Strona 1 z 1
Passat b4 2.0 AGG skrzynia biegów
: pn kwie 19, 2010 17:45
autor: Pasik
Witam, mój problem polega na cieżko chodzącymi biegami, da sie z tym żyć aczkolwiek denerwuje mnie to
a wyglada to tak:
Jade i jest wszystko wporzadku, biegi wchodzą normalnie a tu nagle przy zmianie biegów przychodzi problem, biegi wchodzą z oporem, kazdy bieg. Jakby wchodził do pewnego momentu, zatrzymywał się i jak go troche mocniej popcham to przechodzi przez kolejny etap i jest ok. Przy redukcjach tez się to zdarza, czasami musze kilka razy próbować wbic 2bieg przy redukcji z 3ciego.Zatrzymam się wcisne sprzęgło poruszam troche biegami (tak jakbym je rozruszał) i problem znika, po czym nie wiadomo po jakim czasi pojawia się znowu.
Lewarek ma lekkie luzy, przy zmianie biegów nie ma żadnych zgrzytów
z góry dziękuje za pomoc
: pn kwie 19, 2010 18:19
autor: Karol G60
a jest tak moze ze ciezej wchodzą biegi na wyższych obrotach niż na nizszych? Możliwe że tarcza sprzegłowa pękła i nie moze dobrze wysprzęglic mimo dobrego wysprzeglenia pedału sprzegła co powoduje cięższe wkładanie biegów.... kolega miał tak w mk3 vr6
: pn kwie 19, 2010 18:22
autor: Pasik
Karol G60, nie ma reguły, przewaznie biegi wchodza płytnnie i w pewny momencie przy zmianie biegów słychac jakby cos przeskakiwało (np o coś zachaczało i przez to przeskakiwało) zatrzymam się rozruszam biegi (znowu słychac taki dzwiek jakby cos przeskakiwało) i jade dalej i biegi do pewnego czasu zmieniają się dobrze
: pn kwie 19, 2010 18:30
autor: Karol G60
rozumiem ze olej spr. w skrzyni? a ten dzwiek słychac s mechanizmu zmiany biegów czy s skrzyni?
: pn kwie 19, 2010 18:55
autor: Pasik
Karol G60, a jak dokładnie sprawdzic poziom oleju w skrzyni ? jedni mówią, ze szkrzynia jest bezobsługowa inni ze sie dolewa oleju jeszcze inni, że się wymienia ?
a niski stan lub duże zuzycie oleju może byc tego powodem ? wydawałomi się, że zawsze by się tak działo a nie tylko czasami.
a ten dźwięk to raczej nie ze skrzyni, tylko gdzies w okolicach lewarka
: pn kwie 19, 2010 20:23
autor: Karol G60
olej sie sprawdza z przodu skrzyni na połowie jej wysokosci masz korek wlewu ojeju na 17mm imbus, jak odkrecisz to patyczkiem np sprawdz najlepiej jak odkrecisz korek to powinien lekko sie saczyc (wylewac sie kap kap ) moze wystarczy rwgulacja linek skrzyni na wybieraku skrzyni. 13 klucz płaski
: pn kwie 19, 2010 20:46
autor: Pasik
Karol G60, a jestem w stanie to sam zrobic (chodzi o regulacje) czy nie da sie nic popsuc? mam kanał więc jakoś do tego dojde, tylko czy nic nie zepsuje ??
: pn kwie 19, 2010 21:50
autor: Karol G60
nie musisz uzywac kanału do tego. wystarczy otworzyc maske. na skrzyni masz taki wybierak sa tam 2 linki jedna ma regulacje i jest przykrecona na ze tak powiem 13 klucz ( nakretka) poluzuj ja i lekko przestaw bedziesz widział to jak przestawic i sam zobaczysz czy bedzie poprawa po regulacji (kilka razy musisz spróbować w róznych pozycjach) czy nie ma poprawy.
: śr kwie 28, 2010 07:27
autor: Pasik
jeszcze nie zagłębiałem się w temat (nie sprawdzałem nic, nie wjeżdzałem na garaż) ale teraz mam takie pytanie
Bo to się wszystko zaczyny, jeżeli zbyt gwałtownie rusze, to przy zmianie z 1 na 2 bieg czuje opór i pózniej wszystkie biegi wchodzą z oporem, zatrzymam się poruszam lewarkiem, ruszę spokojnie i biegi wchodzą jak talala
czy przyczyną mogą byc poduszki pod silnikiem/skrzynią biegów ? może kaseta zmiany biegów ?