Strona 1 z 1

gniazda zaworów po regeneracji a długość zaworów

: pn kwie 19, 2010 18:16
autor: dziabi3
Panowie moje 1,4 miało małą przygodę , wbita jedynka zamiast trójki i zgięte 4 zawory wydechowe , wałek cały pasek cały

Teraz do rzeczy odebrałem dziś głowice od remontu <planowanie , szlifowanie gniazd , szlifowanie 4 zaworów ssących i wymiana na nowe 4 zawory wydechowe> i zauważyłem że na jednym cylindrze zawór ssący jest bardziej zagłębiony tak jakby gniazdo było bardziej wyszlifowane

i właśnie to gniazdo zdaje mi się ze było jako pierwsze szlifowane i gość pomylił kont bo na tym gnieździe są 3 rożne kąty za szlifowane a nie dwa jak powinno być


i teraz moje pytanie czy będę musiał skrócić na szlifierce narzędziowej trzonek zaworu tak aby opróżniony z oleju samo regulator nie dociśnięty krzywką wykazywał luz

bo bez skrócenia czeka mnie pewnie niedomykający się zawór


i teraz pytanie jaki luz bo ja obstawiam 0,5mm bo podobno skok samo regulatora czyli jego samoregulacja to ok 1mm wiec te 0,5 luzu było by pośrodku


proszę o odpowiedz

: pn kwie 19, 2010 18:25
autor: Karol G60
raz mi sie tak zdarzyło ze odebrałem głowice po regeneracji i po załozeniu dalej na 1 cyl ( 1.9 d ) był nie domknięty ssacy ... znów rozebrałem oddałem do goscia z powrotem i było juz ok... po wycisnieciu oleju z samoregulatora luz był jak piszesz z 1mm, rozebrałem wałek i szklanki sprawdzic co zrobili goscie..i zrobili tak jak piszesz zeszlifowali trzonek zaworu... 1.9 d chodzi do dzis i jest ok. :helm: