokładnie padał zaworek regulujący ciśnienie na pompie. A tak prawde powiedziawszy od pierwszego brzęczyka do ustalenia przyczyny przejechałem jakieś 20 tyś tyle że później objawy były dużo gorsze bo zaczęło wywalać olej spod filtra (nadciśnienie w układzie smarowania).

Jeden gość swpomniał że trzeba by sprawdzić ciścnienie w układzie smarowania. Jeśłi przyczyną jest pompa takie badanie jest wskazane.

Pozdrawiam

: ndz sty 08, 2006 00:11
autor: czyś
Jak auto jest na gaźniku, to sprawdź też czy olej nie capi paliwskiem, nie jest rzadki, a silnik nie pracyje ciut głośniej niż zwykle. Jak paliwo jest w oleju, to na 90% poszła membrana w pompie paliwa.